Inredningstråden nr3

Älskar ljuset i köket!
1000100205.webp

Någon som målat med Kabric från Detale cph? Man kunde inte få provburk, utan det blir till att commita och köpa en större burk på direkten, så tänkte höra om någon provat den. :)

20250521_203605.webp

Köpte lite flera torra blommor och satte dem ihop med de jag redan hade. Samt äntligen bytte duk och batterier i ljusslingan. Blev mysigt och fint tyckte jag 🥰

Nu äntligen är projekt måla om från golv till tak, bygga panel och lite annat smått och gott färdigt! Det drog ut på tiden, delvis pga oss, och det har varit väldigt stressande för mig att leva i ett smärre kaos under såhär många veckor men nu är det mesta tipptopp här hemma i alla fall. Och renare än det varit på flera år :D Jag är jättenöjd med våra färgval även om sovrummet hade klarat av en nyans mörkare, men med tanke på att det var väldigt ljust ljusblått/turkost förut kändes det här som ett bra första steg (tog en random bild på byrån i hörnet bara, där färgen syns i två olika vinklar/ljus).

bd.webp

Bor vi kvar om några år kanske vi testar något mörkare, men det blev definitivt mjukare och lugnare med den här nyansen! Har ett par idéer på hur jag ska mjuka upp det ytterligare, tänkte bland annat köpa en gosig matta och leker även med tanken på att försöka drapera något slags tyg runt sänggaveln (som är en vanlig tråkig Ikea Hemnes)... Helst skulle jag köpa en ny säng med mjuk gavel, och egentligen byta ut typ alla möbler vi har där inne, men det är varken vi eller budgeten redo för riktigt än...

Någon som har några andra idéer på hur man kan "mjuka upp" ett annars lite stelt och tråkigt sovrum?

Nu äntligen är projekt måla om från golv till tak, bygga panel och lite annat smått och gott färdigt! Det drog ut på tiden, delvis pga oss, och det har varit väldigt stressande för mig att leva i ett smärre kaos under såhär många veckor men nu är det mesta tipptopp här hemma i alla fall. Och renare än det varit på flera år :D Jag är jättenöjd med våra färgval även om sovrummet hade klarat av en nyans mörkare, men med tanke på att det var väldigt ljust ljusblått/turkost förut kändes det här som ett bra första steg (tog en random bild på byrån i hörnet bara, där färgen syns i två olika vinklar/ljus).

Visa bifogad fil 168154

Bor vi kvar om några år kanske vi testar något mörkare, men det blev definitivt mjukare och lugnare med den här nyansen! Har ett par idéer på hur jag ska mjuka upp det ytterligare, tänkte bland annat köpa en gosig matta och leker även med tanken på att försöka drapera något slags tyg runt sänggaveln (som är en vanlig tråkig Ikea Hemnes)... Helst skulle jag köpa en ny säng med mjuk gavel, och egentligen byta ut typ alla möbler vi har där inne, men det är varken vi eller budgeten redo för riktigt än...

Någon som har några andra idéer på hur man kan "mjuka upp" ett annars lite stelt och tråkigt sovrum?
Jättefint! Jag tycker att mysiga gardiner gör ganska stor skillnad för att "mjuka upp".

Lägger även in en bild på hur delen vid köksbordet blev med sin fina gröna färg när vi fått in möblerna, här sett i kvällsljus. Här skulle jag vilja lägga till någon slags ljusstake på bordet, jag har ett par i tunn svart metall som står på vårt andra matbord i ett annat rum och som jag funderar på att flytta hit...

kitc.webp

Visa bifogad fil 168154

Wow! Älskar den blåa färgen, vad heter den?

Jättefint! Jag tycker att mysiga gardiner gör ganska stor skillnad för att "mjuka upp".
Tack! Ja, jag tänkte också på gardiner men problemet är att det fönster vi har i det här rummet sitter direkt ovanför glasdörren till trädgården, som i sin tur är precis intill ena väggen, så gardiner hade mest varit i vägen tyvärr. Jag hade någon tanke om att köpa tunna gardiner/draperier och hänga längs väggen på var sin sida om sängen, men där faller det på att vår takhöjd gör att de flesta "färdiga" tyger är för korta. Man kan såklart lösa det också men jag tänkte först stämma av och se om det finns något annat, enklare förslag...

Visa bifogad fil 168154

Jag säger som @Sirap : gardiner :) . Men kanske också gröna växter och tavlor? Lite mysbelysning?

Tack! Ja, jag tänkte också på gardiner men problemet är att det fönster vi har i det här rummet sitter direkt ovanför dörren till trädgården, som i sin tur är precis intill ena väggen, så gardiner hade mest varit i vägen tyvärr. Jag hade någon tanke om att köpa tunna gardiner/draperier och hänga längs väggen på var sin sida om sängen, men där faller det på att vår takhöjd gör att de flesta "färdiga" tyger är för korta. Man kan såklart lösa det också men jag tänkte först stämma av och se om det finns något annat, enklare förslag...
Förstår, då är det ju lite svårt med gardiner förstås. Men, som du skrev, mysig matta och kanske lite fina kuddar? Tycker att textilier gör väldigt mycket för mysfaktorn. Belysningen är ju också viktig. :)

Tack! Ja, jag tänkte också på gardiner men problemet är att det fönster vi har i det här rummet sitter direkt ovanför glasdörren till trädgården, som i sin tur är precis intill ena väggen, så gardiner hade mest varit i vägen tyvärr. Jag hade någon tanke om att köpa tunna gardiner/draperier och hänga längs väggen på var sin sida om sängen, men där faller det på att vår takhöjd gör att de flesta "färdiga" tyger är för korta. Man kan såklart lösa det också men jag tänkte först stämma av och se om det finns något annat, enklare förslag...
När jag ser färgen tänker jag att den skulle bli väldigt tjusig tillsammans med guld, så jag skulle försöka få in en spegel med maffig guldram och/eller tavlor med guldramar.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kommer få en helt ny person att lära upp nu i sommar då hon ska vikariera för mig, inom städ/post. Funderar hur jag egentligen ska... 2
Svar
27
· Visningar
1 933
Senast: pepp
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag har det gått 29 år sedan denna sida först blev tillgänglig på internet. Först, lite om vad som hänt det senaste året: Jag har som...
Svar
4
· Visningar
1 587
Senast: Gunnar
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en... 6 7 8
Svar
158
· Visningar
14 323
Senast: EZMK
·
Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 925
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka