Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart RUL och inatt har jag redan hunnit drömma om att det var en giraffliknande sak och en salamander med minisalamandrar till tår... Såååå logiskt ändå! :laugh:

Så himla knäppt såna där drömmar, drömde flera liknande igår natt inför kub. Min chef berättade att att hon återkommande under sin senaste graviditet drömde att hon var på förlossningen och ut kom ett marsvin istället. Och alla i rummet blev helt till sig över att det var ett så ovanligt fint och ovanligt långhårigt marsvin. Och hon bara "men hallå! tycker ni inte att det är konstigt att det är ett marsvin!?!"! Men hennes man hade tydligen varit nöjd och glad han med :laugh:

Lycka till på rul! :)

Jag har också börjat drömma märliga saker..
Inatt om mitt kommande kejsarsnitt.

Det gjordes via titthål och de passade på att göra en snygg justering av den överflödiga magen samtidigt.
Var uppe på benen och sjöng med lillan i famnen direkt efteråt... bra dröm ändå :angel:

Snart RUL och inatt har jag redan hunnit drömma om att det var en giraffliknande sak och en salamander med minisalamandrar till tår... Såååå logiskt ändå! :laugh:

Lycka till idag! :)

Jag har börjat kunna känna lite rörelser i magen, men väldigt lite.
Annars tänker jag inte så mkt på att jag är gravid nu. Tänk så annorlunda mot första graviditeten där allt i livet kretsade kring att jag var gravid :D
Nu med en 2-åring hinner man inte tänka så mycket och det är bara hänga med :D
Andra ultraljudet är nästa vecka då ska vi ta reda på kön :)

Åh vad skönt!
Ser fram emot att få mitt gjort på tisdag!

Förstår det, känns skönt att ha det avklarat. Låg ju som på nålar innan hon sa att allt såg bra ut, jag såg ju inte ens hälften av vad hon såg eller tittade efter :D ”där har vi en njure” jag bah ”öh, okej, om du säger det så”:laugh:

Förstår det, känns skönt att ha det avklarat. Låg ju som på nålar innan hon sa att allt såg bra ut, jag såg ju inte ens hälften av vad hon såg eller tittade efter :D ”där har vi en njure” jag bah ”öh, okej, om du säger det så”:laugh:
Men eller hur!! Jag låg där och trodde att jag tittade på huvudet väldigt inzoomat när läkaren sa ”och här är underbenen och fötterna ja”… 😂

Puttar upp listan och ändrar min ålder :)

September
12 - Eloise, 33 år, andra barnet, Skåne

Oktober
22 - Anna, 38 år, första barnet, Göteborg
24 - Emtherlia, 33 år, andra barnet, Kalmar
27- Bexzor, 36, fjärde barnet, Skaraborg
31 - Sleepan, 33. Första barnet, Göteborg.

November
2 - zassoo, 33 år, andra barnet, Uppland
2 - Busbarro, 33 år, andra barnet, Småland
24 - fijjas, 41 år, andra barnet, Uppland

December
3 - nyponros, 32 år, första barnet, Skaraborg
10 - imogen, 36 år, tredje barnet, Uppland

September

Oktober
27- Bexzor, 36, fjärde barnet, Skaraborg

November

December

Har du fyllt år eller hade du glömt bort hur gammal du var? :D

Kör faktiskt samma sak då jag nyligen fyllt år. Grattis till oss 🍾

September

Oktober
27- Bexzor, 37, fjärde barnet, Skaraborg

November

December

Nu har Östras enhetschef ringt mig. Maken får inte följa med för graviditeten anses normal.
Det är ju trivsamt förvisso, men efter allt som varit så kan man ju tycka att det borde finnas lite känsla.

Maken kan va på utsidan tyckte hon "så kan du ju säga åt honom att komma in om det är något".

Samt att "om vi börjar låta folk följa med kommer snart hela Göteborg stå här ute och vilja komma in".

Nu har Östras enhetschef ringt mig. Maken får inte följa med för graviditeten anses normal.
Det är ju trivsamt förvisso, men efter allt som varit så kan man ju tycka att det borde finnas lite känsla.

Maken kan va på utsidan tyckte hon "så kan du ju säga åt honom att komma in om det är något".

Samt att "om vi börjar låta folk följa med kommer snart hela Göteborg stå här ute och vilja komma in".
Så sjukt okänsligt. Om hela Göteborg står där kan de ju bara förklara för dem att vissa har särskilda skäl och så är det bra med det. Fattar inte hur svårt det ska vara.

Men fy vilket dåligt bemötande! OM hon nu var tvungen att neka kunde hon ju gjort det på ett mycket bättre sätt!

Sen kan jag inte begripa varför inte ni skulle kunna ha särskilda skäl! Och varför resten av Göteborg skulle ha med det att göra.

När jag var på kub var det en partner med till en i väntrummet. Jag tog för givet att han hade skäl att vara där, och om något tyckte jag synd om den eftersom det lär ha berott på något att han var där. Inte som att jag tänkte ställa mig på barrikaderna och protestera mot ”orättvisan”...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 113
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 675
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 687
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka