Monkie
Trådstartare
Vi har en Emmaljunga NXT 90, med flat-sitsen. Jag har lagt filtar under åkpåsen för comfort, det tog en hel dag att fixa med att klippa hål för säkerhetsbältetHär använder vi fortfarande liggdelen till vagnen men det börjar bli trångt så det är bara en tidsfråga innan vi behöver byta. Eftersom Lilleman bara sover i vagnen dagtid så vill vi kunna använda den så länge som möjligt. Jag kan heller inte gå några promenader pga. fortsatta problem med foglossning så att kunna sitta upp i vagnen har vi inte så stor nytta av till vardags.
Testade dock sittdelen här om dagen och funderar på hur man ska göra för att de ska kunna sova i den så bekvämt som möjligt? Hur gör ni? Vad har ni för vagn?
Hade jag sittdelen i lägsta läget så blev det som en grop för barnet att ligga i vilket inte såg bekvämt ut alls, han sov inte alls länge i det läget heller (kan vara en slump också för all del). I övriga lägen så blir han sittande/halvsittande vilket inte känns så lämpligt för längre sovstunder. Har en Emmaljunga Super Viking.