Howrsetråden, den nionde

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Nizhoni
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 051
  • Visningar Visningar 139 171
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den nionde

Hade samma problem jag med men tillslut gick det, blev 5a tre tävlingar på raken och fick 1 i alla :P

kl*

Jag har 24/80, letar fortfarande efter ett jäkla ufo med åp i :(

Mirtai: Behöver du fortfarande hjälp?

Jag hade behövt hjälp med passköp, ressa för 341 000 isåfall :)

Jadå, det gör jag. Har köpt och ressat en tillbaka till dig. Tack så mycket för hjälpen!:laugh:

kl*

Någon här som har en kronos till övers? Spenderat ett bra tag nu med att leta efter någon som säljer/byter men det verkar helt omöjligt :/

Det jag har just nu är:

Krösus gåva x 15
Pandoras ask x 10
Apollos lyra x 8
Plutos pergament x 5
Akilles häl x 5
Filotes klapp x 5
Helios stråle x 4
Svart orkidé x 4
Harmonipaket x 3
Ungdomens vatten x 2
Medusas blod x 1
Guldäpple x 1
Molntapp x 1
Filosofens sten x 1
Fruktbarhetstrollspö x 1
Afrodites tårar x 1

Men hur kommer det sig att det finns de hästar med ungefär samma gp men som har högre färdigheter än min? Har det med ridlektionerna att göra?

För grand prix hästar krävs det lite mer :)
Innan du ens får hästen, måste du ge modern Afrodite's tårar, som dubblerar färdigheterna vid födseln av hästen.

Efter det så måste du ge Ungdomens Vatten så fort den fyller 2 år, vilket gör att hästen åldras en månad i taget istället för 2 = dubbelt antal ridlektioner för hästen.

Stalla in hästen på bästa stallet som möjligt, ju bättre stall, desto mer färdigheter får hästen av ridlektionerna :)

Samt ge hästen 20 molntappar innan den fyller 25 år. 1 molntapp föryngrar hästen med 4 månader = ännu mer ridlektioner ;)

Ops, såg att du inte menade Grand prix hästar (läste lite fort), men i stort sett så gör man så för att få ut max med färdigheter av hästen.

Senast ändrad:

Lägger till att det är lektionspriset på ridcentret du ska kolla på - ju högre lektionspris desto mer färdigheter. Du ska ha ett center med minst 57. :)

kl

Åh, hur var det man skulle göra med det där "vin 1 equus i en tävling"?
Var det inte någon här som hade en häst som alltid klarade det målet :D Lånar den gärna igen om du ser det här och har den kvar :angel:

Annars, hur ska man bete sig? *googlar sålänge*

Whaaat!? Min dåliga häst klarade målet, yay!! :bump:
Och första hästen jag tittade på bland mina egna var precis 10 år, vilken röta :rofl:

Ta en så dålig häst som möjligt med så lite färdigheter som möjligt. Inackordera den i så dåligt stall som möjligt och vanvårda den lite så att hälsa och moral sjunker lite. Starta den sedan i hopp/fälttävlan som har en insats på 9 equus

Citerar mitt svar tidigare i tråden;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har genom åren använt en tältlykta från Uco. Den har varit bra. Mysigt ljus och som dessutom håller fukten borta kalla nätter i...
Svar
8
· Visningar
438
Senast: Hermelin
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁 13 14 15
Svar
281
· Visningar
19 781
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 20 21 22
Svar
424
· Visningar
9 619
Kropp & Själ Jag brukar åka på en förkylning ungefär en gång om året (kanske lite oftare? senaste gången innan denna var i augusti förra året). Men... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 252
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V