Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska vi se om jag kan få till det. Jag är inte vän med bilduppladdningen.

Utgångsläge. Dock utan någon enorm finne som gjorde ont! Lär väl ändå ha räknats till "inte så illa" på min skala för den tiden.

http://i1380.photobucket.com/albums..._20180307-193438_zpstyds9p3w.png?t=1520365724

13 dagar senare, efter att jag börjat använda rengöring, BHA och ansiktskräm från Paulas choice.

http://i1380.photobucket.com/albums..._20180307-193548_zpsuh1qhavv.png?t=1520366769

Och så nyligen:

http://i1380.photobucket.com/albums..._20180307_193859_zpsb4w43xwr.jpg?t=1520366769

Jag har inte perfekt hy - jag har finnar emellanåt och pormaskar och plitor men vad sjutton gör väl det när det är 90 % bättre än förut! :) Synd att inte bilderna är tagna i samma ljus men jag kunde inte hitta bättre.

Wow, vilken jätteskillnad! Kul att få se resultatet!
 
Nu ska vi se om jag kan få till det. Jag är inte vän med bilduppladdningen.

Utgångsläge. Dock utan någon enorm finne som gjorde ont! Lär väl ändå ha räknats till "inte så illa" på min skala för den tiden.

http://i1380.photobucket.com/albums..._20180307-193438_zpstyds9p3w.png?t=1520365724

13 dagar senare, efter att jag börjat använda rengöring, BHA och ansiktskräm från Paulas choice.

http://i1380.photobucket.com/albums..._20180307-193548_zpsuh1qhavv.png?t=1520366769

Och så nyligen:

http://i1380.photobucket.com/albums..._20180307_193859_zpsb4w43xwr.jpg?t=1520366769

Jag har inte perfekt hy - jag har finnar emellanåt och pormaskar och plitor men vad sjutton gör väl det när det är 90 % bättre än förut! :) Synd att inte bilderna är tagna i samma ljus men jag kunde inte hitta bättre.

Åh! vad roligt att se en så stor förbättring och att du mår så mycket bättre med det :love:

Angående pormaskar, har precis börjat på flaska nr 2 av The Ordinary's Niacinamide med Zink, Och meddelar att jag inte har sett en enda svart prick på ett tag nu!
 
Åh! vad roligt att se en så stor förbättring och att du mår så mycket bättre med det :love:

Angående pormaskar, har precis börjat på flaska nr 2 av The Ordinary's Niacinamide med Zink, Och meddelar att jag inte har sett en enda svart prick på ett tag nu!

Hur ofta använder du Niacinamide? Tycker inte att jag har sett så mycket resultat men jag har bara använt det sporadiskt.
 
Vill bara tipsa om man har känslig hy kan det vara värt att prova hudvård utan caprylic/capric triglyceride. Detta gjorde enorm skillnad för mig. Plus nytt ansiktsvatten så jag använder mindre kräm. Sparar pengar och fått bättre hud.
 
Jag började ta tag i min hudvård ordentligt i början av året. Använder huvudsakligen produkter från Dermalogica ultra calming.

Första bilden är tagen för två månader sen och den andra nu ikväll. Lite skillnad! 8BB9AA67-5671-47FD-9610-2E42F1DFB60A.jpeg
 
Tack alla, det är verkligen en sån himla lättnad att ha fått ordning på hyn! Nu har jag använt the ordinary niacinamide och hyaluronsyra tillsammans med cetaphils kräm/lotion i några veckor men jag blir ganska blank i ansiktet, så att det ser flottigt ut. Det är nog en kombination av niacinamide som jag upplever "slätar ut" hudytan och hyaluronsyran som känns lite som en gel som lägger sig som ett lager. Jag orkar knappt bry mig om det men ibland hade det varit trevligt att inte vara blank i ansiktet. :p Det ser ju ut att vara väldigt mycket lyster dock!

Angående hyaluronsyran som känns som en gel så gillar jag det inte, för det blir lite stelt när det torkar, men jag smörjer direkt efter in med Cetaphil kräm/lotion och då slipper jag känna stramheten.

Sen så är det väl bara att inse att jag kommer att se ut som ett spöke i sommar bland andra solbruna ansikten, när jag har SPF varje dag. Jag köpte en brun utan sol som jag använt i ett par veckor men det blir ingen skillnad och jag antar att det är för att jag syrar varje dag samt använder Peter Thomas Roths pumpamask två gånger i veckan, så jag syrar och slipar väl bort den bruna färgen... :grin:


Åh! vad roligt att se en så stor förbättring och att du mår så mycket bättre med det :love:

Angående pormaskar, har precis börjat på flaska nr 2 av The Ordinary's Niacinamide med Zink, Och meddelar att jag inte har sett en enda svart prick på ett tag nu!

Så härligt! Jag har märkt att hudytan ser slätare ut, att liksom porerna inte gör "gropar" i huden på samma sätt som förut, och att porerna ser mindre ut, men det svarta är kvar i dem. Hoppas det försvinner efter lite mer användande! :)

Visa bifogad fil 12301
Fick inte in dem i samma inlägg...

Men så snyggt! :D Jag hade också sånna små prickar och när de försvann var jag lika chockad varje gång i duschen eller när jag tvättade ansiktet att huden var slät och LEN! :love: Så roligt det är att se bilder!
 
Fyllde 32 igår och hade, som sig bör, önskat mig hudvård för att minska ålderstecken ;) Sedan har det ändå lite fördelar att pappas tants dotter äger en skönhetssalong, för av pappa (genom henne då såklart) så fick jag Exuviance Deep Hydration Treatment Mask och Exuviance SkinRise Bionic Tonic Pads. Masken hade jag önskat mig, men padsen var en glad överraskning! Återkommer med utvärdering efter en tids användning :D
 
Jag började ta tag i min hudvård ordentligt i början av året. Använder huvudsakligen produkter från Dermalogica ultra calming.

Första bilden är tagen för två månader sen och den andra nu ikväll. Lite skillnad! Visa bifogad fil 12300

Va roligt med så stora resultat!

Jag har kämpat med min acnebenägna hy sen jag var tonåring och nu är 29 år. Provat massa olika märken som ska ta bort acne men inget har funkat. Tog tid innan jag vågade mig på att ösa på fukt istället (hade väldigt oljig hy) men tröttnade på att inget funkade så jag chansade. Började med Löwengrips tvätt, serum och kräm för 1 år sen ungefär då den skulle vara mild och rikligt återfuktande. Det är sååå stor skillnad nu! Får någon enstaka finne som jag behandlar nattetid med Basiron och jag har inte oljig hy längre. Så mitt största problem var att jag inte återfuktade nog mycket utan huden försökte kompensera det genom att bli oljig. Så himla skönt att hitta det som funkar :)
 
Jag har provat. Funkade inte på mig tyvärr. Aknebelägen, lite rynkor, lätt torr och lite känslig. Minns tyvärr inte vilken produkt det var, hade rengöring, dag och nattkräm.
 
Jag blev inspirerad av er andra och beställde hem lite produkter från The Ordinary :D
Det blev
  • Niacinamide 10% + Zinc 1%
  • AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution "Blodmasken"
  • Hyaluronic Acid 2% + B5
  • Lactic Acid 5% + HA 2%
  • Granactive Retinoid 2% in Squalane
Nu ska jag bara försöka få in dem i hudrutinen på ett bra sätt också :confused:
 
Blodmasken i helgen och lactic acid och retinoid om och om på kvällen. Kanske hoppa över syran några kvällar i veckan, iaf i början så huden kan vänja sig.

Köpte också AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution, Älskar den! Första gången så spolade jag av den direkt. Inte för att det var obehagligt men jag vill börja försiktigt och bygga upp. I helgen provade jag 1 minut. Resultatet är direkt lyster och har ingen rodnad eller känslighet. Supernöjd!

Så härligt! Jag har märkt att hudytan ser slätare ut, att liksom porerna inte gör "gropar" i huden på samma sätt som förut, och att porerna ser mindre ut, men det svarta är kvar i dem. Hoppas det försvinner efter lite mer användande! :)
Märker också nu att huden blir liiiite slätare
 
Jag blev inspirerad av er andra och beställde hem lite produkter från The Ordinary :D
Det blev
  • Niacinamide 10% + Zinc 1%
  • AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution "Blodmasken"
  • Hyaluronic Acid 2% + B5
  • Lactic Acid 5% + HA 2%
  • Granactive Retinoid 2% in Squalane
Nu ska jag bara försöka få in dem i hudrutinen på ett bra sätt också :confused:
Varifrån beställde du?
 
Tänkte uppdatera lite angående min hudvårdsrutin! Har ju lagt till Exuviance Super Retinol Concentrate sedan den första mars, och använt några gånger i veckan. Det är ju för tidigt för en större skillnad, men det är spännande att känna att huden ändå reagerar på något så potent. Min hy är ganska okomplicerad, kan bli lite oljig och finnig emellanåt - men den är absolut inte känslig. Just därför så brukar det inte direkt märkas någon skillnad när jag lägger till något nytt, men i det här fallet så blev det allt lite irriterat första natten. Sedan ganska torrt, som man kan vänta sig. Men iaf, huden är mattare (det i sig är inte negativt för mig) och dricker upp serum i större utsträckning och ser absolut klarare ut. Fina linjer och så, det är det ju för tidigt för att säga något om än.

Exuviance SkinRise Bionic Tonic däremot, där var det resultat direkt! Klarare hy på ett nafs, och porerna har redan dragit ihop sig lite efter en veckas användning. Tycker det känns dyrt med runt 350 för 36 pads (fast nu fick jag ju burken som present) så jag klipper isär dem till tre eller fyra delar istället. Men kommer nog absolut köpa igen när padsen är slut.
 
Jag skulle handla lite Dermalogica-saker jag brukar ha och tänkte passa på och prova deras Hyaluron-serum också när jag ändå beställde.
Det funkar iaf verkligen inte för mig. Jag blir lätt yttorr. Men det har funkat fint att hålla i schack sista 10 åren med min hudvårds- och smink-rutin. Dvs jag är inte yttorr tack vare det.
Men med Dermologicas serum blev jag öken. Lite roligt med ett HA-serum som ska återfukta och man blir sämre av.
Tom billiga HA-produkter från apoteket ger ju ok effekt på mig.

Är lite sugen på att testa The Ordinarys HA-serum. Så hittar någon det på någon Svensk/Europeisk sajt får ni gärna hojta!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp