Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
👆... Haha i början.... Min bebis är ju bara 5,5 månad så jag är fortfarande i början av min bärkarriär 😅. Men det är mitt nya nördintresse och jag tycker verkligen att det är superkul och det underlättar livet så otroligt mycket!

👆... Haha i början.... Min bebis är ju bara 5,5 månad så jag är fortfarande i början av min bärkarriär 😅. Men det är mitt nya nördintresse och jag tycker verkligen att det är superkul och det underlättar livet så otroligt mycket!
Haha, ja sådär säger jag också alltid, typ ”när barnen var små” 😂. För de är ju så himla stora nu.

Idag har jag burit i selen, mest hela dagen 😊 vi har åkt skoter och haft pimpeltävling ute i strålande sol hela dagen 😎 Lillan somnade i kälken bakom skotern påväg dit och hem. Sen sov hon i selen där större delen av tiden. Tycker selen är skönare och avlastar mer när det är längre stunder som idag. Samt att den är smidigare när man har mycket kläder på sig 😅

Idag har jag burit i selen, mest hela dagen 😊 vi har åkt skoter och haft pimpeltävling ute i strålande sol hela dagen 😎 Lillan somnade i kälken bakom skotern påväg dit och hem. Sen sov hon i selen där större delen av tiden. Tycker selen är skönare och avlastar mer när det är längre stunder som idag. Samt att den är smidigare när man har mycket kläder på sig 😅
Vad härligt det låter, har alltid velat testa scoter! Och vilken kontrast, var på stranden utan jacka och tittade på knoppar igår 😅. Har ni fortfarande mycket snö alltså???

Vilken sele har du? Jag får jätteont av de selar jag testat, antingen i axlarna och jag måste dra åt som tusan runt magen för att få avlastningen dit. Tycker det är fantastiskt ändå att det finns möjlighet med bärande för olika kroppar och behov!

Vad har ni för tallrikar som fäster på Ikeas antilop? Jag köpte en som fäster på bordet men inte på stolens bricka. 🤔

Jag köpte en Everyday baby, med fack dock, funkar inte 😅 Kollade på Twistshake men hittade inte någonstans vad deras grejer är gjorda av, så vågade inte köpa. Annars verkar ju de sitta bra.
Jag har också köpt en som inte fäster. Lite surt, var ju pga fästet jag köpte 😂

Vad härligt det låter, har alltid velat testa scoter! Och vilken kontrast, var på stranden utan jacka och tittade på knoppar igår 😅. Har ni fortfarande mycket snö alltså???
Vilken sele har du? Jag får jätteont av de selar jag testat, antingen i axlarna och jag måste dra åt som tusan runt magen för att få avlastningen dit. Tycker det är fantastiskt ändå att det finns möjlighet med bärande för olika kroppar och behov!

Jodå, massor snö kvar 😅 men nu bor vi ju i Kiruna... inne i stan har de smält bort mycket i veckan, så körbanan är hyfsat fri från snö på de flesta ställena. Men överallt annars är det fullt med snö. Vi är ute hos svärföräldrarna under påsken, de bor en bit utanför stan och här är det mer snö än i stan kvar ☺️ Men de tycker de har smält fortare i år än tidigare år. De brukar ha snö till maj ungefär 😂 Sambon brukar alltid nämna att det snöade på hans student 🤣

Har en ergobaby 360. Behöver spädbarnsinlägget första månaderna, men då brukar jag föredra trikåsjalen... tycker selen avlastar mycket bättre när vi inte behöver inlägget längre nu. Sen sätter jag midjebältet mer under bysten 😅 Längtar till att kunna bära på ryggen, tycker det är mest avlastande 🙌🏼

Nu har Elsa börjat äta, eller smula sönder mat och kasta på golvet. Vi har kört blw-konceptet och det funkar bra! Har serverat banan, avokado, ägg och morot. Så spännande 🤩 (och kladdigt).
Här har lillasyster precis fått suga på en pizzakant :angel: 🙈.

Banan tycker hon för övrigt är en riktig höjdare :D.

Nu har Elsa börjat äta, eller smula sönder mat och kasta på golvet. Vi har kört blw-konceptet och det funkar bra! Har serverat banan, avokado, ägg och morot. Så spännande 🤩 (och kladdigt).
Åh, bra tips, jag ska också testa med ägg! Låter du henne ta det själv och stoppa i munnen? Vi har testat banan, avokado och potatis här, banan och avokado hamnade typ överallt förutom i munnen men potatisen gick ner! Har låtit dem suga på en gurkbit också, det var populärt!

Tintin har också börjat gilla mat igen. Tror han var frustrerad förut och tyckte det var jobbigt att behöva tugga och så :p Nu äter han frukost, lunch och middag med god aptit. Äter både fast mat och pureer. Favoriterna är ost, keso och macka med pastej/smör/messmör. Och mammas fruktpureer med hallon :D Ammar däremellan men det känns som att han ammar otroligt lite nu. Blir tidigt på morgonen vid 6-7, sedan vid 15 och 19.30. Har i princip slutat äta på nätterna helt. Någon gång har jag bara stoppat in tutten i munnen av vana när han vaknat till och han har tagit en slurk, men han verkar inte behöva det. Känns jättekonstigt med ett barn som bara slutar av sig själv och sover på nätterna O_o

Åh, bra tips, jag ska också testa med ägg! Låter du henne ta det själv och stoppa i munnen? Vi har testat banan, avokado och potatis här, banan och avokado hamnade typ överallt förutom i munnen men potatisen gick ner! Har låtit dem suga på en gurkbit också, det var populärt!
Ja, jag skar hårdkokta ägg som klyftor. 🙂. Hon får ta allt själv, och hon fattar redan att det är mat på gång och kastar sig ivrigt efter bitarna 😅

När har ni gett smörgåsrån? Vill använda rån för att be leverpastej på. Eller så köper jag sån obredbar. 🤔

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 101
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 521
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 314
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 181
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka