Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Välkomna till klubben![]()
![]()
OMG, havregryn en månad framåt då?![]()
Vi har egen brunn, så vi kokar allt vatten till bebis mat första året.Kokar ni alltid vattnet innan ni använder det??
Vi kokade det aldrigKokar ni alltid vattnet innan ni använder det??
Hoppar in från hösttråden 2020 och vill bara säga att jag känner igen mig jättemycket, mina ungar åt också väldigt dåligt i början och gick inte upp så värst i vikt och BVC kunde typ inte ge några råd alls. För oss blev det lite bättre att byta till en napp med högre flöde, men framförallt blev det bättre när de började med vanlig mat. Då började de dricka mer ersättning också.BVC hade för övrigt bara sagt att vi kunde få en extra vägning innan 5månaderskollen om vi ville, samt att diskutera om medicinen fortfarande behövs. Att det var svårt att "dra slutsatser", och fortsätta mata när hon säger till (och det gör hon ju nästan aldrig)
Efter en förmiddag när lilltjejen är missnöjd och gnällig, inte är trött och bara kniper ihop munnen om vi erbjuder mat är jag oerhört nära att ringa och fråga om det är allt hon har att komma med så vi borde lista oss nån annanstans, men det är stor risk för att jag inte är speciellt trevlig så jag får väl låta bli.
Det gör mig så himla arg att det (iaf i teorin, kunskapen lär ju kunna variera) finns amningshjälp och -mottagningar mm men när man flaskmatar känner man sig verkligen helt utelämnad...
Tack för input! Vi har stl L på napp nu (herobilitys) och 2 på Mam som hon har på natten, bytte förrförra veckan men ingen direkt skillnad tyvärr. Det går ju fortare men hon äter inte större mängd.Hoppar in från hösttråden 2020 och vill bara säga att jag känner igen mig jättemycket, mina ungar åt också väldigt dåligt i början och gick inte upp så värst i vikt och BVC kunde typ inte ge några råd alls. För oss blev det lite bättre att byta till en napp med högre flöde, men framförallt blev det bättre när de började med vanlig mat. Då började de dricka mer ersättning också.
Aldrig kokat. Har kommunalt vatten.Kokar ni alltid vattnet innan ni använder det??
Här är nätterna ofta ganska bra i det stora hela. Hon börjar mer eller mindre alltid knöla vid kl 4 och då går vi upp och matar och sen söver om, så sover hon oftast till 8-9.
Dock är hon svårsövd på kvällarna, eller svårsövd är fel att säga, för hon somnar men hon vaknar vid minsta lilla, typ att jag andas.Så hon behöver liksom somna typ 10 gånger för att verkligen somna för natten, därför tar sövningarna tid. Tror det är för att hon har så många intryck att bearbeta, även att vi bara är hemma så är det ju konstant ljud från storasyster och saker att se.
Igår fick hon mat 19:00 sen var hon med och pratade medan jag sövde storasyster (att storasyster kunde somna med det ljudet var ett under) och sen började jag nog vila med henne runt 21. Och hon somnade ordentligt runt 22 tror jag. Sen väntade jag bara på att hon skulle vakna för mat så jag satt och kollade på Lego Masters i nån timme innan jag gav upp och bara "jaja, hon lär ju vakna vilken sekund som helst men provar väl att sova lite jag med". Och så sov hon till 4, perfekt!
En riktig gladfis som oftast ler så fort hon ser mig och som gärna babblar lite. Mysigt!
Aldrig kokat. Har kommunalt vatten.
Däremot är vi noga med att avkalka den, vi har så sjukt mycket kalk i vattnet här.
Inte vattnet, maskinenHur avkalkar man vatten?