Hotade hästen när ägaren ville säga upp kontraktet

Sv: Hotade hästen när ägaren ville säga upp kontraktet

Men om det nu var ett muntligt kontrakt. är det inte bara att hämta hem hästen då? iochmed att det inte går att bevisa på kontraktsbrott utan blir ord mot ord.
 
Sv: Hotade hästen när ägaren ville säga upp kontraktet

Men om det nu var ett muntligt kontrakt. är det inte bara att hämta hem hästen då? iochmed att det inte går att bevisa på kontraktsbrott utan blir ord mot ord.

Ett muntligt avtal gäller ju lika mycket som ett skriftligt, men det är synd att det inte framgår i texten om de kommit överrens om hur de ska gå till väga om ägaren vill ha tillbaka hästen (uppsägningstid etc).

Det kan ju lika gärna vara så att hon vill ta hem hästen innan perioden de kommit överrens om gått ut. Inte för att det rättfärdigar hotet, men ändå.
 
Sv: Hotade hästen när ägaren ville säga upp kontraktet

Det vet jag att det är. Men iochmed att det står ord mot ord + att fodervärden har hotat hästägaren.

Det är alltid lite väll ludig informationen i nyheter angående hästar. Iaf jag vill jämt veta mer än det som står.
 
Sv: Hotade hästen när ägaren ville säga upp kontraktet

gud vad läskigt, låter precis som en som var hästskötare till ena hästen i stallet :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 900
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 339
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik In intressant tank slog mig igår kväll efter en diskussion med en kompis. Vi diskuterade försäkring på hobbyhästar eftersom både hon och...
2
Svar
36
· Visningar
4 744
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 103
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp