Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får läsa ikapp lite sen men måste fråga... Nån som har Gulliver spjälsäng? Var har ni botten nu? Måste försöka få Elsa att sova nån stund där, hon är lite farlig nu, vaknar och kryper iväg bara

Jag får läsa ikapp lite sen men måste fråga... Nån som har Gulliver spjälsäng? Var har ni botten nu? Måste försöka få Elsa att sova nån stund där, hon är lite farlig nu, vaknar och kryper iväg bara
Testade mitten men det gick inte så längst ner blir det

Åh, jag har sån ångest. Elsa ramlade ur sängen igår kväll. Det är så besvärligt att natta henne i spjälsängen att vi oftast nattar henne i vår säng och buffar upp med kuddar runt om, sen har vi babyvakten på och då brukar vi höra när hon är på väg att vakna och springer in till henne. Har tänkt att vi ska köpa såna skydd till sängen hur länge som helst 😔

Sambon har ju undersökt henne och menar att eftersom hon mår bra och inte kräkts eller varit utan medvetande så gör de inget annat än att lägga in för observation i 6 h och de timmarna har ju redan gått. Ett rejält blåmärke har hon dock vid tinningen 😩 Känner mej som världens sämsta förälder 😥

Åh, jag har sån ångest. Elsa ramlade ur sängen igår kväll. Det är så besvärligt att natta henne i spjälsängen att vi oftast nattar henne i vår säng och buffar upp med kuddar runt om, sen har vi babyvakten på och då brukar vi höra när hon är på väg att vakna och springer in till henne. Har tänkt att vi ska köpa såna skydd till sängen hur länge som helst 😔

Sambon har ju undersökt henne och menar att eftersom hon mår bra och inte kräkts eller varit utan medvetande så gör de inget annat än att lägga in för observation i 6 h och de timmarna har ju redan gått. Ett rejält blåmärke har hon dock vid tinningen 😩 Känner mej som världens sämsta förälder 😥
Sånt händer ju, men jag förstår känslan ❤️De skydden jag har skyddar mot rullning i sömnen men inte om hon kryper och häver sig över.

Igår höll samma sak på att hända här, hon vaknade tyst och satte sig/kröp.

Epic moment 😍. Sövde i sjal och gjorde en transfer. Första gången hon sover i den!

Bifogade filer

• received_337359844425320.webp
    received_337359844425320.webp
    48,6 KB · Visningar: 25

Vet hur du känner. Sonen ramlade ur sängen en gång när jag var själv hemma (sambon jobbade). Vaknade av dunsen. Men han mådde bra efter tröst så jag åkte inte ens in. Men mitt psyke mådde inte bra, ringde sambon där kl 5.30 på morgonen och grät.

Samma sak hände här igår, hade lagt Sixten att vila i sitt näste på en resesäng som står inkilad mellan väggen och min säng, han kan ju inte åla än så kände mig helt trygg, men plötsligt hörde jag ett skrik och när jag rusade in låg han på mage på golvet, fattar inte ens hur det gick till 😭😭. Man känner sig verkligen hemsk, men när jag pratar med vänner verkar det hänt de flesta.

Era kvällar låter lika våra 😅 @julgrisen @Martenix

Vet inte hur länge det pågått här heller, men varit ett tag nu… lillan vill inte sova på kvällarna, kommer ihåg att storasyster var likadan (fast värre, för hon kämpade och ville aldrig sova.. vi fick hålla fast henne i sängen i princip tills hon blev 1-1,5 🤯) Så oftast är lillan uppe med oss till 22 om kvällarna nu… helst ska hon vara i min famn, försöker vi få henne att sova blir det lååååång läggning.

Era kvällar låter lika våra 😅 @julgrisen @Martenix

Vet inte hur länge det pågått här heller, men varit ett tag nu… lillan vill inte sova på kvällarna, kommer ihåg att storasyster var likadan (fast värre, för hon kämpade och ville aldrig sova.. vi fick hålla fast henne i sängen i princip tills hon blev 1-1,5 🤯) Så oftast är lillan uppe med oss till 22 om kvällarna nu… helst ska hon vara i min famn, försöker vi få henne att sova blir det lååååång läggning.
Hur funkar det när ni lägger henne tillslut? Är hon trött då eller blir det ändå en jobbig läggning? Tycker det är så svårt att veta om det är bäst att bara låta honom vara vaken eller inte, blir ju som du säger väldigt jobbiga och långa läggningar om man envisas.

Har ni kollat upp det här med alla solkrämer? Finns så många listor med ingredienser som man bör undvika och jag känner mig helt kokt. Tar gärna emot tips om någon vet någon säker solkräm för barn. Vi vistas inte i direkt sol men jag brukar ändå smörja händer och ansikte lite.

Nu kryper hon! Och ställer sig mot saker. Hon älskar teknik - mobiltelefoner, sladdar, laddare, fjärrkontroller. Och armarna på en bebis som vill ha något, är det ju något mystiskt med, för de når ju ALLT :laugh:
Ja men visst är det fascinerande? Sträcker de armarna över huvudet så är det knappt att armarna når längre än öronen men är det något de vill ha så är de plötsligt 3 meter långa? 😎

Har ni kollat upp det här med alla solkrämer? Finns så många listor med ingredienser som man bör undvika och jag känner mig helt kokt. Tar gärna emot tips om någon vet någon säker solkräm för barn. Vi vistas inte i direkt sol men jag brukar ändå smörja händer och ansikte lite.
Min syster tipsade om apotekets egen med fysikaliskt filter till bebisar så jag har köpt den! Hon hade provat massa olika till sina barn och läst på så det känns bra, jag fick också tips om en från BVC som det inte gjorde nåt om de åt av 😅, ska se om jag hittar det pappret!

Nu kryper hon! Och ställer sig mot saker. Hon älskar teknik - mobiltelefoner, sladdar, laddare, fjärrkontroller. Och armarna på en bebis som vill ha något, är det ju något mystiskt med, för de når ju ALLT :laugh:
Ja alltså vad är grejen med att de ska ha allt de inte får? 😅 Men skönt att hon tar sig framåt så hon slipper frustrationen i alla fall! Jag lider verkligen med Sixten som är så frustrerad över att inte kunna ta sig nånstans men jag får ju säga att jag är himla glad att en av dem stannar där man lägger dem i allafall, det underlättar mitt liv betydligt så länge det bara är en att jaga.

Vi har använt Eco cosmetics och Weleda. Har inte hittat att de ska innehålla något läskigt. Läste också någon lista nyligen och typ alla "vanliga" solkrämer, typ ACO, innehåller ju farliga saker :down:

Och där ramlade nästa bebis ner från sängen 😱😭. Jag har uppenbarligen inte fattat hur rörliga de är än. Kollade till honom för fem minuter sen och hade en säng på varsin sida om den stora sängen så tänkte det var lugnt, men han tog sig bort till kortändan av sängen och trillade ner där istället... Deras pappa kommer aldrig låta mig åka iväg med dem igen 🙈🙈

Hur funkar det när ni lägger henne tillslut? Är hon trött då eller blir det ändå en jobbig läggning? Tycker det är så svårt att veta om det är bäst att bara låta honom vara vaken eller inte, blir ju som du säger väldigt jobbiga och långa läggningar om man envisas.

När vi väl lägger henne sen så protesterar hon lite grann men ger sig ganska fort ändå för då är hon ju ändå trött 😜 Så det blir inte alls lika långdragen läggning

Ja alltså vad är grejen med att de ska ha allt de inte får? 😅 Men skönt att hon tar sig framåt så hon slipper frustrationen i alla fall! Jag lider verkligen med Sixten som är så frustrerad över att inte kunna ta sig nånstans men jag får ju säga att jag är himla glad att en av dem stannar där man lägger dem i allafall, det underlättar mitt liv betydligt så länge det bara är en att jaga.
Man undrar!! Haha ja men är hon nöjd? Icke! Nu ska hon gå 🤨

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 100
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 518
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 312
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 177
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka