Bukefalos 28 år!

Hraunar frá Efri-Raudaleak

Die_Frau

Trådstartare
Ska eventuellt åka söder över och kika på en Hraunar avkomma. Vet inte mer om Hraunar än som individ och tävlingshäst. Där är han ju bevisligen en riktig kanon:). Men vad lämnar han efter sig? Har inte sett någon avkomma innan och det verkar finnas få tillsalu. Ni som har avkommor, sett avkommor eller ridit tränat avkommor efter Hraunar kan väl skriva en rad (kanske lägga upp bilder eller film) på de ni känner till! Skulle bli jätte glad och tacksam:bow:
 
Sv: Hraunar frá Efri-Raudaleak

De jag sett har varit väldigt rörliga och trevliga. De har snarare varit reserverade än gåpåiga.
Väldigt stort vill ha-begär :angel:
 
Sv: Hraunar frá Efri-Raudaleak

VI har haft en del och han är väll inte den typförädlare som man hade hoppats han skulle blir. Många som är rätt djupa i bålen och kanske lite korta ben. Men väldigt bra halsar och vällresta.

De vi har träffat och tränat har varit rätt reserverade i början ( i alla falla valackerna och hingstarna efter honom), haft lite problem med framåtbjudningen och varit lite väll lätta i rumpan, små rodeo hästar har det varit. Men när de väll kommit över den tiden är det väldigt trevliga ridhästar som är enkla att rida och vi har såld flera som familjehästar.

Mycket tölt, bra galopp, pass har varit lite svart då bjudningen har tagit tid.
Helt ok galopp och de vi har haft hade väldigt bra skritt.

De ston vi har haft efter honom har varit väldigt enkla i allt och vi har några barnbarn som är väldigt trevliga.

De sista vi har haft har sålds till Tyskland de är helt galna i hästar efter honom nu efter VM.
 
Sv: Hraunar frá Efri-Raudaleak

Det är ganska exakt den erfarenheten jag har också. Lite korta i benen/långa i kroppen och väldigt lätta i rumpan under inridningen... Men sen väldigt trevliga ridhästar med stora rörelser och bra steg.
 
Sv: Hraunar frá Efri-Raudaleak

Har en valack efter Hraunar i stallet där jag har min häst.
Nu har jag noll erfarenhet av islänningar men trilla in på denna tråden.

Valacken i stallet är till skillnad mot vad som ni beskrivit en häst med väldigt mycket motor och mycke huvud. Pigg och väldigt framåt och hittar på "hyss" när han inte får utlopp för sin energi eller mental stimulans.
Med en tuff och orädd ryttare går han dock som en klocka.
Tyvärr har hans ägare blivit rädd för honom pga hans mängd med energi som ibland blivit okontrollerbar. Därför ska han nu säljas och istället ska en annan kuse med lugnare personlighet införskaffas.
 

Liknande trådar

Avel Detta kommer att bli mitt första föl och jag känner att jag kanske inte alls är så påläst som jag borde vara. Kan ingenting men pluggar...
Svar
18
· Visningar
3 516
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 661
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 759
Senast: Varmblod90
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 827
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp