Känner lika. Tur att man har trådarna kvar att minnas viaAlltså åh vad nostalgisk man blir. Lite ledsamt att aldrig få vara med om en graviditet igen, trots att vi alla var riktigt less emellanåt![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner lika. Tur att man har trådarna kvar att minnas viaAlltså åh vad nostalgisk man blir. Lite ledsamt att aldrig få vara med om en graviditet igen, trots att vi alla var riktigt less emellanåt![]()
Haha ju gud det var decenniets brytAlltså, hörrni. Har ni läst vår första tråd? Jag sitter och läser den just nu och jag skrattar så jag gråter emellanåt över våra psykbryt (@Monkie började gråta över en räddad sköldpadda https://www.bukefalos.se/threads/hoestfoeraeldrar-2020.1487766/post-19284985) .
Och så all oro många av oss hade i början, med bruna och rosa flytningar tex. Och oron över hur vi som fick andra barnet skulle klara tillvaron med två barn.
Jag tänkte tydligen på abort (halvt på skämt, halvt på riktigt), trots all oro. Det hade jag helt glömt.
Och så mycket oro över det nya viruset, det som nu känns (för mig) som det ändå blivit rätt mycket vardag.
Kul att läsa, mestadels. Och en del sorg över andras missfall tex.
Haha, sköldpaddsgrejen är fantastiskAlltså, hörrni. Har ni läst vår första tråd? Jag sitter och läser den just nu och jag skrattar så jag gråter emellanåt över våra psykbryt (@Monkie började gråta över en räddad sköldpadda https://www.bukefalos.se/threads/hoestfoeraeldrar-2020.1487766/post-19284985) .
Och så all oro många av oss hade i början, med bruna och rosa flytningar tex. Och oron över hur vi som fick andra barnet skulle klara tillvaron med två barn.
Jag tänkte tydligen på abort (halvt på skämt, halvt på riktigt), trots all oro. Det hade jag helt glömt.
Och så mycket oro över det nya viruset, det som nu känns (för mig) som det ändå blivit rätt mycket vardag.
Kul att läsa, mestadels. Och en del sorg över andras missfall tex.
Vi köpte Kavat Ängsskär till storebror och tänker att Lillan får ärva dem, mest för att de är så sötaHar ni testat lära gå skor? Är det bättre än bara vanliga? Nu kan Elsa gå flera steg så det känns bäst att ha något ute. Jag är inte så mycket för för mycket stöd, tänker att fötterna tränar upp sig själva. Eller hur ska man tänka
Har ni testat lära gå skor? Är det bättre än bara vanliga? Nu kan Elsa gå flera steg så det känns bäst att ha något ute. Jag är inte så mycket för för mycket stöd, tänker att fötterna tränar upp sig själva. Eller hur ska man tänka
Med tanke på hur vi stundom får jaga lillasyster så tvivlar jag inte för en sekund att det är värre med tvåAlltså HERREGUD vilket ös det är här hemma nu för tiden. Min sambo tog hand om disken förut och när han kom tillbaka var jag helt genomsvettig efter att ha jagat barn genom alla rum i lägenheten. De är ÖVERALLT och framförallt där vi försöker hindra dem från att vara. Det är som en liten tromb drar fram den sekunden man sätter ner dem på golvet på morgonen, fem sekunder typ och sen är hela golvet täckt av leksaker, sönderrivna tidningar och fjärrkontroller och de är redan i nästa rum.
Alltså jag tänker ofta på dig när jag jagar Elsa. Herregud om jag haft två vet jag inte om båda klarat sig. Jag har ju hjälm till Elsa men den sliter hon av så den räddar inget.Alltså HERREGUD vilket ös det är här hemma nu för tiden. Min sambo tog hand om disken förut och när han kom tillbaka var jag helt genomsvettig efter att ha jagat barn genom alla rum i lägenheten. De är ÖVERALLT och framförallt där v i försöker hindra dem från att vara. Det är som en liten tromb drar fram den sekunden man sätter ner dem på golvet på morgonen, fem sekunder typ och sen är hela golvet täckt av leksaker, sönderrivna tidningar och fjärrkontroller och de är redan i nästa rum.
Ja, som tur är går de fortfarande oftast åt samma håll men det är sjukt frustrerande att flytta bort ett barn bara för att möta det andra på väg mot exakt samma ställe på väg tillbaka, och lagom till jag flyttar på det barnet är den första där igenMed tanke på hur vi stundom får jaga lillasyster så tvivlar jag inte för en sekund att det är värre med två.
Jag tror ändå att Elsa är vildare än mina ungarAlltså jag tänker ofta på dig när jag jagar Elsa. Herregud om jag haft två vet jag inte om båda klarat sig. Jag har ju hjälm till Elsa men den sliter hon av så den räddar inget.
Samma här!! Hinner aldrig surfa runt och leta och läsa liksomVi köpte Kavat Ängsskär till storebror och tänker att Lillan får ärva dem, mest för att de är så sötaSjälv har jag Altra och inspireras av barfotaskor men svårt att veta hur man ska välja till de små
![]()
Jag har för mig att jag såg det när vi tittade.På tal om vilda barn förresten, vad har ni för grindar? Jag skulle vilja ha en som går rätt lätt att flytta mellan olika dörröppningar så man kan ha den där de är just nu, är det möjligt?
Ja, jag är lite inne på lekhage också, men vi bor ju så litet så vet inte hur den skulle få platsJag har för mig att jag såg det när vi tittade.
Kanske finns någon typ av lekhage annars?
Jag är imponerad, har stora svårigheter att byta på en! Kolla denna ihopfällbara!Ja, jag är lite inne på lekhage också, men vi bor ju så litet så vet inte hur den skulle få plats. Men annars vore det himla bra när man byter blöja på den ena tillexempel, nu lockar jag med den andra som en hund men det tar en del tid för de stannar ju upp tio gånger för olika intressanta grejer på vägen och sen får man byta blöja i rekordfart innan den andra tröttnar på att leka med blöjpaketet eller papperskorgen.
Tack! Ser ju smidig ut!Jag är imponerad, har stora svårigheter att byta på en! Kolla denna ihopfällbara!
https://www.babyshop.se/karlshamn-l...qQ1oE4g_YvaUg5K_1rmTp71_ZusLIl0hoCbvIQAvD_BwE
Såg ett tips på insta om att ha en liten korg med leksaker (eller vad barnvänligt som helst) som man kan plocka fram när man behöver en minut. Tar man bara fram den just då kanske det blir lite intressant och de kan sitta stilla en sekund?Ja, jag är lite inne på lekhage också, men vi bor ju så litet så vet inte hur den skulle få plats. Men annars vore det himla bra när man byter blöja på den ena tillexempel, nu lockar jag med den andra som en hund men det tar en del tid för de stannar ju upp tio gånger för olika intressanta grejer på vägen och sen får man byta blöja i rekordfart innan den andra tröttnar på att leka med blöjpaketet eller papperskorgen.