Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Testade mitten men det gick inte så längst ner blir detJag får läsa ikapp lite sen men måste fråga... Nån som har Gulliver spjälsäng? Var har ni botten nu? Måste försöka få Elsa att sova nån stund där, hon är lite farlig nu, vaknar och kryper iväg bara
Sånt händer ju, men jag förstår känslanÅh, jag har sån ångest. Elsa ramlade ur sängen igår kväll. Det är så besvärligt att natta henne i spjälsängen att vi oftast nattar henne i vår säng och buffar upp med kuddar runt om, sen har vi babyvakten på och då brukar vi höra när hon är på väg att vakna och springer in till henne. Har tänkt att vi ska köpa såna skydd till sängen hur länge som helst
Sambon har ju undersökt henne och menar att eftersom hon mår bra och inte kräkts eller varit utan medvetande så gör de inget annat än att lägga in för observation i 6 h och de timmarna har ju redan gått. Ett rejält blåmärke har hon dock vid tinningenKänner mej som världens sämsta förälder
![]()
Vet hur du känner. Sonen ramlade ur sängen en gång när jag var själv hemma (sambon jobbade). Vaknade av dunsen. Men han mådde bra efter tröst så jag åkte inte ens in. Men mitt psyke mådde inte bra, ringde sambon där kl 5.30 på morgonen och grät.Åh, jag har sån ångest. Elsa ramlade ur sängen igår kväll. Det är så besvärligt att natta henne i spjälsängen att vi oftast nattar henne i vår säng och buffar upp med kuddar runt om, sen har vi babyvakten på och då brukar vi höra när hon är på väg att vakna och springer in till henne. Har tänkt att vi ska köpa såna skydd till sängen hur länge som helst
Sambon har ju undersökt henne och menar att eftersom hon mår bra och inte kräkts eller varit utan medvetande så gör de inget annat än att lägga in för observation i 6 h och de timmarna har ju redan gått. Ett rejält blåmärke har hon dock vid tinningenKänner mej som världens sämsta förälder
![]()
Ånej, här har det inte pågått så länge så jag hoppades på en riktigt kort liten fasDet låter precis som vår Lilleman. Hoppas verkligen att det är någon slags fas som går över snart, vet inte riktigt när det här började för oss men det har hållt på rätt länge nu.
Samma sak hände här igår, hade lagt Sixten att vila i sitt näste på en resesäng som står inkilad mellan väggen och min säng, han kan ju inte åla än så kände mig helt trygg, men plötsligt hörde jag ett skrik och när jag rusade in låg han på mage på golvet, fattar inte ens hur det gick tillÅh, jag har sån ångest. Elsa ramlade ur sängen igår kväll. Det är så besvärligt att natta henne i spjälsängen att vi oftast nattar henne i vår säng och buffar upp med kuddar runt om, sen har vi babyvakten på och då brukar vi höra när hon är på väg att vakna och springer in till henne. Har tänkt att vi ska köpa såna skydd till sängen hur länge som helst
![]()
Hur funkar det när ni lägger henne tillslut? Är hon trött då eller blir det ändå en jobbig läggning? Tycker det är så svårt att veta om det är bäst att bara låta honom vara vaken eller inte, blir ju som du säger väldigt jobbiga och långa läggningar om man envisas.Era kvällar låter lika våra@julgrisen @Martenix
Vet inte hur länge det pågått här heller, men varit ett tag nu… lillan vill inte sova på kvällarna, kommer ihåg att storasyster var likadan (fast värre, för hon kämpade och ville aldrig sova.. vi fick hålla fast henne i sängen i princip tills hon blev 1-1,5) Så oftast är lillan uppe med oss till 22 om kvällarna nu… helst ska hon vara i min famn, försöker vi få henne att sova blir det lååååång läggning.
Ja men visst är det fascinerande? Sträcker de armarna över huvudet så är det knappt att armarna når längre än öronen men är det något de vill ha så är de plötsligt 3 meter långa?Nu kryper hon! Och ställer sig mot saker. Hon älskar teknik - mobiltelefoner, sladdar, laddare, fjärrkontroller. Och armarna på en bebis som vill ha något, är det ju något mystiskt med, för de når ju ALLT![]()
Min syster tipsade om apotekets egen med fysikaliskt filter till bebisar så jag har köpt den! Hon hade provat massa olika till sina barn och läst på så det känns bra, jag fick också tips om en från BVC som det inte gjorde nåt om de åt avHar ni kollat upp det här med alla solkrämer? Finns så många listor med ingredienser som man bör undvika och jag känner mig helt kokt. Tar gärna emot tips om någon vet någon säker solkräm för barn. Vi vistas inte i direkt sol men jag brukar ändå smörja händer och ansikte lite.
Ja alltså vad är grejen med att de ska ha allt de inte får?Nu kryper hon! Och ställer sig mot saker. Hon älskar teknik - mobiltelefoner, sladdar, laddare, fjärrkontroller. Och armarna på en bebis som vill ha något, är det ju något mystiskt med, för de når ju ALLT![]()
Prova lägga undan allt elektroniskt (fjärrkontrollen, laddare mm) när hon ser och lyssna på ramaskri!Nu kryper hon! Och ställer sig mot saker. Hon älskar teknik - mobiltelefoner, sladdar, laddare, fjärrkontroller. Och armarna på en bebis som vill ha något, är det ju något mystiskt med, för de når ju ALLT![]()
Vi har använt Eco cosmetics och Weleda. Har inte hittat att de ska innehålla något läskigt. Läste också någon lista nyligen och typ alla "vanliga" solkrämer, typ ACO, innehåller ju farliga sakerHar ni kollat upp det här med alla solkrämer? Finns så många listor med ingredienser som man bör undvika och jag känner mig helt kokt. Tar gärna emot tips om någon vet någon säker solkräm för barn. Vi vistas inte i direkt sol men jag brukar ändå smörja händer och ansikte lite.
Hur funkar det när ni lägger henne tillslut? Är hon trött då eller blir det ändå en jobbig läggning? Tycker det är så svårt att veta om det är bäst att bara låta honom vara vaken eller inte, blir ju som du säger väldigt jobbiga och långa läggningar om man envisas.
Man undrar!! Haha ja men är hon nöjd? Icke! Nu ska hon gåJa alltså vad är grejen med att de ska ha allt de inte får?Men skönt att hon tar sig framåt så hon slipper frustrationen i alla fall! Jag lider verkligen med Sixten som är så frustrerad över att inte kunna ta sig nånstans men jag får ju säga att jag är himla glad att en av dem stannar där man lägger dem i allafall, det underlättar mitt liv betydligt så länge det bara är en att jaga.