Igångsättning imorn
Lagom peppad när det pratas om att det ofta tar tre dygn![]()
för mig tog det ju bara 4,5 h från början till bebis var ute(som motvikt, det behöver ju inte ta lång tid
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igångsättning imorn
för mig tog det ju bara 4,5 h från början till bebis var ute(som motvikt, det behöver ju inte ta lång tid)
Åh förstår om det känns pirrigt! Men skönt ändå kanske att det är bestämt? Håller tummarna att det går smidigt och fint och inte tar tre dygn!
Åh vad skönt att få det bestämt! Tror de säger tre dygn för att man inte ska förvänta sig att det går så fort. För mig tog det 24 timmar från start till mål.Igångsättning imorn
Igångsättning imorn
Åh vad spännande! Det där blev jag också så opepp på, ställde in mig på fyra dagar för säkerhets skull men det var inte så illa faktisktIgångsättning imorn
Åh vad spännande! Det där blev jag också så opepp på, ställde in mig på fyra dagar för säkerhets skull men det var inte så illa faktiskt. Mina kom efter knappt ett dygn från igångsättningen men oavsett tycker jag det var så skönt att vara på plats!
Åh vad skönt att få det bestämt! Tror de säger tre dygn för att man inte ska förvänta sig att det går så fort. För mig tog det 24 timmar från start till mål.
Förhoppningsvis har din kropp hunnit förbereda sig en del![]()
Åh vad spännande! Det där blev jag också så opepp på, ställde in mig på fyra dagar för säkerhets skull men det var inte så illa faktiskt. Mina kom efter knappt ett dygn från igångsättningen men oavsett tycker jag det var så skönt att vara på plats!
Visst är det en häftig känsla, att veta att senast vid dag x är jag förälder.Ja men det blir bra. Det är ju liksom dags, så kom igen kroppen!
Kaaanske blir jag morsa imorn redan. Men förmodligen senast torsdag!![]()
Visst är det en häftig känsla, att veta att senast vid dag x är jag förälder.
Min igångsättning tog 36 timmar, men då var första 17 bara väntan på att ballongen skulle trilla ur. Var också 1,5cm öppen när den sattes. När hinnorna togs tog det knappt 12 timmar till hon kom.
Ja, det känns sjukt! Till fars dag är hon ju ute!!
Fick först tid kl 13, men sen hittade hon en kl 8 imorn. Så himla bra! Känns mycket vettigare att börja så tidigt som möjligt än att gå och vänta![]()
Lycka till!
Hoppas det går smidigt och hyffsat snabbt![]()
Å jag förstår opeppen.. men om du redan är öppen 1,5 cm känns det ju väldigt lovande!Igångsättning imorn
Å jag förstår opeppen.. men om du redan är öppen 1,5 cm känns det ju väldigt lovande!
Jag va sluten som en mussla och lullade runt på sjukhuset 20-07 och käkade cytotek, sen vid 07.30 aktiv fas och bebisen va ute 16 så alla igångsättningar av förstföderskor behöver inte ta sån tid.
Och oftast är ju en stor del inte så smärtsam och jobbig.
Stort och varmt lycka till imorgon!
![]()
@Sleepan Skönt att ni kan ordna med hunden i alla fall i lugn och ro! Fördel med att veta när det blir liksom.
Åh, sånt här gör mig peppad!![]()