Var har du köpt den?Köpt en ny matta till hallen med samma färg som väggarna. Den är så skön att gå på
Visa bifogad fil 166436
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var har du köpt den?Köpt en ny matta till hallen med samma färg som väggarna. Den är så skön att gå på
Visa bifogad fil 166436
Var har du köpt den?![]()
Jättefint! Jag tycker att mysiga gardiner gör ganska stor skillnad för att "mjuka upp".Nu äntligen är projekt måla om från golv till tak, bygga panel och lite annat smått och gott färdigt! Det drog ut på tiden, delvis pga oss, och det har varit väldigt stressande för mig att leva i ett smärre kaos under såhär många veckor men nu är det mesta tipptopp här hemma i alla fall. Och renare än det varit på flera årJag är jättenöjd med våra färgval även om sovrummet hade klarat av en nyans mörkare, men med tanke på att det var väldigt ljust ljusblått/turkost förut kändes det här som ett bra första steg (tog en random bild på byrån i hörnet bara, där färgen syns i två olika vinklar/ljus).
Visa bifogad fil 168154
Bor vi kvar om några år kanske vi testar något mörkare, men det blev definitivt mjukare och lugnare med den här nyansen! Har ett par idéer på hur jag ska mjuka upp det ytterligare, tänkte bland annat köpa en gosig matta och leker även med tanken på att försöka drapera något slags tyg runt sänggaveln (som är en vanlig tråkig Ikea Hemnes)... Helst skulle jag köpa en ny säng med mjuk gavel, och egentligen byta ut typ alla möbler vi har där inne, men det är varken vi eller budgeten redo för riktigt än...
Någon som har några andra idéer på hur man kan "mjuka upp" ett annars lite stelt och tråkigt sovrum?
Wow! Älskar den blåa färgen, vad heter den?Nu äntligen är projekt måla om från golv till tak, bygga panel och lite annat smått och gott färdigt! Det drog ut på tiden, delvis pga oss, och det har varit väldigt stressande för mig att leva i ett smärre kaos under såhär många veckor men nu är det mesta tipptopp här hemma i alla fall. Och renare än det varit på flera årJag är jättenöjd med våra färgval även om sovrummet hade klarat av en nyans mörkare, men med tanke på att det var väldigt ljust ljusblått/turkost förut kändes det här som ett bra första steg (tog en random bild på byrån i hörnet bara, där färgen syns i två olika vinklar/ljus).
Visa bifogad fil 168154
Bor vi kvar om några år kanske vi testar något mörkare, men det blev definitivt mjukare och lugnare med den här nyansen! Har ett par idéer på hur jag ska mjuka upp det ytterligare, tänkte bland annat köpa en gosig matta och leker även med tanken på att försöka drapera något slags tyg runt sänggaveln (som är en vanlig tråkig Ikea Hemnes)... Helst skulle jag köpa en ny säng med mjuk gavel, och egentligen byta ut typ alla möbler vi har där inne, men det är varken vi eller budgeten redo för riktigt än...
Någon som har några andra idéer på hur man kan "mjuka upp" ett annars lite stelt och tråkigt sovrum?
Tack! Ja, jag tänkte också på gardiner men problemet är att det fönster vi har i det här rummet sitter direkt ovanför glasdörren till trädgården, som i sin tur är precis intill ena väggen, så gardiner hade mest varit i vägen tyvärr. Jag hade någon tanke om att köpa tunna gardiner/draperier och hänga längs väggen på var sin sida om sängen, men där faller det på att vår takhöjd gör att de flesta "färdiga" tyger är för korta. Man kan såklart lösa det också men jag tänkte först stämma av och se om det finns något annat, enklare förslag...Jättefint! Jag tycker att mysiga gardiner gör ganska stor skillnad för att "mjuka upp".
Jag säger som @Sirap : gardinerNu äntligen är projekt måla om från golv till tak, bygga panel och lite annat smått och gott färdigt! Det drog ut på tiden, delvis pga oss, och det har varit väldigt stressande för mig att leva i ett smärre kaos under såhär många veckor men nu är det mesta tipptopp här hemma i alla fall. Och renare än det varit på flera årJag är jättenöjd med våra färgval även om sovrummet hade klarat av en nyans mörkare, men med tanke på att det var väldigt ljust ljusblått/turkost förut kändes det här som ett bra första steg (tog en random bild på byrån i hörnet bara, där färgen syns i två olika vinklar/ljus).
Visa bifogad fil 168154
Tack! Blir mer och mer förtjust i den varje gång jag ser denWow! Älskar den blåa färgen, vad heter den?
Tänker att man kanske kan gå till färgbutik här och visa färgen och be om något liknande!Tack! Blir mer och mer förtjust i den varje gång jag ser denDen är köpt här i UK och märket heter Little Greene, färgen Grey Stone 276.
Förstår, då är det ju lite svårt med gardiner förstås. Men, som du skrev, mysig matta och kanske lite fina kuddar? Tycker att textilier gör väldigt mycket för mysfaktorn. Belysningen är ju också viktig.Tack! Ja, jag tänkte också på gardiner men problemet är att det fönster vi har i det här rummet sitter direkt ovanför dörren till trädgården, som i sin tur är precis intill ena väggen, så gardiner hade mest varit i vägen tyvärr. Jag hade någon tanke om att köpa tunna gardiner/draperier och hänga längs väggen på var sin sida om sängen, men där faller det på att vår takhöjd gör att de flesta "färdiga" tyger är för korta. Man kan såklart lösa det också men jag tänkte först stämma av och se om det finns något annat, enklare förslag...
Märket Little Greene finns att köpa här i Sverige också. Jag har bland annat använt deras färg till att måla invändigt på fönster och dörrar.Tänker att man kanske kan gå till färgbutik här och visa färgen och be om något liknande!
När jag ser färgen tänker jag att den skulle bli väldigt tjusig tillsammans med guld, så jag skulle försöka få in en spegel med maffig guldram och/eller tavlor med guldramar.Tack! Ja, jag tänkte också på gardiner men problemet är att det fönster vi har i det här rummet sitter direkt ovanför glasdörren till trädgården, som i sin tur är precis intill ena väggen, så gardiner hade mest varit i vägen tyvärr. Jag hade någon tanke om att köpa tunna gardiner/draperier och hänga längs väggen på var sin sida om sängen, men där faller det på att vår takhöjd gör att de flesta "färdiga" tyger är för korta. Man kan såklart lösa det också men jag tänkte först stämma av och se om det finns något annat, enklare förslag...