Hoppar in från hösttråden-20.Det är helt förståeligt att man är orolig, och man får vara överkänslig
Tyvärr ska det mycket till innan de lägger ett snitt tidigt. Inte ens med min första bumling ville de plocka ut honom tidigare trots att han beräknades till 5,5 kg. Han föddes veckan före BF med en vikt på 5270 gram, och är enda anledningen till att de plockade ut lillebror med samma beräkningsvikt 2 veckor innan. Då vägde han 5030 gram. Denna gång har jag fler medicinska komplikationer, och det är ännu inte bekräftat att jag får ett tidigt snitt. Nu menar jag inte att mina anledningar är värre än dina, utan hur svårt det är att få ett tidigare snitt.
Jag funderar lite spontant på vad det menas med "om det är möjligt"? , för tex jag och många fler som inte får föda vaginalt får akutsnitt om förlossningen inte kan stoppas. Varför kan de inte erbjuda dig samma sak?
Förstår inte att de inte tidigarelägger snitt, även om det är bra för bebis vara inne till v.40+0 så räknas de ju som färdiga från v.37+.
Jag fick min igångsättning 38+1 pga mitt psykiska mående. Konstigt att man kan få igångsättning och inte snitt planerat tidigare, eftersom igångsättning ökar risken för akutsnitt.