Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller mina tummarna att det bara krävs en kort stund för att boosta upp hennes ork att äta :heart Skönt att ni trivs, för visst är det Östra ni ligger på? E låg på deras IVA och vi mötte bara bra personal där, det gör mycket :heart
Japp, Östra. Vanliga Neo för vår del. Och är personalen hälften så bra på Iva Neo som på vanliga Neo så är den fantastisk! ❤️

Smygläser här och följer er lilla familj. Jag tycker du (ni) är så tapper ❤️ Förstår att det måste vara jobbigt att vara så ovetandes. Hoppas, som någon tidigare skrev, att ni får bra samtalshjälp och får information om var ni kan vända er framöver. Jag hejar på dig och lilla bebis 😍

Bra att ni har hunden så att ni ”tvingas” ifrån sjukhusmiljön ibland, låter oerhört klokt att ge sig iväg på träning. Och bara att få sova i sin egen säng! Åh vad jag hoppas att ni ska få komma hem allihop snart.

Tack, vi gör så gott vi kan och försöker att inte tappa det. 😅
Ibland gråter vi en skvätt, sen skrattar vi så att vi storknar (toppen med kejsarsnitt 🙈), sen fräser vi lite åt varandra, ber om ursäkt och kramas. Det var inte så här vi tänkt, men det blir bra ändå. ❤️

Och ja, hunden. Jäkla räddare i nöden även om jag har sjukt dåligt samvete för henne. Så fint med någon som älskar en fullständigt villkorslöst!
Ska bli mycket skönt att sova i vår säng inatt!

Varning för gnäll!
Nu har det kära bebbot gjort en typisk bebbo grej och vridit sig, så efter att ha legat med ryggen åt vänster i flera veckor är numera högersidan av mig okuperad. Låter kanske inte så farligt men det gör så satans oooont :crazy:
Känns som jag består till 90% av en bebis, kan knappt ta mig upp från soffan, än mindre från sängen och sparkarna känns på ”fel” ställe. Andas ordentligt är nu ännu svårare och den enda tröst som dög idag va en hel burk ben & jerrys glass :o:d
Va lite orolig för viktuppgång i början pga vägde mer än jag brukar men har bara gått upp 8 kilo sen plusset så är nästan oroad åt andra hållet nu ist, bra med glass alltså :D
Imorgon ska jag på besök hos BM, lär va precis lika trist som vanligt men ska iaf passa på att gnälla ordentligt där.
Hoppas också att det är så att bebbot bara vridit sig inte snurrat runt helt för hickan känns lite väl högt upp och mycket sparkar/buffar ganska långt ner så nojar lite att hon lagt sig med rumpan ner igen.

Längtar efter att liksom dom flesta i tråden få uppdatera om vad bebisen väger eller annat relaterat till att ha det lilla livet på utsidan och inte i magen.

Gud så jag inte gillar vissa delar med bebistiden... Lillasyster är oftast jättesöt, mysig och glad men som hon lägger krokben för sig själv ibland.

Som när bebis är jättehungrig, hugger efter flaskan, suger tre tag och sen antingen slår/trycker bort nappen med en fladdrig näve, eller trycker in ett antal fingrar i munnen, suger, blir arg för att det inte kommer mat, letar efter flaskan igen, dricker två klunkar, trycker bort nappen, etc... :meh:

Sen håller vi på så tills hon antingen tillslut kommer igång och äter, eller blir övertrött och inget funkar. (Det är kul med barn det är kul med barn... :D )

Om det fortfarande finns folk som tror att man flaskmatar av smidighetsskäl kan jag meddela att det finns undantag från den smidigheten :arghh::D

Igenkänning här också, fast med amning då men det är ju samma grej. Jättehungrig bebis men fast jag petar honom i ansiktet med bröstvårtan så trycker han sig bort från mig och stoppar händerna i munnen istället. Gärna i kombination med att riva med vassa små naglar på bröstvårtan :up:

Gud så jag inte gillar vissa delar med bebistiden... Lillasyster är oftast jättesöt, mysig och glad men som hon lägger krokben för sig själv ibland.

Som när bebis är jättehungrig, hugger efter flaskan, suger tre tag och sen antingen slår/trycker bort nappen med en fladdrig näve, eller trycker in ett antal fingrar i munnen, suger, blir arg för att det inte kommer mat, letar efter flaskan igen, dricker två klunkar, trycker bort nappen, etc... :meh:

Sen håller vi på så tills hon antingen tillslut kommer igång och äter, eller blir övertrött och inget funkar. (Det är kul med barn det är kul med barn... :D )

Om det fortfarande finns folk som tror att man flaskmatar av smidighetsskäl kan jag meddela att det finns undantag från den smidigheten :arghh::D
Ha min kan också bli tokbrötig, ålar sig och har sig fastän hon är hungrig. Sen liksom andas hon och drar i sig hela flaskan, blir gnällig för hon måste rapa och sådär håller vi på…

Vad gulliga ni är allihop för övrigt och stöttar när jag är nere över min bäckenbotten, jag glömmer ibland att hon bara är snart tre månader, känns som ett helt liv! Jag jobbar på, tät-appen är utmärkt.

Babygym för övrigt, vilken räddare när sambon jobbat natt och man bara behöver ta två andetag utan bebis klistrad på en!

Bifogade filer

• A089A23C-A2A1-467E-850B-DB3BAF04E972.webp
    A089A23C-A2A1-467E-850B-DB3BAF04E972.webp
    166,7 KB · Visningar: 47
Är det bara jag som köper julklappar till ungen för övrigt? Hon kommer vara 4 månader så är ju typ bara jag som kommer uppskatta det hela men kan inte låta bli! 😆

@Piaff @Emtherlia @zassoo
Ja fy vad brötiga dom är, det hör väl liksom till åldern att dom inte riktigt kan räkna ut orsakssambanden också :D Men det är väl bara att stå ut och vänta på bättre tider... Nästan-fyraåringen är ju iallafall lite mer logisk och resonabel när det gäller mat och sömn :p

Blir nog inte mycket julklappar från oss, men vet att familjen kommer köpa 😅
Jag har (öh hittills hehe) köpt två lite finare pyjamasar som jag kanske hade blivit lite för snål att köpa till vardags men nu passade jag på, leksaker är nog liiiite tidigt 😆

Släkten kommer förmodligen ösa presenter på henne, men känns lite gnidet om jag skulle komma med önskelista haha. Sambons mamma har dock frågat om det är nåt särskilt som vi kanske inte unnar oss att köpa själv så det var ju otroligt gulligt av henne!

@Piaff @Emtherlia @zassoo
Ja fy vad brötiga dom är, det hör väl liksom till åldern att dom inte riktigt kan räkna ut orsakssambanden också :D Men det är väl bara att stå ut och vänta på bättre tider... Nästan-fyraåringen är ju iallafall lite mer logisk och resonabel när det gäller mat och sömn :p
Haha ja och så ska man vara mild och tålmodig men man vill typ bara ”men ligg STILL då gaaah”

Haha ja och så ska man vara mild och tålmodig men man vill typ bara ”men ligg STILL då gaaah”
Ja! Och även i andra änden när hon äter men avbryter för att le och prata. "NÄJ! Inte ha roligt nu!" :D Är kanske lite onödigt stressad för mat får hon ju i sig tillslut, men är väl lite skadad av förstoppningen och matvägran för några veckor sen...

Är det bara jag som köper julklappar till ungen för övrigt? Hon kommer vara 4 månader så är ju typ bara jag som kommer uppskatta det hela men kan inte låta bli! 😆

Vi kommer nog inte köpa några julklappar till honom. Men syskonen är väldigt noga med att han också ska skriva en önskelista :p så kan hända att vi slår in lite bebisleksaker från vinden :D Julklappar från våra familjer lär han också få så lär knappast bli utan :p

Precis samma för oss när det gäller ätande förresten! Bebis är bra på det mesta med tanke på sin ålder om minus 19 dagar. Men att han skulle ha bra lokalsinne kan man inte påstå :D Tillbringar väldigt mycket tid frustrerat viftandes och gapandes efter bröstvårtan när den befinner sig ca 1 cm åt ”fel” håll 😅

Vi köper inga grejer till lillasyster till jul, hon har en hel låda med leksaker att ärva efter storebror. :p Vi är ju föräldralediga båda två på totalt 140% och sparar till renovering, så försöker ju minska på utgifterna.

Mina föräldrar kommer säkert ge något, gosedjur eller kläder gissningsvis. Tveksamt om någon annan i släkten ger.

Storasyster kommer vilja köpa något till lillasyster så nån liten julklapp från oss och syster kommer det bli, men inte alls mycket.

Hon är ju bara 2 månader då och märker inget, värre är när de är 4 år (som storasyster), då har de egna önskelistor. :D

Jag har köpt några aktivitetsleksaker, dock bryr hon sig inte om det är nu, på jul eller sen. Men för minste brodern är det viktigt att tomten även kommer till lillasyster så hon får julklappar.
Vi hade ju gett bort alla babyleksaker så får köpa lite för lego och traktorer känns långt bort :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 113
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 323
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 190
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka