Hovslagarföreningen?

Hippocampus

Trådstartare
Hur viktigt är det att hovslagaren är med i Hovslagarföreningen? Förr om åren, vad jag minns, tyckte många att det var jätteviktigt, men hur är det nu? Som kund, är det något man bör tänka på om hovis inte är med?
 
Sv: Hovslagarföreningen?

Man ska tänka på att den hovis man anlitar har en utbildning som motsvarar det h*n arbetar med, och en godkänd sådan.:D
 
Sv: Hovslagarföreningen?

Att hovslagaren som sagt har adekvat utbildning är ansvarsförsäkrad och
betalar skatt är viktigt för mig.

det var väl det som var vitsen lite med hovslagarföreningen, deras medlemmar
garanterade detta.
 
Sv: Hovslagarföreningen?

Ja det kan jag inte svara på, alla blir väl inte godkända. Men har de ett gesällbrev så är de godkända hovslagare, såvitt jag vet är det väl inte utbildningen som utfärdar gesällbrev utan hantverksrådet om jag inte missminner mig. För det krävs en godkänd examen.
 
Sv: Hovslagarföreningen?

Hej
kolla upp med ditt försäkringsbolag hur dom ser på det.. det skulle inte så trevligt om det hände något och försäkringen inte täcker. Jag tror också att hovslagar föreningen har en försäkring för sina medlemmar som kan täcka en del.. annars.. är dom utbildade och du har förtroende för din hovslagare så är det väl inget fel.
 
Sv: Hovslagarföreningen?

Stämmer bra det. Inom de flesta hantverksyrken kan man arbeta som lärling X antal timmar och därefter vara behörig att ansöka om att få göra gesällprov (efter vilket man får gesällbrev, om man blir godkänd).
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 405
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
1 719
Senast: Meglio
·
Utrustning Skulle vilja ge mitt syskonbarn en ridhjälm. Tips på modell eller vad jag bör tänka på? Hon är fem år och ”åker” på min häst någon...
Svar
2
· Visningar
321
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp