Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte riktigtHur gör du då?![]()
Ja, lite! Vill gärna kunna returnera bara, vissa skor går ens inte få ner fötterna iHar du kollat begagnade? Köpte inga nya skor till sonen första året. Tycker dom ändå använder dom så kort tid.
Jag har typ slutat amma. Tyvärr. Elsa har fått tänder i överkäken och sen dess har hon lagt till med att suga på nåt sätt som gör styvhet får ont och sår på bröstvårtorna. Det är inte som att hon biter (det är mer ett konstant malande). Jag försöker få henne att börja om men det blir likadant direkt. Nån som har nån idé? Samtidigt är hon ju snart ett år och jag är ändå glad att det funkat så länge.
Barn ett. Slutade när han var runt 9-10 månader. Körde nått schema att mellan X och y ammar jag inte som sakta utökades. Blev inte bättre nätterPå tal om nattamning, är det nån av er som försökt avvänja vid att mata på natten? Hur gjorde ni i såfall? Jag pratade med några vänner som har äldre barn och de sa att de avvänjt vid mat på natten när de varit runt nio månader så jag känner mig lite stressad. Fattar att alla gör olika osv men de menade att deras barn sov så mycket bättre när de slutat mata på natten och det skulle vara väldigt välbehövligt här. Tycker Harry och Sixten går åt motsatt håll, de vaknade länge en gång runt 4.30 för mat men nu har de landat i att äta både redan runt 23-00 och sen igen vid 4-5. De har också börjat störa varandra när de vaknar så har aldrig känt större behov av fler rum än nu.
Våra har slutat lite av sig själva. Vi (sambon) har erbjudit famnen, napp eller att buffa på rumpan och det har gått utan större ansträngning, men vet ju att det kan vara betydligt tuffare.På tal om nattamning, är det nån av er som försökt avvänja vid att mata på natten? Hur gjorde ni i såfall? Jag pratade med några vänner som har äldre barn och de sa att de avvänjt vid mat på natten när de varit runt nio månader så jag känner mig lite stressad. Fattar att alla gör olika osv men de menade att deras barn sov så mycket bättre när de slutat mata på natten och det skulle vara väldigt välbehövligt här. Tycker Harry och Sixten går åt motsatt håll, de vaknade länge en gång runt 4.30 för mat men nu har de landat i att äta både redan runt 23-00 och sen igen vid 4-5. De har också börjat störa varandra när de vaknar så har aldrig känt större behov av fler rum än nu.
Tintin slutade av sig själv men storebror var jag tvungen att vänja av till slut. Gav en flaska välling första gången han vaknade sen tröstade jag med napp och famn när han vaknade tusen gånger tillPå tal om nattamning, är det nån av er som försökt avvänja vid att mata på natten? Hur gjorde ni i såfall? Jag pratade med några vänner som har äldre barn och de sa att de avvänjt vid mat på natten när de varit runt nio månader så jag känner mig lite stressad. Fattar att alla gör olika osv men de menade att deras barn sov så mycket bättre när de slutat mata på natten och det skulle vara väldigt välbehövligt här. Tycker Harry och Sixten går åt motsatt håll, de vaknade länge en gång runt 4.30 för mat men nu har de landat i att äta både redan runt 23-00 och sen igen vid 4-5. De har också börjat störa varandra när de vaknar så har aldrig känt större behov av fler rum än nu.
Hoppar in från vintertråden då jag just börjat avvänja på natten, efter att hon började vilja amma var och varannan timme och jag inte orkade med det längre. Ammar på kvällen, och sen efter det undanstängda tills ca 3 då jag vet hon brukar vara hungrig. Vaknar hon innan dess kan jag ligga och gosa, upp och gå, sjunga osv men ammar inte. Första nätterna var det gallskrik och 30 min plus att somna om, men det blev rätt snabbt bättre. Och vi har gått från 5-6 uppvak under natten till 2-3.På tal om nattamning, är det nån av er som försökt avvänja vid att mata på natten? Hur gjorde ni i såfall? Jag pratade med några vänner som har äldre barn och de sa att de avvänjt vid mat på natten när de varit runt nio månader så jag känner mig lite stressad. Fattar att alla gör olika osv men de menade att deras barn sov så mycket bättre när de slutat mata på natten och det skulle vara väldigt välbehövligt här. Tycker Harry och Sixten går åt motsatt håll, de vaknade länge en gång runt 4.30 för mat men nu har de landat i att äta både redan runt 23-00 och sen igen vid 4-5. De har också börjat störa varandra när de vaknar så har aldrig känt större behov av fler rum än nu.
Jag har förstått att många barn sover lika bra/illa oavsett amning eller ej. De har en annan sömn än vuxna och blir ytliga i sömnen oftare.På tal om nattamning, är det nån av er som försökt avvänja vid att mata på natten? Hur gjorde ni i såfall? Jag pratade med några vänner som har äldre barn och de sa att de avvänjt vid mat på natten när de varit runt nio månader så jag känner mig lite stressad. Fattar att alla gör olika osv men de menade att deras barn sov så mycket bättre när de slutat mata på natten och det skulle vara väldigt välbehövligt här. Tycker Harry och Sixten går åt motsatt håll, de vaknade länge en gång runt 4.30 för mat men nu har de landat i att äta både redan runt 23-00 och sen igen vid 4-5. De har också börjat störa varandra när de vaknar så har aldrig känt större behov av fler rum än nu.
Det är nog klokt. Lilleman har fått totalt fyra tänder nu på relativt kort tid och det har verkligen inneburit jobbiga nätter igen efter en ganska lång tid med helt okej sömn. Så jag tror att tänderna påverkar sömnen ganska mycket.Tack för svar alla! Jag lutar nog åt att vänta lite ändå, märkte precis att de är på väg att få två tänder var så avvaktar nog den grejen i allafall...
Ja, vore ju skönt om det hade en förklaring där!Det är nog klokt. Lilleman har fått totalt fyra tänder nu på relativt kort tid och det har verkligen inneburit jobbiga nätter igen efter en ganska lång tid med helt okej sömn. Så jag tror att tänderna påverkar sömnen ganska mycket.