Ja, jag måste försöka göra detDu behöver inte känna så. Jag känner mig typ alltid Avis när mannen åker till jobbetJust för att få komma ifrån lite.
Kan du inte boka en egen spadag eller egentid längre fram i vår?![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag måste försöka göra detDu behöver inte känna så. Jag känner mig typ alltid Avis när mannen åker till jobbetJust för att få komma ifrån lite.
Kan du inte boka en egen spadag eller egentid längre fram i vår?![]()
Låter typ som våra dagar! Men mina sover sällan två timmar, de kräver ju dock heller inte att jag rör mig så det är acceptabelt med en timme@julgrisen såhär ser våra dagar ut
Vaknar 06
Sover ca 30 - 60 minuter, ca 8-9
Sover ca 1,5 till 2 timmar 11:30 till 13.30
Sover ca 1,5 till 2 timmar 15:30 till 1700
Går och lägger sig för natten mellan 19 till 19:30
Ovanstående förutsatt att mamma är i rörelse, utom på kvällen då hon bara kommer till ro om jag ammar i sängen.
GrattisIdag blir mina bebisar ett halvår! Så sjukt, tiden går så himla fort samtidigt som det känns som att de funnits så mycket längre.
Tänk att man som förälder kan bli så oerhört stolt av saker som man egentligen ser som självklara att kunnaOch idag blir Tintin 8 månader!Senaste veckan har han utvecklats såå mycket. Han har lärt sig vinka, klappa händerna, han drar sig upp mot möbler, sträcker sig efter våra händer och vill att vi ska dra upp honom till stående. Maken är också helt övertygad att han lärt honom säga "pappa". Han viskar fram "papa", låter sjukt gulligt
![]()
GrattisOch idag blir Tintin 8 månader!Senaste veckan har han utvecklats såå mycket. Han har lärt sig vinka, klappa händerna, han drar sig upp mot möbler, sträcker sig efter våra händer och vill att vi ska dra upp honom till stående. Maken är också helt övertygad att han lärt honom säga "pappa". Han viskar fram "papa", låter sjukt gulligt
![]()
Jag tycker det är så intressant!!! Får hela tiden säga till mig själv att inte jämföra med andra bebisar, kan känna lite oro över att Elsa inte kan krypa och också att hon ogillar magläge så mycket att det blir få krypträningstillfällen.Men wow vad han utvecklas TintinJag som jobbar med barn med försenad utveckling tycker det är fantastiskt att se hur barn med typisk utveckling bara lär sig av sig själva. Helt plötsligt bara händer det.
Lillasyster här är nog något senare motoriskt än storebror. Han gick med gåvagn strax efter 8 månader och det kommer nog Elsa inte klara. Han satt vid 6 månader, Elsa var 6,5 månad.
Ja, när amningen funkar är det ju sjukt smidigt. Vi gör storkok med barnmat på helgen som vi fryser i småportioner och sen plockar jag bara upp till Elsa. Ibland får hon burkmat också. Jag tänker att det är lite god enough som gäller när det gäller barnmat.Jag tycker nästan det känns lite tråkigt att ha börjat med mat. Amningen fungerar bra och smärtfritt och det är mysigt.
Tycker att det känns lite stressigt att fixa bra och rätt mat, som innehåller järn och så vidare. Elsa vill ha min uppmärksamhet typ alltid och jag måste fortfarande vara i rörelse för att hon ska sova. Efter lunchen behöver hon ganska snabbt sova så jag har fem minuter på mig att städa undan lite, få på oss kläder och ge oss ut.
Jag tycker också det är stressande med maten, men däremot längtar jag efter att slippa hålla på med ersättning och flaskor, amning verkar mycket smidigare! Jag pratade med min syster om matstressen och hon sa att hennes barn är uppfödda på burkmat så jag har också börjat med det nu, tycker det var skönt att höra för det har känts så sjukt stressande att hinna göra mat till dem.Jag tycker nästan det känns lite tråkigt att ha börjat med mat. Amningen fungerar bra och smärtfritt och det är mysigt.
Tycker att det känns lite stressigt att fixa bra och rätt mat, som innehåller järn och så vidare. Elsa vill ha min uppmärksamhet typ alltid och jag måste fortfarande vara i rörelse för att hon ska sova. Efter lunchen behöver hon ganska snabbt sova så jag har fem minuter på mig att städa undan lite, få på oss kläder och ge oss ut.
Jag tycker också det är så intressant! Och lite skönt att han helt plötsligt bara började klappa händerna trots att man inte alls haft samma tid att sitta och sjunga och öva hela dagarna som med barn nr 1Men wow vad han utvecklas TintinJag som jobbar med barn med försenad utveckling tycker det är fantastiskt att se hur barn med typisk utveckling bara lär sig av sig själva. Helt plötsligt bara händer det.
Lillasyster här är nog något senare motoriskt än storebror. Han gick med gåvagn strax efter 8 månader och det kommer nog Elsa inte klara. Han satt vid 6 månader, Elsa var 6,5 månad.
Jag sörjer också amningen lite, trots att vi fortfarande ammar en del. Tintin äter frukost, lunch och middag, ibland ett mellis också, sen ammar vi resten och det tänker vi fortsätta med så länge han vill. Ibland ammar jag istället för ett mål mat också, när det kniper liksom. Och ibland får han en slurk om han är hungrig och maten dröjer. Sitter på golvet i köket ibland och ammar medan maten kokar på spisenJag tycker nästan det känns lite tråkigt att ha börjat med mat. Amningen fungerar bra och smärtfritt och det är mysigt.
Jag kommer mig inte för att börja ordentligt. Går ju mycket på hennes intresse, det varierar från dag till dag.Jag tycker nästan det känns lite tråkigt att ha börjat med mat. Amningen fungerar bra och smärtfritt och det är mysigt.
Vad ger ni för bröd? Har inte vågat ge någonting med bitar änJag sörjer också amningen lite, trots att vi fortfarande ammar en del. Tintin äter frukost, lunch och middag, ibland ett mellis också, sen ammar vi resten och det tänker vi fortsätta med så länge han vill. Ibland ammar jag istället för ett mål mat också, när det kniper liksom. Och ibland får han en slurk om han är hungrig och maten dröjer. Sitter på golvet i köket ibland och ammar medan maten kokar på spisen
Tycker också det är svårt att hitta på mat. Vi kanske kan tipsa varandra lite? Igår fick Tintin pasta (fussili), fiskbullar och clementin till lunch, kokt korv, potatis, sötpotatis och en bit ost till middag. Idag ska han få potatismosplättar till lunch och någon frukt, kanske lite keso. Till frukost får han järnberikad gröt och macka med leverpastej eller messmör. Tänker att om det inte blir så mycket mer järn i övriga måltider sen är det inte hela världen.