Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det dotterns födelsedag! Känns märkligt och coolt att det va 7år sen jag skrev i en höstföräldrar tråd medans jag satt med CTG på förlossningen.
Dottern tycker bebbot kan komma idag så dom får dela födelsedag, jag är inte lika sugen faktiskt, tycker gott bebbot kan vänta iaf tills slutet av nästa vecka.
Vår högt älskade lilla kanin dog i måndags när han skulle kastreras så har varit en väldigt sorgsen vecka här hemma så vill gärna hinna sörja kanin lite i lugn och ro samt fira dotterns födelsedag idag innan det är dags att föda.
Beklagar lille kaninen :( :heart

Nu har jag ont i ryggen här. Men inget som kommer och går, utan konstant molande. Typ som man kan ha när man är riktigt jävla trött i ryggen.
🤷

Så jävla diffust. Vore bättre om vattnet gick, det är ju lite mer tydligt även om det kan ta tid efter det med såklart 🙄🤷

Hehe säg inte det :p Båda mina förlossningar har börjat med vattenavgång. Med första barnet tog det sen 8 timmar innan man på förlossningen kunde konstatera att det faktiskt var vattnet

Hehe säg inte det :p Båda mina förlossningar har börjat med vattenavgång. Med första barnet tog det sen 8 timmar innan man på förlossningen kunde konstatera att det faktiskt var vattnet

Nej såklart, men tänkte mig nog det dära Hollywoodsplashet som iaf vissa råkar ut för 😂

Nu har jag ont i ryggen här. Men inget som kommer och går, utan konstant molande. Typ som man kan ha när man är riktigt jävla trött i ryggen.
🤷

Så jävla diffust. Vore bättre om vattnet gick, det är ju lite mer tydligt även om det kan ta tid efter det med såklart 🙄🤷
Konstant molande betyder ju att det händer nånting iaf!
Alltså jag är så taggad på allas förlossningar i den här tråden att jag knappt kan sitta still :D:angel:

Har precis haft ett mycket kort hembesök av en barnmorska som kollade bilirubinvärdet och frågade lite om amningen. Jättebra värde och inte det minsta gul så det är ju bra :up:

Annars kämpar vi på. Amningen går framåt, har fått lite små blåsor på högra bröstvårtan så det gör rätt ont när han suger tag. Men taget blir bättre och bättre så jag har goda förhoppningar att det ska lösa sig. Men ser inte fram emot att få gigantiska stenhårda bröst här om någon dag när mjölken ska rinna till :p

Storasyster har det lite tufft med omställningen men det är ju inte så konstigt. Mycket Bolibompa än så länge tyvärr men vad ska man göra. Jag har fortfarande inte sovit så mycket.

Konstant molande betyder ju att det händer nånting iaf!
Alltså jag är så taggad på allas förlossningar i den här tråden att jag knappt kan sitta still :D:angel:

Jaa, men det försvann sen 😂
Party i magen nu. Iaf för att vara hon 😁

Och fint att någon annan är taggad. Jag är försiktigt positiv 😂😂😂🙈

Vecka 38 idag och har varit på TUL, allt såg bra ut, beräknas väga 2700 just nu och 3000 vid födsel.
Ska på förlossningsplanering men har ej fått tid för det, vet inte om de ville ha det här tulet först? Nåja, ringer väl i mitten på nästa vecka om jag inte hör något :D vill ju gärna ha den innan han kommer:angel:

Jaa, men det försvann sen 😂
Party i magen nu. Iaf för att vara hon 😁

Och fint att någon annan är taggad. Jag är försiktigt positiv 😂😂😂🙈
Attans då! Enda gången man blir besviken av att inte ha ont ;)

Hahahha! Jag är nog taggad nu för det är så pass lång tid kvar för mig, behöver något som muntrar upp!

Har precis haft ett mycket kort hembesök av en barnmorska som kollade bilirubinvärdet och frågade lite om amningen. Jättebra värde och inte det minsta gul så det är ju bra :up:

Annars kämpar vi på. Amningen går framåt, har fått lite små blåsor på högra bröstvårtan så det gör rätt ont när han suger tag. Men taget blir bättre och bättre så jag har goda förhoppningar att det ska lösa sig. Men ser inte fram emot att få gigantiska stenhårda bröst här om någon dag när mjölken ska rinna till :p

Storasyster har det lite tufft med omställningen men det är ju inte så konstigt. Mycket Bolibompa än så länge tyvärr men vad ska man göra. Jag har fortfarande inte sovit så mycket.

Vad skönt att det går framåt med amningen!

Ang storasyster så tycker iaf jag att det viktigaste är att storasyskon får en så positiv och mysig bild av att få ett syskon som bara möjligt. Om det innebär att ni tillbringar mycket tid i soffan framför Bolibompa första tiden må det verkligen vara hänt :)

Ang storasyster så tycker iaf jag att det viktigaste är att storasyskon får en så positiv och mysig bild av att få ett syskon som bara möjligt. Om det innebär att ni tillbringar mycket tid i soffan framför Bolibompa första tiden må det verkligen vara hänt :)
Ja vi försöker med det så gott vi kan :) Lite undantagstillstånd med mycket skärmtid, äta mat i soffan och sådär :p Det är ju så nytt och lillebror är så himla pluttig. Och vi är så trötta :laugh:

Jag kände samma när vår lillasyster kom, att det blev mycket tv för storebror. Kändes dock bättre när en kompis berättade att det varit så för dom med, men att det enda som tycktes ta stryk av det var mammans samvete :heart .

Har känt mig som ”på väg att bli sjuk” i typ två veckor och såklart vaknar jag förkyld idag. Så dålig timing då i ska på TUL på måndag och sen BM besök senare i veckan :rage:
Bebbot är iaf vid gott mod verkar det som, hon höll igång kl 17-22 igår sen snabb tupplur och började härja igen vid 23 så jag trodde nästan att något kunde va på gång. Hon brukar va vaken max 2 timmar i stöten förutom ett 4 timmars rejs 23-02 annars.

Går in och kollar här osunt många gånger per dag, det är såååå spännande att så många kommer få sina bebisar snart så jag är typ övertaggad :o:bump:

Har känt mig som ”på väg att bli sjuk” i typ två veckor och såklart vaknar jag förkyld idag. Så dålig timing då i ska på TUL på måndag och sen BM besök senare i veckan :rage:
Bebbot är iaf vid gott mod verkar det som, hon höll igång kl 17-22 igår sen snabb tupplur och började härja igen vid 23 så jag trodde nästan att något kunde va på gång. Hon brukar va vaken max 2 timmar i stöten förutom ett 4 timmars rejs 23-02 annars.

Går in och kollar här osunt många gånger per dag, det är såååå spännande att så många kommer få sina bebisar snart så jag är typ övertaggad :o:bump:

Krya på dig!

Jag går också in här och kollar om det kommit fler bebisar :D. Och jag tillhör inte ens tråden.

Jag går också in här och kollar om det kommit fler bebisar :D. Och jag tillhör inte ens tråden.

Haha, jag känner pressen! 🙈
Jag tror 100% på induktionssamtal på måndag. Och hoppas de tycker jag är tillräckligt mogen för en igångsättning så vi får ut den här ungen! 😝

Men vi får väl se 🤷

Haha, jag känner pressen! 🙈
Jag tror 100% på induktionssamtal på måndag. Och hoppas de tycker jag är tillräckligt mogen för en igångsättning så vi får ut den här ungen! 😝

Men vi får väl se 🤷
Jag går också in här ofta nu senaste dagarna, för att slippa tjata på dig 😁
Hoppas på ett bra samtal på måndag så allt går smidigt med dagis osv!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 086
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 288
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 152
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka