Hp på lydnadstävling?

confetti

Trådstartare
Snabb fråga, såg att resultaten från senaste lydnadstävlingen kommit in på skk.

Kollade igenom hela startfältet och såg att en hund som gick i trean hade fått HP?

Har aldrig hört talas om tidigare nämligen, därför jag blev så fundersam.(särskilt eftersom det bara var sju poäng över förstaprisgränsen)

hpp.jpg

Sv: Hp på lydnadstävling?

jag tror det är en felskrivning för LP? hade hunden två 1:a pris i trean innan detta?

Nej, det är inte det heller.
Då står det ju "Godkänt championat: LPIII"
Första förstapriset för den här hunden.

Jag TROR att det är så att på SKKs lydnadstävlingar kan man även få HP om man får ett förstapris. De är ju faktiskt inte så vanliga (SKKs utställningar alltså) om man jämför med SBKs så därför ser man heller inte så många HPn...

Det är SKKs lydnbadstävling. Där delas det ut HP. Jag har aldrig startat på en sådan för de känns så röriga med alla utställningshundar runt omkring :D

Nope, inget SKKarrangemang.

Helt vanlig lydnadstävling.

Sitter och kollar på hunddata då och då, väntar bara på att det ska försvinna, det måste ju vara ett misstag :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 144
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 624
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 146
Senast: starcraft
·
  • Låst
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från... 12 13 14
Svar
272
· Visningar
27 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka