Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vad jag vill att graviditeten ska vara över, tiden kan inte gå fort nog känner jag!
Vad kul att kunna dela en sån sak , även om ni kanske inte ses så oftaFick veta häromdan att min lillasyster ska ha barn, i januari. Himla roligt även om vi bor typ 25 mil ifrån varandra![]()
Jag tycker det känns så himla stabilt att ha henne på insidan
Vet inte riktigt vad jag ska göra med en bebis?
Fattar dock att du bara vill bli klar, för din graviditet har ju verkligen inte varit en dans på rosor![]()
Bebisar är inte superduperroliga i mina ögon men ju äldre de blir, desto roligare. Och då måste man ju börja med bebis-tiden uppenbarligen så den får gärna börja nu så det blir roligare fortare.Plus det där om att slippa vara gravid
, det väger ganska tungt
![]()
Snusa! Finns inget bättre än att snusa på bebis huvud när den sover mot ens bröstkorgJag tycker det känns så himla stabilt att ha henne på insidan
Vet inte riktigt vad jag ska göra med en bebis?
Fattar dock att du bara vill bli klar, för din graviditet har ju verkligen inte varit en dans på rosor![]()
Vilket eländetycker du har så det räcker som det är redan.
Håller tummarna stenhårt att det inte blir graviditetsdiabetes av det.
ta hand om dig och det är okej att bryta ihop och gråta![]()
Går det att förhindra graviditetsdiabetes? Eller är det en sånt är grej man ”bara får”. Måste googla lite känner jagTackSka in för en extramätning av magen imorgon så då antar jag att jag får veta hur mvc och spec.mvc tänker. Just nu är huvudet bara ett stort kaos. Stora magar är min lott i livet men jag har ingen aning om hur jag ska tänka för att förhindra att det blir graviditetsdiabetes. Och jag vill framför allt inte göra en ny glukosbelastning för igår mådde jag riktigt kass med illamående och huvudvärk hela dagen
![]()
Går det att förhindra graviditetsdiabetes? Eller är det en sånt är grej man ”bara får”. Måste googla lite känner jag
Du borde ju kunna slippa fler glukosbelastningar tycker jag, kan dom inte sticka dig i fingret ist och hålla koll på så sätt?
Lustigt för va exakt samma för mig för ett par veckor sen, från att ha känt lite svagt petande till att ha nån typ av boxningsmatch pågående i magen dygnet runt typNu är det helt plötsligt full rulle i magen! Känner rörelser på insidan även när jag är mitt uppe i något annat och både jag och maken har känt på utsidan också. Måste ha hänt massor sista veckan för såhär var det inte alls för en vecka sen.
Lustigt för va exakt samma för mig för ett par veckor sen, från att ha känt lite svagt petande till att ha nån typ av boxningsmatch pågående i magen dygnet runt typkanske är nån tillväxtspurt i vecka19-20 (tror jag det va för mig) som gör att man känner dem tydligare.
Skönt att allt var bra, hoppas du slipper fler blödningarNu börjar det bli lite löjligt mycket täta kontroller. Glukosbelastning i tisdags, extrakontroll på MVC i torsdags,en tur till förlossningen idag för röd flytning/mindre blödning och nytt immuniseringsprov på måndag.
Kontrollerna idag på förlossningen visade att det jag och bebis mår bara bra, så de vet inte vad som kan ha hänt. En teori var att kroppen reagerade på gårdagens styrketräning så jag skulle vara lite observant ifall det händer igen i samband med träning. Har ju iofs haft lite mer ont samt stenhård mage sen träningen igår. Efter besöket på förlossningen så drog vi på bio hela familjen, fick VIP- stolar vilket passade mig perfekt![]()
Skönt att allt var bra, hoppas du slipper fler blödningar![]()
Här har velandet och beslutsångesten börjat göra sig påmind
Jag var hos läkare i v 10 pga vad som stod i min journal från förra förlossningen (att det blev akutsnitt pga bäckens bredd i förhållande till barnets storlek. Men hon låg också vidöppet och snett…). Då sa läkaren att jag får välja mellan att försöka vaginalt och planerat snitt. Väljer jag vaginalt blir det då bäckenröntgen i v 35 för bedömning om det är möjligt. Vi skulle ses igen i v 25 och som jag fattade det bestämma förlossningssätt då.
Alltså det är ju jättebra att jag får välja mellan och de ger mig alla möjligheter. Problemet är ju bara att jag inte alls vet vad jag ska väljaEgentligen vill jag inte ha snitt. Men är inte så himla sugen på bäckenröntgen och bedömning om det ska gå heller… Och då oroar jag mig mest för att gå över tiden och att bebisen blir ”för stor”. Dottern vägde 3,8 så hon var ju inte jättestor men står ändå i journalen att hon var för stor..
Förra veckan var jag på ”besök” på mvc (var på telefon) och då var det en annan bm än min ordinarie som har semester. Hon sa att jag absolut inte behöver bestämma mig till v 25 utan att det kan vi ta ”så småningom”. Den här barnmorskan var dessutom verksamhetschef för MVC. Men det var verkligen inte så jag förstod det på läkaren…
Varför kan inte allt bara vara lätt för?![]()