Sv: Höstföräldrar 2012
Framstupa sidoläge är det enda som funkar för mig numera. Jag sover bättre nu iallafall så det är skönt. Skrev ju att jag brukar ha en kudde under magen, men det skulle ha stått att jag har en att liksom hålla om så att jag inte tippar för mycket på mage. Har jag kudden under magen blir bebis galen där inne - jag tar ju bort en massa av hans/hennes plats då!
Jag måste ha en kudde mellan benen (låren) med annars är mina höfter ajiga på morgonen med, som sagt.Det är dock det närmsta foglossning jag kommit för tillfället, så jag är ändå glad för det.
Imnir: Jag blev helt chockad när jag läste "eloge!" först och undrade vad i hela friden jag nu gjort

, innan jag läste vidare.
Nu är det inte ren hemtjänsta jag arbetar inom utan mer äldreboende/ serviceboende med viss hemtjänst.
Det jobbigaste är att hoppa in och ur bilden tycker jag

Och att bädda sängarna...
Men det är ett väldigt lugnt ställe där de flesta klarar det mesta själva, så det är inte så mycket tungt. Och det är väldigt lugnt för tillfället, så man behöver inte stressa heller, och det gör även att arbetskamraterna kan hjälpa till och man kan byta om det är så att en person blir för tung för en.
Hade det däremot varit på stället jag jobbade på förra sommaren/ har vikat på sedan dess så hade jag inte kunnat arbeta längre, för där var det full fart både i huset o i hemtjänsten, en jäkla massa spring i trappor och många tunga personer att hjälpa.
_bed_of_roses_: Ja, du har ju varit med om att "klämma unge" tidigare, så du har ju lite mer hum om vad som komma skall..
Men ja, man vet ju att det inte kommer vara en smärtfri upplevelse direkt och nu är det ju liksom lite sent att ändra sig
Jag tror att det kommer att gå bra att lämna dottern. Ni kommer ju (antagligen) att lämna henne till någon som hon är van vid att vara hos, så det borde ju gå bra. Även om det där snabba "nu-ska-du-lämnas-hos-mormor-och-morfar-ha-det-så-bra-hej-då" kanske inte känns så bra för någon av er, om det nu skulle bli så akut att man inte hinner ta det i lite mer lugnt och ro.
Jag tänkte också jobba så länge jag kan, jag ser ingen anledning till att "bara gå hemma". Men självklart ser jag inga problem med att sluta tidiagare heller om kroppen säger ifrån.
Men ja, min karl var på massage hos en av mammas vänner häromveckan och hon undrade hur det var med mig och så. Han sa att det var bra och att jag jobbade på som vanligt. Hennes svar? "Haha, ja, är hon som mor sin så kommer hon väl jobba tills vattnet rinner längs benen på´na!"
Nu var det inte riktigt så illa med mamsen, men hon har jobbat på hela tiden. Men så har hon inte haft några problem med sina graviditeter heller och det gör ju en hel del. (När hon gick med mig jobbade hon på sjukan, ena veckan jobbade hon som vanligt och andra veckan låg hon på BB och hade fått mig när vaktmästaren gick förbi och bara "Men, vad gör du HÄR!? Du jobbade ju nyss!?

" Mamma: "Jaa, jag har fött barn.." ^^)
Och angående barnvagnar så har vi köpt två

Båda är begagnade. Och nä, det var inte meningen att vi skulle ha två, men vi köpte den ena först och var (är) nöjda med den. Sen kom en ny ut (nyare, finare och billigare) och då mejlade vi på den också och köpte den. Grejen är den att mamma kollat efter en att ha hemma hos sig så vi inte behöver ta med våran när vi ska dit/ hon ska vara barnvakt, så då köpte vi helt enkelt den här andra och körde hem den första till henne. Hon blev så glad o nöjd så!
Båda är kombivagnar med hårdlift och fasta, ordentliga hjul så att man även kan gå med dem "off asfalt".
Fraggel_Tess: De måste ju kunna erbjuda er en likadan/ liknande vagn för samma peng när det är de själva som gjort fel!? Usch vad sur jag skulle bli!
Freyja_bus: Njae, det var inte riktigt så jag menade. Nu har jag visserligen beställt en snäll bebis som låter mig sova.. ehrm...

Nä, men bara det att man kan variera sovställning på ett annat vis för att magen inte trycker och gör det obekvämt! Mjölkfyllda bröst har jag inte ens tänkt på, eller ja, att tuttarna ömmar (även om jag vet att de antagligen kommer att göra det), men det beror nog mycket på att jag inte märkt mycket av det nu! De ömmade något i början och bröstvårtorna har varit lite ömma nån gång sådär, men annars.. ingenting. Men de hinner väl ikapp de med.
Nä, jag räknar inte med att få sova hela nätter, som sagt, men vad gör det när man har en bebis att gosa med!?

Underbara lilla bebisen

(undrar hur länge man känner det om man får en bebis som inte låter en sova en blund..)
Kl*
Förut när jag satt och kollade på OS (terrängritten för de som rider fälttävlan!) fick bebis hicka. Och vid varje hickning bumpade h*n till på mina revben. Det är inte så att det gör ont (än), men det är obehagligt! H*n har kommit på att man kan sparka mot dem lite annars med, men det är fortfarande inte så att det gör ont. Men jag misstänker att dagen då jag får en rejäl spark rätt på dem inte är allt för långt borta..