O
Osthyvel
Ja, hon ruskar lite på huvudet bara och grymtar (låter ju som en hund). Är väldigt snabb på att ta flaskan igen när vi erbjuder den
(pausar några minuter åt gången bara) .
haha vad roligt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, hon ruskar lite på huvudet bara och grymtar (låter ju som en hund). Är väldigt snabb på att ta flaskan igen när vi erbjuder den
(pausar några minuter åt gången bara) .
/Mvh har just lagt 25 minuter (iofs inkl "jaja, lek en stund till då") på att få hungrig bebis att ta flaskan. När hon slutligen slutat skrika och tar flaskan äter hon 20 sekunder innan hon släpper och flinar istället...Eller så fortsätter det ta tid för att ungen är pratig och lättdistraheradLilla E kan lätt ta 45 minuter på sig att äta en flaska på 120ml. Det är ju inte aktivt ätande, utan man måste stanna upp och flina lite, prata, kolla sig omkring, sen hävda att man är mätt, pausa för att leka och sen komma på att näe man är ju jättehungrig! osv
Kanske ingen vidare pepp till @Sleepan sorryMen barn är ju faktiskt olika
(och är det lugnt runtomkring går det fortare såklart...)
Och drygt en timme efter att hon första gången sa att hon var hungrig har jag snorsugit, bebis har tillslut bajsat efter grodhållning och sen ätit ngefär 80 ml med ganska mycket pauser för att antingen snacka eller vråla/Mvh har just lagt 25 minuter (iofs inkl "jaja, lek en stund till då") på att få hungrig bebis att ta flaskan. När hon slutligen slutat skrika och tar flaskan äter hon 20 sekunder innan hon släpper och flinar istället...![]()
![]()
Ultraljud av njurar idag igen, men fick inte veta något utan väntar på svar. Dålig magkänsla, men hoppas det är inbillning...
Snorsug är verkligen guds gåva till småbarnsföräldrarHär är första förkylningen ett faktum och vi snorsuger för fulla muggar. Känns som karma eller något för att vi valt att ha storebror på förskolan.
Men han är frisk det är jag och lilleman som åkt på något. Men måste säga att han är helt fantastisk, när jag använt snorsugen på natten innan och efter amning har han gråtit lite direkt efter för att sen helt sonika bara somna om direkt.
Ja, nu räcker det väl ändå?![]()
Det hade jag aldrig kommit på själv så tack för tipset!Snorsug är verkligen guds gåva till småbarnsföräldrarSen jag fick tips om att spruta koksaltlösning i den ena näsborren samtidigt som man snorsuger den andra finns det nog inga snorbusar vi inte fått ut! (Kanske en självklarhet för andra men det fattade vi aldrig med första barnet
![]()
)
Duktig bebis att somna om efteråt! Lilla E gråter inte men ser alltid extremt chockad ut och viftar med både armar och ben, sen flinar hon så fort den försvinner![]()
Lite samma här, storebror var 8 månader när han blev förkyld första gången. Å andra sidan var det då med dunder och brak så han slutade äta ersättning typ från en dag till en annan för att han vägrade äta med nästäppaDet hade jag aldrig kommit på själv så tack för tipset!
Känner mig dock väldigt oruttad på förkylda bebisar (tack och lov, ska väl sägas). Vi har en snorsug men den är aldrig använd, storasyster var knappt sjuk hela hennes första år. Nån enstaka liten förkylning men aldrig täppt.
Taaaaack för tipsetSnorsug är verkligen guds gåva till småbarnsföräldrarSen jag fick tips om att spruta koksaltlösning i den ena näsborren samtidigt som man snorsuger den andra finns det nog inga snorbusar vi inte fått ut! (Kanske en självklarhet för andra men det fattade vi aldrig med första barnet
![]()
)
Duktig bebis att somna om efteråt! Lilla E gråter inte men ser alltid extremt chockad ut och viftar med både armar och ben, sen flinar hon så fort den försvinner![]()
Hoppar in från annan tråd.Vi fick himla bra instruktioner för sköljning när vi var inne på barnakuten med Klara.
Lägg bebis på sidan och spruta in koksalt i näsborren som är uppåt, då rinner skiten ut genom andra istället för ner i svalget.
Totalt sköljer vi med 10ml per näsborre.
Ibland känns det som vi kommer dränka stackars barnet men det får ut så mycket skräp. Hon är fortsatt snorig sen hon var dålig för flera veckor sen så vi sköljer varje dag.
Ibland kompletterar vi med snorsugen om det fortfarande låter som det sitter skit kvar, men på barnakuten sa de att vi skulle försöka vara sparsamma med den då det tydligen kan trigga slemhinnorna att producera mer snor.
Imponerad hur mycket som kan rymmas i en sån liten, liten näsa![]()
Nu har vi tagit oss förbi sambons nattjobbhelg, det blev rätt jobbigt sista natten för damen vaknade flera gånger så jag fick några timmar här och där, hon brukar sova hela nätter så det var jobbigt. Sen fick sambon jobba över tre timmar och kom hem tio imorse så jag lät honom sova, han vaknade vid 16.30 och nu ligger jag i sängen, Sigrid sover och sambon stökar julklappar. Vaknar hon inatt är det inte jag som tar det!![]()