Höstföräldrar 2014 del 2.

Jag vill ha polarn o pyret alternativt didrickson om jag kan hitta någon till ett bra pris. Förra året hittade jag en "märkeslös" overall på barnloppis för 5kr. Tänkte ha den som extra men efter en impregnering blev den hur bra som helst (inte så sliten heller) så det blev bara den. Billigt och bra. :D
 
Vi har Gneis till storasyster, och Ava hade en förra året som vi var väldigt nöjd med. I år har storasyster Gneis igen, och Ava fick en Mini Rodini pga att jag hittade en som jag inte kunde motstå att köpa. PoP har gått bort för oss för att de är så tunga, jag älskar PoPs regnkläder, men vinterkläderna är enligt mina erfarenheter på tok för tunga för att vara bekväma för barnen att ha.
 
Vi har Gneis till storasyster, och Ava hade en förra året som vi var väldigt nöjd med. I år har storasyster Gneis igen, och Ava fick en Mini Rodini pga att jag hittade en som jag inte kunde motstå att köpa. PoP har gått bort för oss för att de är så tunga, jag älskar PoPs regnkläder, men vinterkläderna är enligt mina erfarenheter på tok för tunga för att vara bekväma för barnen att ha.
Åh vilken MR-overall har du köpt? Jag tycker den röda leopardmönstrade är så fin! Men det tar emot att köpa så dyrt och rabattkoder på MR är sällsynta.
 
Åh vilken MR-overall har du köpt? Jag tycker den röda leopardmönstrade är så fin! Men det tar emot att köpa så dyrt och rabattkoder på MR är sällsynta.
Jag har köpt en gammal, den röda med vita prickar. Var ute efter en sån förra året till storasyster som jacka och nu hittade jag denna så då passade jag på. Vad har H för storlek?
 
Jag har köpt en gammal, den röda med vita prickar. Var ute efter en sån förra året till storasyster som jacka och nu hittade jag denna så då passade jag på. Vad har H för storlek?
Aha. Hon har 86, eller 80 i vissa kläder. Jag var så nöjd som hade köpt en Geggamoja-overall i 86-92 på sommarrean för bara 500 kr. Förhoppningsvis passar den nästa vinter. Eller så växer H mirakulöst en decimeter nu i höst :D
 
Vi blandar hej vilt mellan PoP, Kappahl, Reima och lite andra märken. Dock inte så mycket Didrikson. Disrikson brukar bara ha en vattenpelare på 5000 medan de andra har 10 000. I alla fall på de kläder som jag har tittat på.
 
Har älskat Helly Hansen overallerna, smidiga, varma men väldigt bra andasfunktion, bor efter norrlandskusten men spenderar veckovis i lapplandsfjällen varje vinter/vårvinter och barnen är alltid lagom varma, aldrig svettiga.
Har även haft några tunnare didriksson som jag köpt på megarea som barnen har fått haft den snöfria perioden.

I år ska vi dock prova Gneis till storebror som blir fem i vinter och lillebror har fått en KappAhl då han hamnat i en storlek vi inte redan hade overall i.
 
Vi har Disana ulljacka och hängselbyxor. Skulle det vara totalt blötväder har vi skal från Po.P ytterst. Ull i flera lager och Kavat-kängor.
 
Fjärde dagen på dagis, andra dagen vi lämnar. Helt obrydd, vill knappt vinka för hon är så upptagen när vi går. Somnade fint på sin plats igår när vi inte var med. Känns lite skumt att sitta hemma och vänta tills hon ska hämtas 13.30 ungefär, jag jobbar ikväll och sambon är pappaledig så vi sitter här och ser på film mitt på blanka dan!
 
Nu har vi en tvååring i huset. Förra veckan flyttades hon upp en avdelning på förskolan och det gick SÅ bra! Jag trodde hon skulle tycka att det var jobbigt med förändringen (större grupp, högre tempo och andra pedagoger) men hon älskade det från första sekund. Hon pratar hemma om hur roligt hon har på förskolan och hon längtar dit efter helgen. Jag är så himla glad!
 
Tvååringar, ibland funderar jag allvarligt på att försöka leasa ut honom, terrible two stämmer här. Sedan får man en stor blöt puss och orkar lite mer...
 
Jaa min lilla huligan har precis bestämt att allt i hela världen är "mitt" och blir vrålarg när man snällt förklarar att så inte är fallet.
Om hon fått tag i ngt hon inte får ha och man kommer på henne så slänger hon föremålet så långt hon kan åt motsatt håll.
Strumpor är numer ett väldigt överskattat plagg, lillebrors napp det bästa som finns och äta ska göras på ungefär alla sätt som går förutom just det sättet man ska göra.
Börjat slåss så det jobbar vi på att bryta innan det blir värre.

Annars e det väl trots, trots och trots som är ledordet

Dock kan hon va extremt mysig emellanåt som plåster på såren. Ligger o klappar på kinden och säger -Lilla mamma :love:, ligga nära o kramas och många pussar. Sååå man uthärdar och njuter av att man åtminstone kan kommunicera bättre och bättre :))
 
Min lilla terrorist hållet storebror insatt terrorvälde, lillebror har upptäckt hur ofantligt roligt det är att kasta saker hårt på storebror, tills storebror söker skydd bakom soffkuddarna.

Han är lång, nära metern nu, det gör att han når precis allt, fast att vi har extra höga köksbänkar (och extra breda) når han att riva ned precis allt ( full pott om det är mjölpåsen) att få hörs nej eller aja baja triggar bara ännu mer.

I somras rymde han rätt frekvent, bara fnittrade till och stack av. Det klingade av och vi drog en lättnadens suck. Nu har det kommit tillbaka igen, sju resor snabbare är han nu också. Det går inte att handla med båda barnen, lillebror sättet av och storebror ska hjälpa oss att stoppa honom. Ni kan ju tänka er hur kul det noir när storebror är med i leken... Att handla med honom på egen hand är lite nervpressande, får ge ständiga uppgifter för att ta fokus av rackartygen, är det kö i kassan blir det mastodontsvettigt

De orden som är mest frekventa är nej, sluta, inte. Pratar väldigt bra, bättre än kag minns storebror gjorde i den här åldern.

Sjövild, ställer sig gärna på bobycaren, hoppar från soffan så hela huset skakar, försöker att ignorera så att det inte ska bli ännu roligare...Men får försöka att svälja ned hjärtat som konstant är i halsgropen.

Kavat och inte bangen om det inte gäller maskiner. En dag när vi skulle till slalombacken sade han "vilje åsså åka skidor" tja tänkte jag han får väl försöka. Trodde han skulle protestera mot pjäxorna men han stoppade på i dem Sedan åkte vi några åk och han illtjöt av förtjusning, jag fick träningsvärk i tre dagar av att hålla upp honom. Men vad kag längtar till vi kan åka tillsammans hela familjen, storebror som fyller fem nu i mars åker helt själv nu.
 

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
756
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
9
· Visningar
347
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 567
Senast: orkide
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp