Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Återupplivar den här gamla tråden, men nu har jag kört ett par månader med The ordinary's syror och jäklar vilken skillnad det har blivit! :up:

Mycket mindre orenheter och helt annan lyser, och till typ en fjärdedel av Dermalogicas priser.

Åh så kul! Härligt med så bra resultat! Jag köpte sist 30 % AHA, himlar vad det sticks. Fick nästan lite panik första gången. :p Men lent och fint blir det! Jag köpte även niacinamide som jag inte klarar mig utan och så provade jag växtsqualane. Den känns VÄLDIGT oljig men om man bara tar typ en droppe i ansiktet så blir det väldigt mjukt och lystrigt. Men jag får panik om det råkar hamna på ögonlocken så att de typ glider omkring, haha! Kul med ett märke man kan prova sig fram lite utan att det ska kosta en halv månadslön. :grin:
 
Åh så kul! Härligt med så bra resultat! Jag köpte sist 30 % AHA, himlar vad det sticks. Fick nästan lite panik första gången. :p Men lent och fint blir det! Jag köpte även niacinamide som jag inte klarar mig utan och så provade jag växtsqualane. Den känns VÄLDIGT oljig men om man bara tar typ en droppe i ansiktet så blir det väldigt mjukt och lystrigt. Men jag får panik om det råkar hamna på ögonlocken så att de typ glider omkring, haha! Kul med ett märke man kan prova sig fram lite utan att det ska kosta en halv månadslön. :grin:

Sådär känner jag lite med Retinolen också, men jag kanske överdoserar?
 
Köpte AHA 30% + BHA 2% peelingen för några veckor sedan, bara använt den två gånger hittills. Men.. blir lite osäker på om den kommer vara bra för mig eller ej. Som väntat har jag blivit lite finnig efter användningarna, det får man ju räkna med i processen. Men annars kan jag inte säga att jag märker någon skillnad alls. Vet ju att två gånger är på tok för tidigt att säga något, men tycker ändå att jag brukar känna att något är snäppet bättre vid en enstaka användning annars. Hur fort märkte ni andra resultat?

Jag är däremot mycket nöjd med Matrixyl 10% + HA och slår nog till på Niacimide 10% + Zinc 1% härnäst.
 
Köpte AHA 30% + BHA 2% peelingen för några veckor sedan, bara använt den två gånger hittills. Men.. blir lite osäker på om den kommer vara bra för mig eller ej. Som väntat har jag blivit lite finnig efter användningarna, det får man ju räkna med i processen. Men annars kan jag inte säga att jag märker någon skillnad alls. Vet ju att två gånger är på tok för tidigt att säga något, men tycker ändå att jag brukar känna att något är snäppet bättre vid en enstaka användning annars. Hur fort märkte ni andra resultat?

Jag är däremot mycket nöjd med Matrixyl 10% + HA och slår nog till på Niacimide 10% + Zinc 1% härnäst.

Jag har just beställt AHA 30% + BGHA 2% och väcker därför denna tråd som sover lite :) Blev du nöjd?
 
Någon som provat ViolaSkin retinol face serum?
Efter alla goda ord om The Ordinary och retinol så sökte jag på amazon men där verkar ViolaSkin mer populär.
 
Tips på återfuktande serum som inte kostar skjortan? Använt Löwengrip i ett par år men det har blivit väldigt dyrt så letar efter annat.
 
Någon som testat foreos produkter? Sugen på att testa en för rengöring men de är ganska så dyra tycker jag. Har mest sett influensers lovprisa märket och det känns inte alltid som trovärdig källa..
 
Någon som testat foreos produkter? Sugen på att testa en för rengöring men de är ganska så dyra tycker jag. Har mest sett influensers lovprisa märket och det känns inte alltid som trovärdig källa..
Testa en LUNA play först? Den kostar inte så mycket jämfört med de andra, den håller ju inte för så många användningar eftersom att den inte har ett uppladdningsbart batteri, men ger ändå en känsla för hur det fungerar. Gjorde så själv, köpte en play och skaffade sedan en LUNA go. :)
 
Jag har äntligen hittat en "ansiktskräm" som återfuktar utan att göra huden slibbig och fet.
Helt vanlig arganolja.

Jag tar en droppe till håret (har kort hår), händerna och ansiktet. Flaskan kommer räcka i evigheter!
 
Testa en LUNA play först? Den kostar inte så mycket jämfört med de andra, den håller ju inte för så många användningar eftersom att den inte har ett uppladdningsbart batteri, men ger ändå en känsla för hur det fungerar. Gjorde så själv, köpte en play och skaffade sedan en LUNA go. :)

Sant! Så kan man ju göra.
Är du nöjd med luna go? Tycker du att storleken är lagom? Tänker så man kommer åt lätt så den inte blir för stor.
 
Någon som testat foreos produkter? Sugen på att testa en för rengöring men de är ganska så dyra tycker jag. Har mest sett influensers lovprisa märket och det känns inte alltid som trovärdig källa..
Jag har en luna go. Är nöjd med den men använder den inte året runt så är lite svårt att uttala sig om effekt. Kallare delen av året (aka halva året, bor i Norrbotten) använder jag oftast The body shops cleansing butter och jag läste i början att Lunan inte mår bra med så feta produkter. Så sporadisk användning, men den gör sitt jobb och är väldigt skön att använda :)
 
Tips på serum önskas. Jag använder idag Dermalogica ultrasensitive serum concentrate som jag gillar, men hade gärna hittat ett motsvarande men billigare.
Jag har känslig och reaktiv hy på kinderna, keratosis polaris och fetare hy i t-zonen.
Tack!
 
Någon som testat foreos produkter? Sugen på att testa en för rengöring men de är ganska så dyra tycker jag. Har mest sett influensers lovprisa märket och det känns inte alltid som trovärdig källa..
Jag köpte en Foreo Luna tror jag den hette för ett par år sedan då den var sååååå lovprisad överallt av alla.

Ärligt talat känns det som lurendrejeri. Nu ursäktar jag att jag blir så att säga grov i mun här men det är ju lite som att tvåla in sig med en dildo. Har väldigt svårt att tänka mig att det gör varken från eller till egentligen mer än att det är dyrt.

Jag har säkert fel men för mig var det en dyr pryl som inte tillförde någon extra effekt över huvud taget :)
 
Jag köpte en Foreo Luna tror jag den hette för ett par år sedan då den var sååååå lovprisad överallt av alla.

Ärligt talat känns det som lurendrejeri. Nu ursäktar jag att jag blir så att säga grov i mun här men det är ju lite som att tvåla in sig med en dildo. Har väldigt svårt att tänka mig att det gör varken från eller till egentligen mer än att det är dyrt.

Jag har säkert fel men för mig var det en dyr pryl som inte tillförde någon extra effekt över huvud taget :)
Mja, jag köper att vibrationerna kan ha viss anti age-effekt, och jag själv tycker absolut att huden blivit renare när jag använt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp