Så söt!
Det är så mysigt med bebisar som blir helt däckade av maten och som ler i sömnen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så söt!
Ja så himla gulligtSå söt!
Det är så mysigt med bebisar som blir helt däckade av maten och som ler i sömnen.![]()
Men himmel vilket litet gos
Det förstår jag! Inte så länge kvar nu väl? (Bortsett från att sista veckorna känns som årMen himmel vilket litet gos
Nu blev jag ju inte alls sugen på att ha min på utsidan ist för konstant sparkandes i revbenen på insidan![]()
Vad skönt, hoppas det håller i sig! Lite samma här, storasyster gallskrek första 5-10 minuterna av varje promenad och man fick leta upp det ojämnaste underlaget för att vagga henne till sömnsIdag har vi haft vagnpremiär. Inga problem sa M och sov glatt två timmar där. Hoppas att det håller i sig. Dottern avskydde att åka vagn sina två första månader i livet, vilket gör saker och ting lite besvärligare
Tappat navelsträngen har han gjort också, börjar bli stor![]()
Vad skönt, hoppas det håller i sig! Lite samma här, storasyster gallskrek första 5-10 minuterna av varje promenad och man fick leta upp det ojämnaste underlaget för att vagga henne till sömnsVaknade också så fort vagnen stannade. Lillebror kan grymta lite när man lägger ner honom men så fort man kör iväg däckar han. Stanna är inga problem, han sover vidare. Det är onekligen lite mer praktiskt!
Måste bara säga att jag är SÅ glad över att du delar med dig av det här! Det är ju inget det pratas så mycket om, och det är ju så lätt att tänka att man kommer ha lite besvär ett kort tag och sen blir allt som vanligt… Så himla mycket bättre om man får chansen att förbereda sig på att det kan bli en både lång och jobbig väg tillbaka, även om det såklart blir jobbigt ändå.Samma här, har också varit förkyld och inte kunnat vara utan binda. Tycker ändå det är lite bättre för efter förlossningen kände jag överhuvudtaget inte om jag var kissnödig ens (hade EDA) så första veckan rann det bara ut när det var fullt.
Jag hade dock superstark bäckenbotten innan så jag känner mig ju jättedålig nu som är så mycket svagare. Trodde det skulle bli som vanligt på nån vecka, fattade inte alls att det skulle ta tid och har verkligen varit så ledsen och känt mig nere för att det läcker lite här och där om jag hostar eller så. Nu kan jag dock hålla 3-4 nysningar och det gick INTE för några veckor sen. S är 10 veckor så det har inte gått så himla lång tid men jag saknar min gamla kropp.
Vill också träna, gå på gymmet, springa och rida lika intensivt som innan men BM vill att jag tar det lugnt, magmusklerna har inte gått ihop än. Känner mig lös, svag och plufsig. Det är rätt tungt och går långsamt det här med efter förlossningen.
Håller tummarna!Verkligen! Var lite svettigt när man skulle hämta och lämna äldsta sonen på förskolan och lillasyster vägrade ligga i vagnenIbland om hon somnade i bärselen kunde man lägga ner henne i vagnen sen, men vaken i vagnen fanns inte en chans. Så vore verkligen fantastiskt om detta idag inte bara var nybörjartur
![]()
Nä jag tänkte ju att det är nog bara jag som har det såhär för man hör ju inte om det så ofta och det är ju rätt jobbigt att prata om, lite tabu fast från en själv? Ingen annan tycker ju att man är dålig liksom.Måste bara säga att jag är SÅ glad över att du delar med dig av det här! Det är ju inget det pratas så mycket om, och det är ju så lätt att tänka att man kommer ha lite besvär ett kort tag och sen blir allt som vanligt… Så himla mycket bättre om man får chansen att förbereda sig på att det kan bli en både lång och jobbig väg tillbaka, även om det såklart blir jobbigt ändå.
Hoppas verkligen att det blir bättre för dig snart, och tack igen för att du delar med dig!![]()
Du är tyvärr långt ifrån ensam, det är nog mer regel än undantag att ha problem med att hålla tätt ett tag efter förlossningen. Det verkar dock skilja sig rätt mycket hur lång tid det tar att återhämta sig.Nä jag tänkte ju att det är nog bara jag som har det såhär för man hör ju inte om det så ofta och det är ju rätt jobbigt att prata om, lite tabu fast från en själv? Ingen annan tycker ju att man är dålig liksom.
Lycka till i morgon, du kommer säkert få prata med någon som förstår dig, punkta upp det viktigaste som du vill få framImorgon är det 12 dagar kvar till BF enligt RUL och jag ska till spec MVC för igångsättningssamtal. Min inte så sympatiska BM på BMM (vill bara skriva MVC) har dock sagt att jag typ inte har en chans att få bli igångsatt då bebis mår bra osv.
Det enda jag inte vill är att gå över 2 veckor pga är fullständigt panikslagen inför att bebis då egentligen är nästan 3 veckor över tiden enligt min uträkning, det är nämligen helt omöjligt att mitt BF skulle va så ”sent” som de sagt vid RUL.
Är rädd att det händer henne något och sen med alla krämpor jag kämpat med sen vecka 6 gör att jag varken sover, äter eller kan leva ens i närheten av vettigt.
Så håll tummarna att dem går med på att sätta igång mig max en vecka efter BF!
Såå finLycka till i morgon, du kommer säkert få prata med någon som förstår dig, punkta upp det viktigaste som du vill få fram
Själv har jag 4 dagar till bf. Känns väl som om det händer saker iaf, så jag hoppas min inte väntar för länge. Födde första bf+4.
Känns så konstigt nu när det är nära, man bara väntar och jag tycker allt känns så overkligt.
En bild på kulan, en av de sista hoppas jag![]()
Lycka till i morgon, du kommer säkert få prata med någon som förstår dig, punkta upp det viktigaste som du vill få fram
Själv har jag 4 dagar till bf. Känns väl som om det händer saker iaf, så jag hoppas min inte väntar för länge. Födde första bf+4.
Känns så konstigt nu när det är nära, man bara väntar och jag tycker allt känns så overkligt.
En bild på kulan, en av de sista hoppas jag![]()
Jag har bara kört tät-appen än och den har ju gett resultat så jobbar på med den, men har inte hunnit ge mig på nån mer mamma-mageträning. Ska välja nåt och prova. Det är mitt första barn så är ju rätt ovan vid alltihop.
@Bexzor ja sist tror jag det tog ett halvår innan jag ville göra knäböj ens med kroppsvikt, inte för att det skulle vara skadligt eller så men för att det kändes obehagligt när det kom in luft
Svårt med alternativa övningar, ja! Utfall lär ju inte vara aktuellt på ett tag (jag längtar efter att kunna göra utfall igen!), inte höftlyft heller kanske?
Löpningen saknar jag också, inte för att jag är någon bra löpare direkt men jag saknar att kunna dra ut i skogen och springa en vända när allt känns skit.
Har läst att minst en hel graviditet, dvs 9 månader (upp till ett år) är normalt att ha lite besvär. Om det fortsätter efter det ska man söka.Nä jag tänkte ju att det är nog bara jag som har det såhär för man hör ju inte om det så ofta och det är ju rätt jobbigt att prata om, lite tabu fast från en själv? Ingen annan tycker ju att man är dålig liksom.