Gunnar
Moderator
Bra att det löste sig.Och nu ser jag den igen. Så märkligt.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra att det löste sig.Och nu ser jag den igen. Så märkligt.![]()
Bara genom att mäta magen så gissar man fortfarande ganska dåligt. Det är ju livmodern som mäts och inte barnet. Så det är väl om man gör tillväxtultraljud isf. Jag gjorde det förra graviditeten och då uppskattade de rätt nästan på grammet. Men har också hört om de där det inte alls har stämt.
Men alltså, vilken DRÖM med sommarstuga! Dör av avundsjuka!![]()
Trendbrytare där!En pojke![]()
![]()
![]()
Jag vet inte hur det funkar inom vården, men generellt så rekommenderas ju att alla gravida ska erbjudas hemarbete från vecka 20 (egentligen vecka 22 men man räknar två veckors inkubationstid), och om man inte kan omplaceras så ska man förbjudas att arbeta. Jag har egentligen viss procent fältarbete i mitt jobb men jobbar nu enbart hemifrånNågon som jobbar inom vården? Nu är ju jag vaccinerad innan jag blev gravid men hör ju till riskgrupp. Har fått höra att de som jobbar inom vården gått hem redan vecka 22Och att arbetsgivaren kan förbjuda en att arbeta om ingen säker omplacering finns.
Jag får ju prata med min arbetsgivare såklart, har inte berättat än. Hon är sällan på arbetsplatsen heller.
Någon som vet?
Japp, jag pratade med min chef nyss, är förbjuden att arbeta from v 20Jag vet inte hur det funkar inom vården, men generellt så rekommenderas ju att alla gravida ska erbjudas hemarbete från vecka 20 (egentligen vecka 22 men man räknar två veckors inkubationstid), och om man inte kan omplaceras så ska man förbjudas att arbeta. Jag har egentligen viss procent fältarbete i mitt jobb men jobbar nu enbart hemifrån![]()
Ändå en skön årstid att vara hemma!Japp, jag pratade med min chef nyss, är förbjuden att arbeta from v 20Blir lite mindre pengar men får jag bara smälta dethär så är det ju underbart
![]()
Usch dåUsch, fick feber på kvällen och 1177 tyckte jag skulle åka till gynakuten. De tog lite prover och sen har jag suttit på en pinnstol i ett eget rum i 2,5 h nu, hade väldigt lite feber när jag kom in men känns som den ökat.
jag hade gett vad som helt för att få bädda ner mig i en säng. Känns som de glömt mig![]()
Jag vet inte riktigt vad de trodde, men det och havandeskapsförgiftning kanske.Usch då
Tror de febern kan hänga ihop med moderkaksprovet och därför ville du skulle åka in?
Beroende på belastningen så är min erfarenhet att det kan ta tid på gynakuten.. jag fick åka in i v7 pga misstänkt utomkvedshavandeskap och fick sitta i väntrummet fem timmar innan jag fick tid för en undersökning.
Håller tummarna för att det inte är något allvarligt och att du snart får åka hemJag vet inte riktigt vad de trodde, men det och havandeskapsförgiftning kanske.
fick prata med en sköterska nyss om att ev åka hem o få en tid bokad i morgon, men efter de läst i journalen igen så ville de inte det