Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så sov vår dotter också om hon fick bestämma själv innan hon började förskolan. (Det fick hon inte helt pga storebror :p ). Vår erfarenhet var att det där rättade till sig av sig självt när hon började förskolan. Helt enkelt för att hon valen tröttare på kvällarna när hon fick gå upp tidigare och alla nya intrycken på förskolan :)
Jag hoppas att det blir så för oss också :)

Dags att panikhandla lite gravidkläder (igen) har bara 2 par leggings jag kan använda så ska köpa lite fler :D
men tänkte även kolla om nån av er har tips på nån bra kräm att ha på snippan vars slemhinnor verkar ha gett upp totalt!?

Angående kramp i benen tar jag magnesium varje dag sen ett antal veckor tillbaka, upplever att det minskar problemen. Jag har framför allt mycket problem med restless legs när jag är gravid. Precis som @Bexzor gör jag också en hel del tåhävningar och inbillar mig i alla fall att det också hjälper :p Försöker stretcha vaderna också emellanåt.

Dags att panikhandla lite gravidkläder (igen) har bara 2 par leggings jag kan använda så ska köpa lite fler :D
men tänkte även kolla om nån av er har tips på nån bra kräm att ha på snippan vars slemhinnor verkar ha gett upp totalt!?

Satt och beställde lite gravidkläder från HM igår, så tråkigt utbud rent generellt så blir mest basgrejer. Jag kan fortfarande ha alla mina vanliga kläder men misstänker skarpt att någonstans där mitt i semestern när jag är som längst från ett rimligt butiksutbud kommer det absolut inte gå längre :p

Inga tips om kräm men hoppas någon annan har! Jag har nämligen fått exakt samma bekymmer...

Vecka 23 för mig nu, milstolpe 🥳 Har börjat känna av ligamenten som drar lite ibland när jag promenerar, men det går över hyfsat snabbt.

Men hur är det möjligt när det skiljer 3 dagar mellan oss (27 & 30 oktober), och jag går in i vecka 24 imorgon :confused:

Efter att ha gjort ett bildcollage mellan de tre yngsta barnen i ungefär samma graviditetstid så är denna mage mini i jämförelse. Så jag får sluta kalla den för stor :rofl: Räknat uppifrån; bebis i magen, mittenbilden är mellanbarnet och sista bilden är tredje barnet. 2 bilder är spegelvända, mittenbilden är tagen av min äldsta son därav avsaknad av tatuering på två av bilderna.

Så jag får erkänna att min operation gör verkligen nytta, nackdelen är att vissa kvällar är hopplösa med smärta och dragningar. Så om man är smärtkänslig så är det inte att rekommendera att skaffa barn efter en stor bukplastik med sydda magmuskler, för smärta är mycket vanligt då det är ärrvävnad lite överallt.

1624958014334.webp

Alltså jag har som huggande smärtor neråt höger äggstock (gissningsvis) av och till. Känns som riktigt jävlig ägglossning! Antar att det är växtvärk/ligament men har jag bara ligament på höger sida livmodern eller :D Är inte orolig för något, det lever om i magen så det står härliga till, men det är störigt.

Tack för tips om magnesium, om det blir återkommande med kramp ska jag ta en tur till apoteket! Tåhävningar ska jag med ha i bakhuvudet :)

för flera år sedan hade jag problem med torrhet, det som hjälpte var att använda Aco intimate care cleansing oil i duschen. det satt liksom kvar och hjälpte till att få bort torrheten. När jag hade problem med torrhet så fick jag svamp hela tiden :down: men alla bekymmer försvann när jag började med oljan!

för flera år sedan hade jag problem med torrhet, det som hjälpte var att använda Aco intimate care cleansing oil i duschen. det satt liksom kvar och hjälpte till att få bort torrheten. När jag hade problem med torrhet så fick jag svamp hela tiden :down: men alla bekymmer försvann när jag började med oljan!

Men alltså! Just en sån har jag ju till och med hemma i skåpet :D Hade helt glömt bort att jag hade den. Men då ska jag absolut prova :)

Tack för tipset! Ska beställa en sån :)

Alltså min mage må vara en mini i jämförelse med de andra graviditeterna men den är i vägen när jag plockar jordgubbar. Så nu funderar jag på hur jag ska kunna plocka jordgubbar 1-2 ggr i veckan när jag knappt kommer ner pga magen samt får så himla ont efter :cautious:

Har ni tips på hur man smidigast tar sig fram i gångarna, för det är sommar för mig att alltid ha jordgubbar i kylen :d?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 112
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 659
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 687
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V