Hmm nu ser den annorlunda ut, men tycker nog fortfarande att den bruna har lite för låg trakt? Men vågar inte uttala mig eftersom det bara är tyckande
Har du haft samla hovslagare länge?

Intressant att se olika hovar!

Högre trakt så får inte strålen kontakt med marken så det ska han nog inte ha iallafall :) är såklart olika vad man är van vid med :up: haft samma hovis i nästan tio år men bara året om de senaste två åren då jag inte ägde hästen innan utan bara lånade. Väldigt nöjd :up:
 
Fast naturliga hovar är ju ganska låga i trakten? :) Det är snarare ridhästar som skos väldigt höga i trakten, i alla fall tycker jag det. Höga i trakten och kort i tån. Det påverkar ju deras rörelsemönster och funktion etc.
Det stämmer, sen höjs ju hoven en aning av själva skon och begränsar sin elasticitet. Men hästen ha ha en "häl" för att supporta benet.
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 853
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 019
Senast: tuaphua
·
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 931
Senast: Marvin
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp