Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igångsättning imorn 🙈
Lagom peppad när det pratas om att det ofta tar tre dygn 😭🤯💩🙈😂
Åh vad skönt att få det bestämt! Tror de säger tre dygn för att man inte ska förvänta sig att det går så fort. För mig tog det 24 timmar från start till mål.

Förhoppningsvis har din kropp hunnit förbereda sig en del :)

Igångsättning imorn 🙈

Whee vad spännande! För oss tog det förvisso två dygn och några timmar från inskrivning till bebisen på utsidan men en stor del av det var ju väntan, så inte alls värkar och jävelskap hela tiden 😉

Igångsättning imorn 🙈
Åh vad spännande! Det där blev jag också så opepp på, ställde in mig på fyra dagar för säkerhets skull men det var inte så illa faktiskt 😅. Mina kom efter knappt ett dygn från igångsättningen men oavsett tycker jag det var så skönt att vara på plats!

Åh vad spännande! Det där blev jag också så opepp på, ställde in mig på fyra dagar för säkerhets skull men det var inte så illa faktiskt 😅. Mina kom efter knappt ett dygn från igångsättningen men oavsett tycker jag det var så skönt att vara på plats!

Håller med. Jag kände även mer kontroll över smärtlindring i rättan tid och sånt tack vare att vi just var på plats.

Här har det varit ett par kämpiga dygn. Fick rejält ont i ryggen (pga för mjuk säng tror jag) och har varit hopplöst att avlasta och ligga och sova på ett bekvämt sätt som funkar. (På rygg på hård säng är ju inte superskönt som gravid) så har antagligen sen belastat konstigt som gjort att jag fått ont även på sidan osv. Och i tillägg bebis som sparkar mig i revbenen. 😝 natten till i förrgår och igår sov jag nog max en timme i stöten. Men nu i natt var det iaf mycket bättre och jag fick sova 2x3 timmar och det känns mycket bättre idag även om inte helt återställd. Hoppas verkligen att det tänkte gå tillbaka helt för såhär vet jag inte om jag orkar ha det så länge till... Helt plötsligt kändes två arbetsveckor till vääääldigt långa.

Åh vad skönt att få det bestämt! Tror de säger tre dygn för att man inte ska förvänta sig att det går så fort. För mig tog det 24 timmar från start till mål.

Förhoppningsvis har din kropp hunnit förbereda sig en del :)

Ja, det får ta den tid det tar iaf. Ska ändå bli fint på något vis, skönt att veta att det kommer hända. Att det kommer en bebis!! 😂

Och ja, öppen 1,5 cm iaf så barnmorskan trodde ballong direkt utan Angustatabletter. 👍

Ja men det blir bra. Det är ju liksom dags, så kom igen kroppen! 😁
Kaaanske blir jag morsa imorn redan. Men förmodligen senast torsdag! 😁❤️

Ja men det blir bra. Det är ju liksom dags, så kom igen kroppen! 😁
Kaaanske blir jag morsa imorn redan. Men förmodligen senast torsdag! 😁❤️
Visst är det en häftig känsla, att veta att senast vid dag x är jag förälder.

Min igångsättning tog 36 timmar, men då var första 17 bara väntan på att ballongen skulle trilla ur. Var också 1,5cm öppen när den sattes. När hinnorna togs tog det knappt 12 timmar till hon kom.

Visst är det en häftig känsla, att veta att senast vid dag x är jag förälder.

Min igångsättning tog 36 timmar, men då var första 17 bara väntan på att ballongen skulle trilla ur. Var också 1,5cm öppen när den sattes. När hinnorna togs tog det knappt 12 timmar till hon kom.

Ja, det känns sjukt! Till fars dag är hon ju ute!! 😁😍

Fick först tid kl 13, men sen hittade hon en kl 8 imorn. Så himla bra! Känns mycket vettigare att börja så tidigt som möjligt än att gå och vänta 😁

Igångsättning imorn 🙈
Å jag förstår opeppen.. men om du redan är öppen 1,5 cm känns det ju väldigt lovande!
Jag va sluten som en mussla och lullade runt på sjukhuset 20-07 och käkade cytotek, sen vid 07.30 aktiv fas och bebisen va ute 16 så alla igångsättningar av förstföderskor behöver inte ta sån tid.
Och oftast är ju en stor del inte så smärtsam och jobbig.

Stort och varmt lycka till imorgon!
:bump::banana:

Å jag förstår opeppen.. men om du redan är öppen 1,5 cm känns det ju väldigt lovande!
Jag va sluten som en mussla och lullade runt på sjukhuset 20-07 och käkade cytotek, sen vid 07.30 aktiv fas och bebisen va ute 16 så alla igångsättningar av förstföderskor behöver inte ta sån tid.
Och oftast är ju en stor del inte så smärtsam och jobbig.

Stort och varmt lycka till imorgon!
:bump::banana:

Åh, sånt här gör mig peppad! ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 089
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 293
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 156
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31