Bukefalos 28 år!

Hovslagarutbildning, Skara

Sv: Hovslagarutbildning, Skara

Tänk bara på att du ska hålla i kroppen för denna typ av arbete.Idealkroppen är en mycket vältränad man under 1.60 med kort rygg;)

Jag har ett antal kollegor med varierande "tränad" kropp och ingen under 160cm...själv är jag otränad och 190, men så är jag man.
 
Sv: Hovslagarutbildning, Skara

Jag har ett antal kollegor med varierande "tränad" kropp och ingen under 160cm...själv är jag otränad och 190, men så är jag man.

Haha.Det var lite allvar och lite ironi i mitt inlägg.

För att hålla i ett fysiskt yrke ett helt arbetsliv måste man vara tränad.Så är det.Annars får man problem med arbetsskador.
 
Sv: Hovslagarutbildning, Skara

Det finns en godkänd utbildning på en skola som heter Nordvik ligger
utanför Kramfors, prov efter utbildningen 1 år anordnat av Svenska hovslagarföreningen. Det finns en länk från Svenska hovslagarföreningen
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 257
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 903
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 169
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 002
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp