Hos frissan. Slingor i mörkt färgat hår. Besviken

Min frissa stylar och lockar och piffar alltid, oavsett hur jag själv gör till vardags. Hon vill ju göra mig tjusig. Jag skulle inte se det som ett tecken på att frisören anser det misslyckat.

Ja självklart, jag tolkade det det som att TS frisör visste att hon aldrig skulle platta håret själv och när man gör det med kommentaren att slingorna kommer fram bättre då känns det som att det är ett försök att göra en potentiell missnöjd kund nöjd. Precis som flera frisörer kör med att "färgen kommer komma fram MYCKET mer när du kommer ut i solen". Manipulering för att kunden ska se nått som denne inte ser. Har jobbat som frisör i flera år och tyvärr hört både det ena och det andra. Ofta med följd av skitsnack om kunden i lunchrummet enbart för att kunden inte var nöjd när frisören misslyckats med sitt jobb...
 
För mig har färginpackning funkat fint för att dölja utväxt och TS problem var just att h*n ville färga håret lite mer sällan. Då kan en färginpackning hjälpa för att förlänga tiden som utväxten ser ok ut. På mitt hår sitter en inpackning mycket längre än så. Jag är blond och hade mörkröd inpackning och det funkade finfint för att undvika behöva färga om håret för tidigt. Återigen menade jag inte att man skulle färga hela håret med bara inpackning, men hjälpa till att förlänga perioden mellan då man måste färga.

Jo de röda färgerna är det ju lite annat med. Rött sätter sig som berget och så blir man aldrig av med det istället :p Tyvärr sitter inte en brun färg lika bra. Men för att fräscha upp färgen så är inpackningarna toppen!
 
Ja det första jag gjorde när jag kom hem. Blötte håret för att få fram lockarna.

Utväxten kommer ändå att synas som tidigare, innan slingorna. Lite ljusbruna slingor som knappt syns...Såg lite i luggen....

Nä, jag ringer i morgon. Tycker det är lite jobbigt då jag varit så nöjd med denna frisör. Vill ju att mitt budskap går fram. Utväxten ska ta lite längre att färga/slinga än 4-5 veckor. Som min frissa sa...Som jag egentligen ville. Hon höll ju med. Hon sa att nu kanske du inte behöver färga/slinga på 8-12 veckor. Kanske tom längre.

Det sa hon innan slingorna blev gjorda. Efter sa hon hur bra det blev osv...Platta så syns det bättre...
 
Jag vill gärna bli stylad hos frissan, då får jag ju se hur det kan bli när jag inte gör det själv. Förra gången tog hon fram mina lockar, och jag som alltid plattar. Nu fick jag ett alternativ!

Jag vill också hissa slingor istället för helfärg. Jag är mörk och med snabbväxande hår, gissa hur kul det var med utväxt efter jättekort tid? Nu är jag mörk men med gråa slingor; utväxten är ett minne blott!:banana::banana::banana:
 
Jag har gått hos samma frisör i 8 år nu, det är så illa att jag numera får åka 50 mil för att bli fixad i håret :p

Det jag älskar med henne är att hon ALLTID förstår vad jag menar när vi pratar om färg och klipp. Ibland har jag inga egna idéer och då får hon fria händer utan att jag behöver vara orolig.

Det enda jag ångrar idag är att jag klippte lugg senast.. den måste ju klippas ner med jämna mellanrum och det blir en dyr luggklippning om jag ska få henne att göra den :p Jag vet inte om jag vågar låta någon annan klippa den. Även om det bara är en sketen lugg...
 
Ja självklart, jag tolkade det det som att TS frisör visste att hon aldrig skulle platta håret själv och när man gör det med kommentaren att slingorna kommer fram bättre då känns det som att det är ett försök att göra en potentiell missnöjd kund nöjd. Precis som flera frisörer kör med att "färgen kommer komma fram MYCKET mer när du kommer ut i solen". Manipulering för att kunden ska se nått som denne inte ser. Har jobbat som frisör i flera år och tyvärr hört både det ena och det andra. Ofta med följd av skitsnack om kunden i lunchrummet enbart för att kunden inte var nöjd när frisören misslyckats med sitt jobb...

Fast jag håller inte med dig helt. I salongen där jag jobbar är det så sjukt dåligt ljus att jag måste förklara för kunderna att de måste se färgen i dagsljus för att få den bästa uppfattningen, jag tycker inte det är manipulering. Jag hade en kund för ett tag sen som sa att alla färger MÅSTE se likadana ut i alla ljus, och det stört-omöjligt.
Dessutom upplever vi alla färger olika, därför är det alltid bäst att i konsultationen titta på bilder och jämföra lite olika alternativ, jag jobbar ju med färg varje dag så jag vet ju vad jag pratar om, men får in flera kunder i veckan som är super blonda, vill bli lite mörkare, jag visar dom en mörkblond guldig nyans och de säger att "Det är ju nästan svart" .. Så det är väldigt olika, och det blir lätt missuppfattningar, därför är det viktigt att ta god tid på sig i konsultationen, känner man fortfarande inte att man förstår varandra så är det bättre att byta frisör, för ingen kommer bli nöjd.

Hur gick det för dig TS? Fick du en ny tid?
 
Jag är 90% nöjd med min frissa. Ofta när jag har bestämt en färg eller form så blir det inte helt 100. När frissan lyssnar på mig, kommer med kommentarer och vi tillsammans kommer till en gemensam lösning brukar det bli bäst.
Ibland är jag inte nöjd, jag är nog för feg för att klaga, jag brukar låta det bero tills nästa besök.
Jag alternerar mellan mörkt, ljust, halvlångt och halvkort, lugg eller page. Det brukar vara ovant i början men det ger sig, jag gör ju en förändring för att jag gillar förändring.
Om jag ska gå till mig själv, som yrkeskvinna , så tycker jag att rak, ärlig och konstruktiv kritik, där man gemensamt arbetar för att lösa situationen är bäst. Så att återkoppla låter väl som en god idé.
 
Min frågar ALLTID ifall jag vill att hon ska platta/kreppa/styla/spraya/fläta efter klippningen. Hon är verkligen guld värd. Jag ger henne alltid fria händer, eller skickar lite bilder och frågar vilket som kunde passa mig bäst.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
533
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har ganska tunt hår. Framförallt framtill och mitt på huvudet. Benan blir ganska bred och håller jag upp håret syns skalpen. Har...
Svar
12
· Visningar
1 514
Senast: Pilot
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 249
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 861
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp