Jag som fick ett traumatiskt första snitt med maktöverkliv av dess like har som följd fått en stor ångest och stress för kejsarsnitt. Dock får jag inte välja vaginalt utan ska snittas,akut eller planerat.
Det gör att jag bara spontant tänker att du kanske kan kolla upp bedömningen och bäckenröntgen först ändå eftersom du inte vill snittas? För då har du mer information att fatta ditt beslut kring, vilket kanske även kan påverka ett beslut om igångsättning så du slipper gå över?![]()
Det är inte så att jag har något trauma eller liknande inför snitt. Mer att jag vill helst föda vaginalt (om förutsättningarna är rimliga) och att jag verkligen inte är sugen på konvalescensen efter ett snitt. (Jo jag vet att det kan hända efter vaginalt också).
Ja att först göra röntgen och sen välja vore väl optimalt, då har ju TUL gjorts också. Men är lite orolig att då hamna i situationen att läkaren tycker att det ska gå bra, men jag själv inte är lika övertygad om marginalerna är små. Dottern fick de ut ”med svårighet”.
Sen finns ju också faktorn att bebis är beräknad till 13 dec och snitt garanterar att det inte blir födelsedag på julafton eller precis kring. Det är i sig ingen anledning för mig att välja snitt, men kanske snällt mot barnet