Höstföräldrar 2014 del 2.

@Madick Hahah! Nä då kan jag ju likabra köpa en BB :cautious:
Tack för tipset! Ska testa imorgon och hoppas verkligen fröken gillar det, åkte tunnelbana i rusningstrafik med barnvagnen idag och DET va ingen höjdare om man säger så :rage:

Då har vi varit å 3månaders kontroll och vaccination. Lilleman är 62cm lång och väger 7055gr så man kan lugnt säga att han börjar bli en liten knubbis :D

Vaccinationen var jobbigare (för mig) än vad jag trodde. Jag har inga problem med sprutor men det var väldigt jobbigt när han skulle stickas. :nailbiting: Första sprutan skrek han vara till och andra sprutan tog det ca 2min innan han lugnade sig så Bastian tog det åtminstone bra. :love: Nu ligger han i vagnen och sover, sötnosen.

Då har vi varit å 3månaders kontroll och vaccination. Lilleman är 62cm lång och väger 7055gr så man kan lugnt säga att han börjar bli en liten knubbis :D

Vaccinationen var jobbigare (för mig) än vad jag trodde. Jag har inga problem med sprutor men det var väldigt jobbigt när han skulle stickas. :nailbiting: Första sprutan skrek han vara till och andra sprutan tog det ca 2min innan han lugnade sig så Bastian tog det åtminstone bra. :love: Nu ligger han i vagnen och sover, sötnosen.
Tog de inte båda samtidigt? Det gör de här, mycket smidigt.

@TeamLundVer vilken knubbis :love:
Är lite avis på alla med knubbiga barn, det är ju så gosiga att klämma på :angel:
Jobbigt att inte ha två sjuksyrror som kan sticka, modigt av dig att klara av två stick! (Även om inte du vart stucken, men du vet vad jag menar :D)

Här ger det också en i taget. Den andra är ingen höjdare, den svider som tusan.

Inatt har alice sovit hela natten i egen säng! Samt inte ätit mellan 00-07!!! Verkar som om det gjort lite nytta att pappan tog henne i helgen. Hon tvärvägrade ju flaskan då på natten. Hoppas detta är en ihållande trend. Natten innan sov hon till halv fyra i vagnens liggdel sen var hon vaken till fem.... Vi har även återbrukat en gradinkappa och gjort en sjal att knyta upp med en rebozoknut :-) hon somnade där igår när jag lagade mat och skalade potatis:love: Väntar på en riktig som ligger på schenker... Lååång väntan. Dock bara en fyra så får se vad jag kan knyta för något med den

Inatt har alice sovit hela natten i egen säng! Samt inte ätit mellan 00-07!!! Verkar som om det gjort lite nytta att pappan tog henne i helgen. Hon tvärvägrade ju flaskan då på natten. Hoppas detta är en ihållande trend. Natten innan sov hon till halv fyra i vagnens liggdel sen var hon vaken till fem.... Vi har även återbrukat en gradinkappa och gjort en sjal att knyta upp med en rebozoknut :-) hon somnade där igår när jag lagade mat och skalade potatis:love: Väntar på en riktig som ligger på schenker... Lååång väntan. Dock bara en fyra så får se vad jag kan knyta för något med den

Cangaroo knyt tipsar jag om på mage, där har mina sjuor varit klart för långa så en 4 borde vara mycket bättre.

En fyra?

Kl
Här ger dom båda sprutorna samtidigt och sockerlösning innan. Allt för att det skall vara så lite obehag som möjligt för bebisen.

Uttrycket "Sådan husse sådan hund" gäller tydligen sovstilen också.

image_zpsm118m0q5.jpg

:D:D

Vi har nu en överlycklig tjeja. Hon har fått en EGEN dator! Hon vill alltid knappa på våra datorer men är ju inte direkt försiktig. Kom på att jag har min pappas gamla bärbara så den har hon fått. Spelar ju ingen roll att den inte startar, hon knappar glatt ändå.

Vi var på femmånaderskontroll i måndags. 6300 g, 65,5 cm och ledsen i ca 2 sekunder per spruta (ges inte samtidigt här). Hon är inte precis den som drar upp snittet, tvärtom så dippar hon lite i viktkurvan. Ingen oro över det dock, hon är ganska rörlig och gör av med mycket energi nu. BVC-sköterskan var mycket imponerad över hennes finmotorik, hon tyckte vi kunde lära henne att knyppla eller nåt. :D

@Tora ja du fick ju svar av Madick där. Det är längden på sjalen.

Här ger de med sockerlösning innan, och under, men det hjälper inte så mycket tycker jag. Nu dröjer det tack och lov till nästa spruta.
Imorgon ska vi på 6 månadersinspektion. Ska bli spännande. Det känns som om hon dragit iväg både på längden och vikten nu när hon börjat äta gröt och mat. Om ungen fick välja så skulle hon leva på bröstmjölk, gröt och bananer. Hon är helt tokig i bananer, sitter och nästan hoppar i stolen tills hon får äta. Hon har så brått att bita av den och tugga att hon knappt hinner sväljaO_o. Vilket leder till lite klökningar då och då. Jaja, vi har ju inga problem med att acceptera bitar i maten iaf:cool:. Det hade dock varit bra om hon var lika glad i mat, men så är dock inte fallet.
Just nu sussar båda ungarna gott, efter en riktig busdag. Jag njuter av lugnet och att kanske få en stund med pappan i huset framför tvn:D. Idag har vi förresten haft en riktigt grym EC-dag. Två kissblöjor och resten på toa:banana:

Nu smyger jag in i tråden...
Varför ger man sockerlösning? För att det ska vara gott att smaska på under tiden som distrahering?

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 601
Senast: julgrisen
·
Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 768
Senast: Seaside
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 725
Senast: Bullen22
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 399
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka