Hovar och snuva

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Snoa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 124
S

Snoa

Hej!
Jag har ett halvblod som går på lösdrift (ska stalla upp henne nästa vecka). Köpte henne för tre veckor sedan och då hade hon minimal mugg på ena bakbenet. Det har inte blivit värre, behandlar med en salva som heter MRS, verkar fungera bra.
Det är ett par andra saker som jag hoppas få svar på..
Dels har hennes hovar blivit lite svampiga och mjuka om man känner underifrån, finns det något som man kan smörja med för att minska detta?
De senaste dagarna har hon börjat snora, ännu så länge är det vitt slem, men jag blir ändå lite orolig. Ska jag låta henne vila ett par dagar och se om det försvinner? Jag rider fem dagar i veckan som det är nu...
Det bästa hade antagligen varit att stalla upp henne nu i rusket, men hon går ju in på nätterna ändå...
Vad tror ni?

Sv: Hovar och snuva

Prova hovtjära, det verkar uttorkande.
Med snuvan tycker jag du ska låta hästen ta det lungt ett tag och ha koll på tempen!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 853
Senast: Freazer
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 800
Senast: corzette
·
Hästvård Hjälp mig spekulera 🧐 6 januari haltar vår ponny höger fram, misstänkt vrickning. Vi utesluter hovböld, bokar tid på klinik. Tyvärr... 2
Svar
39
· Visningar
6 961
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband