Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Man ska ju bara finna en som fyller upp dom önskemål man har. Emmaljunga är bestämt, fyra fasta hjul, ska vara hårdlift och inom rimligt avstånd.

I övrigt är jag rastlös idag, men orkar inte göra så mycket. Sovit lite dåligt inatt, inbillat mig att jag har tandvärk, ont i ryggslutet efter att ha legat på ena sidan och en kissnödig hund inatt...

Jobbigt att du har sovit dåligt :( Jag har hör och häpna sovit bra i några nätter nu :banana:

Emmaljunga är riktigt fina vagnar! Jag blev helt kär när jag och min man provkörde vagnar i en fin barnaffär, när vi sedan också frågat personalen tusen frågor och allt kändes bra så åkte vi hem och köpte en sådan på blocket... :D
Men jag köpte en liten body för att hon hade varit så trevlig och hjälpsam ;) Fick lite dåligt samvete :p

ja gud jag skulle med bli jätte arg på dom om dom gjorde sånt misstag för mig. Menar det är inte kul alls att komma och hämta det man köpa och det inte finns längre. Man har redan många andra saker att tänka på som gravid så det är inte kul när sånt händer.

Jag hade nog med krävt en ny för samma rea pris.

Det är precis så jag har försökt förklara för min sambo om hur det kan bli. Han tror ju att barnet kommer vara lätt att ha och göra med i början bara för hans brors barn var ÄNGLA BARN och sov länge och ville inte amma lika ofta som andra barn och nästan aldrig var ledsna utan vara rätt nöjda hela tiden men så sa jag att han inte kunde tro för då blir han besviken.

Sa ju till han att indra som liten var jobbig att ha, hade kvällskolik och sov aldrig mer än nån timme i rad och var vaken det mesta av tiden och allt m,m men han tror att det inte kommer bli så med hans gener haha men han skall nog få se hur det är att ha nyfödda barn hemma och en trött och gnällig kärring :devil::rofl:

Framstupa sidoläge är det enda som funkar för mig numera. Jag sover bättre nu iallafall så det är skönt. Skrev ju att jag brukar ha en kudde under magen, men det skulle ha stått att jag har en att liksom hålla om så att jag inte tippar för mycket på mage. Har jag kudden under magen blir bebis galen där inne - jag tar ju bort en massa av hans/hennes plats då!
Jag måste ha en kudde mellan benen (låren) med annars är mina höfter ajiga på morgonen med, som sagt.Det är dock det närmsta foglossning jag kommit för tillfället, så jag är ändå glad för det.

Imnir: Jag blev helt chockad när jag läste "eloge!" först och undrade vad i hela friden jag nu gjort :D, innan jag läste vidare.
Nu är det inte ren hemtjänsta jag arbetar inom utan mer äldreboende/ serviceboende med viss hemtjänst.
Det jobbigaste är att hoppa in och ur bilden tycker jag :p Och att bädda sängarna...
Men det är ett väldigt lugnt ställe där de flesta klarar det mesta själva, så det är inte så mycket tungt. Och det är väldigt lugnt för tillfället, så man behöver inte stressa heller, och det gör även att arbetskamraterna kan hjälpa till och man kan byta om det är så att en person blir för tung för en.
Hade det däremot varit på stället jag jobbade på förra sommaren/ har vikat på sedan dess så hade jag inte kunnat arbeta längre, för där var det full fart både i huset o i hemtjänsten, en jäkla massa spring i trappor och många tunga personer att hjälpa.

_bed_of_roses_: Ja, du har ju varit med om att "klämma unge" tidigare, så du har ju lite mer hum om vad som komma skall..
Men ja, man vet ju att det inte kommer vara en smärtfri upplevelse direkt och nu är det ju liksom lite sent att ändra sig :p
Jag tror att det kommer att gå bra att lämna dottern. Ni kommer ju (antagligen) att lämna henne till någon som hon är van vid att vara hos, så det borde ju gå bra. Även om det där snabba "nu-ska-du-lämnas-hos-mormor-och-morfar-ha-det-så-bra-hej-då" kanske inte känns så bra för någon av er, om det nu skulle bli så akut att man inte hinner ta det i lite mer lugnt och ro.

Jag tänkte också jobba så länge jag kan, jag ser ingen anledning till att "bara gå hemma". Men självklart ser jag inga problem med att sluta tidiagare heller om kroppen säger ifrån.
Men ja, min karl var på massage hos en av mammas vänner häromveckan och hon undrade hur det var med mig och så. Han sa att det var bra och att jag jobbade på som vanligt. Hennes svar? "Haha, ja, är hon som mor sin så kommer hon väl jobba tills vattnet rinner längs benen på´na!"
Nu var det inte riktigt så illa med mamsen, men hon har jobbat på hela tiden. Men så har hon inte haft några problem med sina graviditeter heller och det gör ju en hel del. (När hon gick med mig jobbade hon på sjukan, ena veckan jobbade hon som vanligt och andra veckan låg hon på BB och hade fått mig när vaktmästaren gick förbi och bara "Men, vad gör du HÄR!? Du jobbade ju nyss!? :eek:" Mamma: "Jaa, jag har fött barn.." ^^)

Och angående barnvagnar så har vi köpt två :angel: Båda är begagnade. Och nä, det var inte meningen att vi skulle ha två, men vi köpte den ena först och var (är) nöjda med den. Sen kom en ny ut (nyare, finare och billigare) och då mejlade vi på den också och köpte den. Grejen är den att mamma kollat efter en att ha hemma hos sig så vi inte behöver ta med våran när vi ska dit/ hon ska vara barnvakt, så då köpte vi helt enkelt den här andra och körde hem den första till henne. Hon blev så glad o nöjd så!
Båda är kombivagnar med hårdlift och fasta, ordentliga hjul så att man även kan gå med dem "off asfalt".

Fraggel_Tess: De måste ju kunna erbjuda er en likadan/ liknande vagn för samma peng när det är de själva som gjort fel!? Usch vad sur jag skulle bli!

Freyja_bus: Njae, det var inte riktigt så jag menade. Nu har jag visserligen beställt en snäll bebis som låter mig sova.. ehrm... :angel:
Nä, men bara det att man kan variera sovställning på ett annat vis för att magen inte trycker och gör det obekvämt! Mjölkfyllda bröst har jag inte ens tänkt på, eller ja, att tuttarna ömmar (även om jag vet att de antagligen kommer att göra det), men det beror nog mycket på att jag inte märkt mycket av det nu! De ömmade något i början och bröstvårtorna har varit lite ömma nån gång sådär, men annars.. ingenting. Men de hinner väl ikapp de med.
Nä, jag räknar inte med att få sova hela nätter, som sagt, men vad gör det när man har en bebis att gosa med!? :love: Underbara lilla bebisen <3
(undrar hur länge man känner det om man får en bebis som inte låter en sova en blund..)

Kl*
Förut när jag satt och kollade på OS (terrängritten för de som rider fälttävlan!) fick bebis hicka. Och vid varje hickning bumpade h*n till på mina revben. Det är inte så att det gör ont (än), men det är obehagligt! H*n har kommit på att man kan sparka mot dem lite annars med, men det är fortfarande inte så att det gör ont. Men jag misstänker att dagen då jag får en rejäl spark rätt på dem inte är allt för långt borta..

He he, jag kunde inte variera sovställning mer efter att bebisen kommit ut, för då skulle jag ligga så att hon kunde ha bröstet tillgängligt... Och framförallt med andra barnet var det svårt, eftersom oxå storasyster ville ligga nära och gosa :) men det där blir ju olika för alla beroende på hur man väljer att sova (samsova eller i egen säng) och beroende på vilken bebis man får :)

Mjölkfyllda bröst gör det svårt att sova på mage kan jag lova! Dessutom läckte mina bröst om jag sov utan bh, och det blev en mjölksjö i sängen, inte heller så skönt att sova i!

Men det är klart värt det, trots sömnbrist! Jag skulle lätt skaffa en tredje redan i går om jag hade fått för min man ;) (mina döttrar är 3,5 och snart 2).

kl

suck, så sitter man här och kan och vill inte gå till säng igen, det är så hemskt nu då man blivit förkyld.... snuva, halsont och ooont i huvudet då jag vaknade nyss.. det är så paaain -_-

Krya på dig!

Har också börjat bli förkyld. Därav tandvärken, bihålorna sitter nära rötterna på tänderna insåg det nu imorse för jag blir täppt under natten och tandvärken kommer också. Idag ska jag på kontroll hos Bm, känns lite si och så för jag ska ha en vikarie idag då min ordinarie är på semester. Idag ska det väl tas lite prover, avskyr blodsocker och urinprov. Känns som sockret kommer ligga högt, men samtidigt så vet jag att jag inte har högt (Lånar sambons blodsockermätare ibland) :grin: För att lugna mig!

Nu kan jag pusta ut :) Gick igenom besiktningen idag. Värdena låg bra. Det blir med andra ord ingen glukosbelastning :banana: Även järnvärdet hade gått upp, men jag äter ju tablett varannan dag. Bebisens hjärtslag låg på 138, men antar det var i vila eftersom kotten har levt en och halv inatt...

Åh vad skönt för dig att du slipper sockerbelastningen, jag kom nyss hem från min sista och det kändes skönt att slippa göra det igen nu.

Då är jag inte den ända som e snorig och har ton av slem i halsen och känns som jag aldrig får vara frisk.

Under denna graviditeten har jag varit sjuk jätte ofta och man hinner knappt bli bra innan man känner att det är på g igen :(

tycker synd om dig. sitter här hemma med och e dålig fast i dag kändes det bättre.

Ja i dag blir det att ringa på det mest behövliga vi behöver ha till våran familj. En ny familje bil nu när den lilla kommer. Åh det är ju ett hav där ute med bilar och svårt att bestämma sig vad man vill ha, sambon e som sakt inget bra på bilar alls så det ansvaret har jag fått och nu har jag hittat en fin v70 som skall ringas på i dag och försöka åka och kolla på.

Ja vi bytte bil med min mamma, vi hade en Audi 80 sedan, men insåg att den är för liiiten, så då hade mamma en Opel omega -00 stående, varför ska en sådan fin bil bara stå.. visst, den har lite fel.. går inte helt 100, men vi gjorde ju bytet rätt av så hon fick ta över min Audi *tår*
Men jag måste tänka på den lilla nu först och främst, ska in på verkstaden på måndag med Opeln för att programmera in några nya delar vi bytt, man ska tydligen göra det för att den ska väl "lära känna" den nya delen :P

ja just, hittade en rolig grej, skulle vara kul om det var sant..
googlade på skoj om täpt näsa, för att se varför man får det osv... (jag googlar då jag har tråkigt)

Så läste jag att de hormoner som ska mjuka upp livmodertappen, det är samma hormoner som gör en täppt i näsan!

Så vissa blir täppt i näsan då det börjar närma sig, jag bara :eek: han måste vänta minst två veckor till :D

Vad tror ni om det, är det bluff? :p

varför just en volvo? vad letar ni efter i en bil?

det jag gillar med Opeln som vi har, den är så fruktansvärt snåååål :D

Om det är sant vorre det coolt! :D
Men jag har hört från flera att dom var täppta i näsan under hela graviditeten så jag vet inte om jag tror på google den här gången ;)

Är ju en volvo fantast och har bara ägt volvo. Var uppväxt med dom bilarna så det sitter långt inne i huvudet att vi skall bara ha en sån nu med när vi gör oss av med min gamla hedliga 740.

Nä men tycker dom e bra bilar, billiga i delar och har mycket utrymme i hela bilen. Mycket sköna att köra och vi som bor på landet vill ha något som håller och det gör dom för det mesta.

Men efter att ha suttit framför dator i timtal nu så det inte finns så många som duger i smaken för oss så börjar sambon få mig på andra tankar att köpa en saab 9-5 eftersom det var den ända som fanns som lätt bra.

Är i stort sätt i behov av bil i imon eftersom min är himla gammal och inte vill vara med längre och sambon har bara 2 sittplatser i sin :eek:

Ja visst jag älskade min gamla v70 med när jag hade den, fick tyvär sälja den för att den var för dyr för mig när jag var ensam utan barn.

Hur mycket dom än gått så tycker jag dom håller bra och det finns gott om utrymme i dom med både för en barnvagn och hundbur.

Min sambo kom hem med en Volvo v70 för två veckor sen och gjort sig av med vår bmw, men jag börjar vänja mig :)

kl.

Idag har jag varit på middag hos min kompis som har en 5 veckors bebis :love:
Hon hade varit på grinigt humör hela dagen och var fortfarande gnällig. Bebisen är super gullig, men det ända jag kunde tänka var att vad skönt det är att ha sin bebis i magen fortfarande :p Slippa allt gnäll och pip ett tag till :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt... 2
Svar
27
· Visningar
6 715
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två... 2
Svar
25
· Visningar
20 309
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 370
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 448
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur