Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har länge haft en molande smärta i ena höften, som ibland strålar nedåt mot blygdbenet. Nu börjar det bli ohållbart så jag försöker få tag på MVC om de har möjlighet att ge bort ett foglossningsbälte. Annars får jag köpa ett på nätet, för jag var lite inne på om det var en nerv i kläm men blir mer säker på att det är foglossning. Äter redan alvedon dagligen, och vill helst undvika citodon in i det längsta så ett bälte har alltid lindrat i början förut.

Jag är glad över att jag är student så jag kan vila när jag behöver samt att det är relativt lätta studier som inte tar 40 tim/vecka. Mår också bättre psykiskt denna gång, så det är en enorm skillnad mot att kunna sysselsätta sig med nånting än att vara sjukskriven hela graviditeterna :D

Uppdaterar listan :up:

September
12 - Eloise, 33 år, andra barnet, Skåne

Oktober
22 - Anna, 38 år, första barnet, Göteborg
24 - Emtherlia, 33 år, andra barnet, Kalmar
27- Bexzor, 37, fjärde barnet, Skaraborg
31 - Sleepan, 33. Första barnet, Göteborg.

November
1 - Busbarro, 34 år, andra barnet, Småland
2 - zassoo, 33 år, andra barnet, Uppland
24 - fijjas, 41 år, andra barnet, Uppland

December
3 - nyponros, 32 år, första barnet, Skaraborg
10 - imogen, 36 år, tredje barnet, Uppland

Igår köpte jag en graviditetsförsäkring, blev Folksam som är det vi har sen innan och som vi hade till dottern. Är det något ni köpt/kommer köpa? :)

Igår köpte jag en graviditetsförsäkring, blev Folksam som är det vi har sen innan och som vi hade till dottern. Är det något ni köpt/kommer köpa? :)

Skaffade Trygg-Hansas innan kub. Hade samma på alla barnen och har barnförsäkringar där och ja, allt annat också så var inte så mycket att fundera på

Har fått ut på gravidförsäkringarna vid båda förlossningarna så hittills har jag gått plus på dem :p

Vi har Länsförsäkringar, har hela hushållets försäkringar samlat där.
Hade det med sonen också. Fick ut på den när förlossningen slutade i akut snitt.

Har folksams utökade graviditetsförsäkring. Tycker att det är ganska skönt att ha ifall något händer.

*kl*
Ska till VC idag på en akuttid då mina kräkningar i natt var svarta och smakade metall. Tydde tydligen på magsår eller magkatarr. Behöver verkligen inte mer krämpor på min lista :(

Senast ändrad av en moderator:
Har folksams utökade graviditetsförsäkring. Tycker att det är ganska skönt att ha ifall något händer.

*kl*
Ska till VC idag på en akuttid då mina kräkningar i natt var svarta och smakade metall. Tydde tydligen på magsår eller magkatarr. Behöver verkligen inte mer krämpor på min lista :(

Fy fasen, stackare ❤️

Köpte faktiskt IFs. Har man, lägenhet och bil försäkrat där 😁
Just eftersom man får summan tillbaka i barnförsäkring sen känns det rimligt 👍

Ja precis man har ju ändå inte "förlorat" några pengar om man inte skulle skulle nyttja graviditetsförsäkringen pga det.

Och tänk sen på att omvandla graviditetsförsäkringen till en barnförsäkring så fort som bara möjligt när barnet är fött. Det heter att graviditetsförsäkringen gäller i 6 månader efter barnet är fött, men det är verkligen en sanning med modifikation.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 114
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 805
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 688
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka