Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle handla lite Dermalogica-saker jag brukar ha och tänkte passa på och prova deras Hyaluron-serum också när jag ändå beställde.
Det funkar iaf verkligen inte för mig. Jag blir lätt yttorr. Men det har funkat fint att hålla i schack sista 10 åren med min hudvårds- och smink-rutin. Dvs jag är inte yttorr tack vare det.
Men med Dermologicas serum blev jag öken. Lite roligt med ett HA-serum som ska återfukta och man blir sämre av.
Tom billiga HA-produkter från apoteket ger ju ok effekt på mig.

Är lite sugen på att testa The Ordinarys HA-serum. Så hittar någon det på någon Svensk/Europeisk sajt får ni gärna hojta!

Inte svar på din fråga, men kom att tänka på att jag tyckte att Codage Serum N°1 - Intense Moisturizing (som jag fick med på köpet från Skincity i 5 ml eller ngt) var väldigt återfuktande och plumpade huden gött. Det är ju ett lite dyrare alternativ jämfört med The Ordinary men väldigt trevligt att ha på huden.
 
Inte svar på din fråga, men kom att tänka på att jag tyckte att Codage Serum N°1 - Intense Moisturizing (som jag fick med på köpet från Skincity i 5 ml eller ngt) var väldigt återfuktande och plumpade huden gött. Det är ju ett lite dyrare alternativ jämfört med The Ordinary men väldigt trevligt att ha på huden.

Jag var väldigt förtjust i Biodrogas Skin booster Intense. Men kände lite att jag lägger så jäkla mkt pengar på all min sån här skit att jag gärna ville testa ngt billigare.

Jag tar ju Hyaluron oralt också för värkproblematik. Tycker huden blivit mkt mer fuktladdad sas efter jag börjat med det. Så det är ju en trevlig bonus(förutom att få mindre ont). ;)

Så just nu kör jag ett billigare HA-serum från Apoteket och gör ibland ansiktsbehandling med HA med en maskin vi har.
Jag är iaf plumpad och rynkfri nu. Så det får duga for now.
 
Jag var väldigt förtjust i Biodrogas Skin booster Intense. Men kände lite att jag lägger så jäkla mkt pengar på all min sån här skit att jag gärna ville testa ngt billigare.

Jag tar ju Hyaluron oralt också för värkproblematik. Tycker huden blivit mkt mer fuktladdad sas efter jag börjat med det. Så det är ju en trevlig bonus(förutom att få mindre ont). ;)

Så just nu kör jag ett billigare HA-serum från Apoteket och gör ibland ansiktsbehandling med HA med en maskin vi har.
Jag är iaf plumpad och rynkfri nu. Så det får duga for now.

Jag har också lite ångest över hur många dyra steg som återfinns i min hudvårdsrutin nu :nailbiting: samtidigt försöker jag övertyga mig själv med att det är heeelt rimligt att gå in med det hårda artilleriet nu när jag är strax över 30, för att skjuta upp när det blir dags för fillers och botox :angel:

Haha, jag vill också ha en maskin som man kan göra en HA behandling med!
 
Jag har också lite ångest över hur många dyra steg som återfinns i min hudvårdsrutin nu :nailbiting: samtidigt försöker jag övertyga mig själv med att det är heeelt rimligt att gå in med det hårda artilleriet nu när jag är strax över 30, för att skjuta upp när det blir dags för fillers och botox :angel:

Haha, jag vill också ha en maskin som man kan göra en HA behandling med!

Haha! Ja, jag har varit lätt manisk med min hudvård sen jag var ca 15 år. Jag vet inte om det är det eller generna som funkar. Att jag typ brinner upp i solen pga rödhårig och blek kan ju också vara del i det iom att jag sällan vrålsolar sas.

Jag kör hårt på mkt rätt fett i kosten, dricka mkt, träna så man får igång blodcirkulationen och svettas typ ihop med fuuuukt.
Är ju närmre 40 år än 35 nu. Och än inga fillers/botox. När det skulle kunna behövas är jag nog för obrydd, hoppas jag.
Så jag önskar dig lycka och fuktplumpad hud så du med slipper sånt. ;)
 
Haha! Ja, jag har varit lätt manisk med min hudvård sen jag var ca 15 år. Jag vet inte om det är det eller generna som funkar. Att jag typ brinner upp i solen pga rödhårig och blek kan ju också vara del i det iom att jag sällan vrålsolar sas.

Jag kör hårt på mkt rätt fett i kosten, dricka mkt, träna så man får igång blodcirkulationen och svettas typ ihop med fuuuukt.
Är ju närmre 40 år än 35 nu. Och än inga fillers/botox. När det skulle kunna behövas är jag nog för obrydd, hoppas jag.
Så jag önskar dig lycka och fuktplumpad hud så du med slipper sånt. ;)

Vi har nog ungefär samma utgångsläge där, började också min mani hyfsat tidigt men sedan är jag inte rödhårig och brinner upp i solen däremot så är jag en gammal gothare som skytt solen som pesten av andra skäl. :angel: Det har funnits perioder då jag gått omkring med ett paraply för att skyla mig (utöver hög spf såklart)! Den delen tror jag absolut påverkar.
 
Jag skulle handla lite Dermalogica-saker jag brukar ha och tänkte passa på och prova deras Hyaluron-serum också när jag ändå beställde.
Det funkar iaf verkligen inte för mig. Jag blir lätt yttorr. Men det har funkat fint att hålla i schack sista 10 åren med min hudvårds- och smink-rutin. Dvs jag är inte yttorr tack vare det.
Men med Dermologicas serum blev jag öken. Lite roligt med ett HA-serum som ska återfukta och man blir sämre av.
Tom billiga HA-produkter från apoteket ger ju ok effekt på mig.

Är lite sugen på att testa The Ordinarys HA-serum. Så hittar någon det på någon Svensk/Europeisk sajt får ni gärna hojta!

Feelunique har The Ordinary :)
 
Jag skulle handla lite Dermalogica-saker jag brukar ha och tänkte passa på och prova deras Hyaluron-serum också när jag ändå beställde.
Det funkar iaf verkligen inte för mig. Jag blir lätt yttorr. Men det har funkat fint att hålla i schack sista 10 åren med min hudvårds- och smink-rutin. Dvs jag är inte yttorr tack vare det.
Men med Dermologicas serum blev jag öken. Lite roligt med ett HA-serum som ska återfukta och man blir sämre av.
Tom billiga HA-produkter från apoteket ger ju ok effekt på mig.

Är lite sugen på att testa The Ordinarys HA-serum. Så hittar någon det på någon Svensk/Europeisk sajt får ni gärna hojta!

Fast det finns många olika storlekar på HA molekylerna, och de brukar inte stå på produkten vilken storlek som är i. Så den ena krämen kan funka utmärkt medans huden inte pallar en annan. Sen, eftersom HA drar fukt från omgivningen, så beror effektiviteten av HA på vädret. Korkat med sant.
Mitt i den torra vintern blev min älskade Hada Labo helt värdelös. Om inte HA kan dra fukt från omgivningen så drar den det från din hud, och du blir som sahara i ansiktet.
 
Fast det finns många olika storlekar på HA molekylerna, och de brukar inte stå på produkten vilken storlek som är i. Så den ena krämen kan funka utmärkt medans huden inte pallar en annan. Sen, eftersom HA drar fukt från omgivningen, så beror effektiviteten av HA på vädret. Korkat med sant.
Mitt i den torra vintern blev min älskade Hada Labo helt värdelös. Om inte HA kan dra fukt från omgivningen så drar den det från din hud, och du blir som sahara i ansiktet.

Intressant!
Jag kan ju bara HA för oralt bruk och då i vård-syfte sas.
Och den HA jag äter har ju rätt molekylvikt för det syftet. Men jag har faktiskt helt glömt av att det så klart spelar roll i serum etc med. Det har jag inte tänkt på.

Den HA vi kör ansiktsbehandling med är ju gjord för att kunna tas upp maximalt genom huden.

De andra serumen som funkar har funkat oavsett årstid, torrt inomhusklimat etc.
 
Kul att oral HA också har positiv effekt på huden, (och att du har mindre ont såklart! )

Skickar inte The Ordinary gratis till Sverige om man kommer upp till ett viss belopp? (€30?)
 
Fick ett infall och klickade hem The Ordinary Matrixyl 10% + HA High Strength Peptide Formulation. Det blir det första serumet från The Ordinary som jag testar, bara använt en primer innan. Egentligen ville jag åt det mer rena HA-serumet, men det är ju slut överallt typ så det här får duga. Tycks ju ha fördelar det också. Någon annan här som använder? Om man lagrar, ska det här vara underst eller kan det vara över annat serum?
 
Nu har jag använt Nuskins Agelock Lumispa sedan nyår och är faktiskt jättenöjd med resultatet. Huden är superfin och jag upplever att ansiktet har fått sig en rejäl uppstramning i skinnet (fastare). Får många komplimanger för huden också.

Har deras Recovery Fluid som uppföljning inför sänggåendet också (både Q10 och den vanliga, varvar). Sedan blir det då och då en spontan sheet-mask från t ex Loreal om jag känner att det blivit mycket sol eller så.
 
Återupplivar den här gamla tråden, men nu har jag kört ett par månader med The ordinary's syror och jäklar vilken skillnad det har blivit! :up:

Mycket mindre orenheter och helt annan lyser, och till typ en fjärdedel av Dermalogicas priser.

Spännande! Jag funderar på att köpa ngt från dem framöver. Beställde du från USA eller varifrån?

Vet inte om jag vågar någon syrebehandling iom känslig och klen hud. Men man kan kanske testa på en liten fläck först.:laugh:
 
Spännande! Jag funderar på att köpa ngt från dem framöver. Beställde du från USA eller varifrån?

Vet inte om jag vågar någon syrebehandling iom känslig och klen hud. Men man kan kanske testa på en liten fläck först.:laugh:

Åhléns säljer numera!
 
Spännande! Jag funderar på att köpa ngt från dem framöver. Beställde du från USA eller varifrån?

Vet inte om jag vågar någon syrebehandling iom känslig och klen hud. Men man kan kanske testa på en liten fläck först.:laugh:

Ja, jag köpte direkt från deras site. Det gick förvånansvärt fort.

Deras AHA 30% + BHA 2% peeling och Niacimide 10% + Zinc 1% är jag supernöjd med. Köpte även Lactal acid och Retinoid som är helt ok. Jag har varit känslig och lätt fått rodnad av olika krämer, men det här gick bra. Däremot blev det en omställning att bli så noga med solskyddet helt plötsligt.
 
Ja, jag köpte direkt från deras site. Det gick förvånansvärt fort.

Deras AHA 30% + BHA 2% peeling och Niacimide 10% + Zinc 1% är jag supernöjd med. Köpte även Lactal acid och Retinoid som är helt ok. Jag har varit känslig och lätt fått rodnad av olika krämer, men det här gick bra. Däremot blev det en omställning att bli så noga med solskyddet helt plötsligt.

Som semi-albino iom rödhårig kanske jag ska vara extra noga med sånt då sen. ;)
Kul att höra om hur du upplever dem iom att du också har känslig hud.
Jag kör ju främst Dermalogica. Och det är klart det vore kul att hitta lika bra och billigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp