Höstföräldrar 2014 del 2.

Spruta för att djur ska dö har vi lyckats med här också (mormors hund avlivades medan hon var hos oss) vilket höll på att ställa till det när pappa skulle ta en spruta på sjukhuset... men jag tror hon kopplat nu att det finns fler sprutor.
Ja alltså Bastian sa ingenting om det förrän en vecka senare och då var det med gråten i halsen. Stackaren hade gått och funderat en hel vecka på det. Snacka om att jag kände mig som en kass förälder. :(
 
Vår Hedda blev storasyster i augusti förra året. Det är inte lätt alla gånger att vara storasyster men hon är fantastisk; omtänksam och tålmodig.

Hon är otroligt verbal och det känns som att hon bara fortsätter dra ifrån sina jämnåriga med talet. Hon kan alla bokstäver i alfabetet och övar nästan dagligen på att sätta ihop bokstäver till namn (sitt eget, familjens, vännernas och karaktärerna i Paw Patrol).

Vi kör på med blöja för hon vill verkligen inte sluta. Men det blev lite mer intressant att vara utan blöja när jag kom hem med trosor med My Little Pony, så kanske når vi ett genombrott snart. Det vore skönt att bli av med blöjan så att vi sen kan gå på nästa avvänjningsobjekt, tummen...
 
Här övas det för fullt på springcykel äntligen, hon har haft den i 1,5 år men tyckt den är lite otäck. Nu övar hon som en tok, väldigt lik storasyster på det sättet, säger ifrån tills hon känner sig mogen och då är det fullt ös. Hon är mycket verbal men uttalet funkar inte helt på alla ord. Rätt ofta förstår jag inte vad hon vill säga, då pausar hon och försöker komma på något så jag kopplar, klart imponerande faktiskt. Häromdan sa hon att hon ville åka tillbaka till XX och jag kunde inte komma på vad XX kunde vara. Då börjar hon prata om Barbie och glitterälvorna och det är ju Barbie i ett modeäventyr där de åker till... tadaa PARIS. Där var vi förra sommaren och hon ville ju gärna åka tillbaka. XX var alltså Paris och hon lyckas få mig att förstå utan att tappa tålamodet dessutom, bara det!
 
Ava håller låda för jämnan här. Så otroligt rolig, kaxig, godhjärtad unge att hjärtat svämmar över flera gånger per dag.

Hon är inte intresserad av att cykla på vanlig cykel trots att hon redan förra sommaren cyklade rundor på flera km. Men det låter som att hjullagret i den håller på att gå sönder så snart har hon inget val...🙄

Inga småsyskon här dock, storasyster och A leker däremot himla bra och somnar helst i samma säng varje natt tätt i slingrade i varandra ❤️
 

Bifogade filer

  • DSC_0276.JPG
    DSC_0276.JPG
    268,5 KB · Visningar: 35

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
742
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
171
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 539
Senast: orkide
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 457
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp