M
Martenix
När har ni gett smörgåsrån? Vill använda rån för att be leverpastej på. Eller så köper jag sån obredbar.![]()
Från 5,5 månads ålder kanske? Vi kör skivbar leverpastej som vi skär upp i stavar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När har ni gett smörgåsrån? Vill använda rån för att be leverpastej på. Eller så köper jag sån obredbar.![]()
Vi gav nog smörgåsrån vid 5 månader kanske. Tintin blir helt galen när han ser ett rån, vet att det är något gött påNär har ni gett smörgåsrån? Vill använda rån för att be leverpastej på. Eller så köper jag sån obredbar.![]()
Att undvika under året är väl främst honung och rödbetor? Kanske nåt mer som jag inte kommer ihåg. Jag ger mjölkprodukter lite som slick på fingret, men har inte 100% koll på hur mycket man får ge? Men man ska väl inte ge större mängder?Märker att jag glömt allt om hur man matar små barn. Mjölkprodukter är väl först vid 10 månader i maten? Men bröd? Kött? Och så var de ju saker man skulle undvika. Som färskpotatis men vad mer![]()
ja ja. Broccoli tycks hon gilla att äta själv. Puréer är gott men vill bara ha 5-6 skedar. Knäckebröd testade vi idag som underhållning men skulle kanske gå bättre om man har tänder
Mjölkprodukter är väl främst för att det hindrar upptag av järn?Märker att jag glömt allt om hur man matar små barn. Mjölkprodukter är väl först vid 10 månader i maten? Men bröd? Kött? Och så var de ju saker man skulle undvika. Som färskpotatis men vad mer![]()
ja ja. Broccoli tycks hon gilla att äta själv. Puréer är gott men vill bara ha 5-6 skedar. Knäckebröd testade vi idag som underhållning men skulle kanske gå bättre om man har tänder
Om jag minns rätt är det för att den är svårare att bryta ner.Mjölkprodukter är väl främst för att det hindrar upptag av järn?
Färskpotatis? Varför ska det undvikas?
Honung, spenat och lite annat grönt är däremot nej av hälsoskäl. Precis som grön potatis, men det äter man ju inte själv heller.
Känner igen det där med underhållningen, det är svårt tycker jag! De vill upptäcka nya saker men kan inte ta sig nånstans och bär jag runt på en blir den andra jätteargOmg, min bebis behöver underhållas mer och mer. Men hon blir vansinnigt arg när jag ska ta av eller på henne kläder. Spänner armar och ben rakt ut som ett kors. Går inte att avleda. Känns som barnplågeri varje gång!![]()
Här vill det också upptäckas nya saker. Dessutom är hon bäst på att backa och backar lätt in under stolar/i hörn osv och så blir hon argKänner igen det där med underhållningen, det är svårt tycker jag! De vill upptäcka nya saker men kan inte ta sig nånstans och bär jag runt på en blir den andra jättearg![]()
Hur går det med den av dina som vänder sig till mage och blir sur?Känner igen det där med underhållningen, det är svårt tycker jag! De vill upptäcka nya saker men kan inte ta sig nånstans och bär jag runt på en blir den andra jättearg![]()
Ja, det är lite samma här, så vänder man tillbaka men innan man ens fått över honom på rygg har han vänt tillbaka igen och blir ledsenHur går det med den av dina som vänder sig till mage och blir sur?
Jag har lite problem här hemma, Elsa ligger på rygg i 30 sekunder, sen vänder hon och blir frustrerad efter fem sekunder.![]()
Wow, vad långt hon kommit med maten! Jag vågade ge lite ägg häromdagen, mosat till oigenkännlighet, det var första gången de reagerade med kväljningarSå kul det är att se hur bebis hanterar maten, hon är nyfiken och klok och försiktig. Jag var så nervös innan men känner mig lugn nu. Favoriten är hittills fiskgratäng med potatis och morötter.
Vi har det som förut dvs dåligt men har ju bara en att hålla koll på. Storebror hade ju börjat sova betydligt bättre vid denna åldern men lillasyster vill fortfarande sova i selen och helst typ 40 min. Det som ändå är positivt är att det är lättare att söva henne. Typ in med nappen och gå runt nån minut och sen sover hon, men önskar så att hon kunde sova lite längreJa, det är lite samma här, så vänder man tillbaka men innan man ens fått över honom på rygg har han vänt tillbaka igen och blir ledsen. Nummer två har också börjat vända sig till mage nu, samma sak där men han är inte riktigt lika snabb än. H försöker verkligen krypa nu, han drar upp benen under rumpan och liksom står och hoppar lite med kroppen men kommer ingenstans så han är konstant frustrerad.
Hur har ni alla det med sömnen på dagen nuförtiden? Jag har ju varit extremt bortskämd med att de sovit så himla bra men nu när jag blivit ensam på dagarna har de plötsligt börjat med att de bara ska sova trettio minuter i taget på sin höjd, och typ aldrig samtidigt. De är också svåra att söva nu, hur trötta de än är. Känns som att jag inte gör annat än försöker söva ett barn medan det andra ligger och skriker frustrerat på mage nånstans. Inte alls stressande
. Inte konstigt att de inte kommer till ro, tror verkligen de känner av min stress och så blir allt bara kaos.
Ja usch, och om det inte heller går att lägga ner henne när hon väl somnat är det ju jättetufft!Vi har det som förut dvs dåligt men har ju bara en att hålla koll på. Storebror hade ju börjat sova betydligt bättre vid denna åldern men lillasyster vill fortfarande sova i selen och helst typ 40 min. Det som ändå är positivt är att det är lättare att söva henne. Typ in med nappen och gå runt nån minut och sen sover hon, men önskar så att hon kunde sova lite längre![]()
Vi har inte heller kommit så långt med maten. Idag fick hon smaka pannkaka, märks att hon är andra barnet. Vågar mer så med henneWow, vad långt hon kommit med maten! Jag vågade ge lite ägg häromdagen, mosat till oigenkännlighet, det var första gången de reagerade med kväljningar![]()
Det går väl men då sover hon Max 30 min och blir gnällig resten av dagen. Tur att vi har råd att sambon är hemma så mycket och att vi kan ta varsitt barn för det är jobbigt när jag har en till att ha hänsyn till.Ja usch, och om det inte heller går att lägga ner henne när hon väl somnat är det ju jättetufft!