Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det går ju faktiskt att hålla dem hemma vissa veckor om det skulle behövas. Det behöver ju inte vara antingen eller...Sitter i EXAKT samma situation...
Vi har kommit fram till att vi kommer lämna 15 timmar from nästa vecka och ha en dialog med förskolan om det är mycket sjukdomar, då får storebror vara hemma.
Storebror har undrat om förskolan och tycker verkligen om att vara där.
Nä det blir ju en avvägning, man vill skydda de små men samtidigt måste det vara rimligt för en själv och det kan man väl bara var och en avgöra.@zassoo förstår våndan! Vi hade med funderingar på hur vi skulle göra men landade i att storasyster får gå på förskolan då hon älskar det, sina kompisar och för att jag ska få avlastning. Men det är klart att det känns inte helt bra…
Vad skönt att ni har klarat er hittills! Ja det där har jag tänkt på, att om bebisen sitter i sjal eller sele så hålls de ifrån varandra lättare. Är lite fundersam på hur väl min galna tvååring kan ta instruktioner om att hålla avstånd till bebisen...@zassoo Förstår verkligen att det inte är något självklart beslut...
Här är storebror ju snart 4, och de tre månader han totalt blev hemma i somras var inget varken han eller vi mådde bra av, så han går 3 dagar x 4 timmar i veckan. Från januari kommer han gå fem dagar igen.
Vi försöker vara noga med handtvätt innan vi går hem, och byter kläder. Lillasyster sitter också så mycket i bärsele att dom inte har så mycket närkontakt (kan iofs tänka mig att ett mindre barn än vårt vill ha mer närhet om dagarna). Storebrors två senaste förkylningar har faktiskt passerat utan att smitta lillasyster, vilket känns nästan overkligt, men skönt såklart.
Känns ungefär som att vi aldrig kommer komma hem härifrån
Nya prover hela tiden. När man tror de testat allt dyker någon annan teori upp.
Trodde mig se ljuset i tunneln, men nu vet jag inte längre.
Tungbandet klippt idag iaf (huu) så förhoppningsvis gör det att det blir lättare för henne att äta...
Nu ska jag åka och hämta hunden, träna lite (förmodligen askorkat med tanke på min sinnesstämning men hallen redan bokad), innan jag åker tillbaka hit igen för natten.![]()
Blä, jag är så trött på all skit med både RS och covid och alla begränsningar det medför...
Hoppas träningen gick bra, jag tycker att det lät smart och inte korkat att åka iväg och träna lite med hunden![]()
Nu blir det sond här. Växer för dåligt och är för trött...
Förhoppningsvis försvinner näsproblemen när hon växer![]()
Glädjeämnen i vardagen: A producerade inga bajsblöjor mellan 23 och 09:30 så jag fick sova riktigt bra, matade vid 02, 04 och 07 och gick bara upp vid 04 för byte av kissblöjalåg i övrigt kvar i sängen hela natten
![]()
Nu blir det sond här. Växer för dåligt och är för trött...
Förhoppningsvis försvinner näsproblemen när hon växer![]()
Fy vad jag känner med er och lilla pyret.måtte hon pigga på sig av sondmatningen så ni snart får komma hem!
Men lilla skruttan, hoppas det inte blir långvarigt med sond. Inte för att det på något sätt är svårt att sondmata men just för att jag tycker att det räcker med bekymmer för er![]()
Nej, det var ju inget krångligt, men känns som ett steg i fel riktning. Tur vi trivs på 309an iaf![]()
Ja, vi hoppas det! Nu har vi matat första gången med den och det var ju himla smidigt iaf. Men sjukt omysigt
Ska fortsätta flaska också, och ta det hon inte får i sig med sonden, så vi tränar sugteknik. Vad krångligt det var att få barn![]()