Min hund står i beredskap för minsta lilla bit som karvas bort, men jag ger henne bara småbitar och gärna delar av strålen. Jag vill undvika spy- och diarreattacker som det ger vissa hundar. Har aldrig låtit henne äta så mkt att jag testat att se om det drabbar henne, känns onödigt :o
 
Alla hundar vi har haft har älskat flisorna efter verkning. Har man tur så har hovslagaren lyckats få av hela utväxten i ett stycke och det blir en lång kringla som hunden kan gnaga på. Bra för tänderna då det är segt men inte hårt. Att dom kräker upp det beror ofta på att magen inte klarar att smälta det ordentligt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
816
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 896
Senast: Hedinn
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 539
Senast: Flixon
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 581

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp