Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, alltså av ditt senaste inlägg i den här tråden att döma så går du ju ut hårt som fan på hyn, så klart den reagerar. Pixis toner har en peelande effekt, blodmasken du nämnde exfolierar sen BHA OCH en nattmask som ska peela efter det? Du behöver nog först och främst tagga ner lite med lager på lager med syror tror jag, så huden får vila lite. Sedan brukar jag själv punktbehandla finnar med lermask emellanåt, tidigare har jag använt någon spot-treatment från Exuviance.
Jag använder en annan kräm över natten nu då den andra är slut, ordinarys hudkräm med c-vitamin i silikon tror jag det är?.

Pallar bara ansiktsmask en gång i veckan nu och man kan ju säga att huden får vila över helgen då jag inte riktigt pallar hålla uppe rutinen då om jag inte ska göra något.

Överlag tycker jag att det är en förbättring dock. Jag hade tidigare som typ "prickar" längs käklinjen, de syntes inte direkt men de kändes, de har nästan helt försvunnit nu. Jag har ju mest hoppats på att porerna på näsan ska synas lite mindre och jag vet inte, ibland tycker jag mig se en förbättring och ibland inte.

Har inte direkt fått något superutbrott av finnar utan är väl kanske en i veckan eller så som kommer upp. Men ja själv förvånad över att jag orkat hålla igång detta, tycker det är lite roligt nästan :D
 
Har fått hem Ceraves moisturize motion, den på burk och rengöring från samma märke. Min hud är glad, kan rekommendera den! Bra pris också!
 
Använder ju nu Ordinary vitamin C suspension 30% in silicone men tror jag måste blanda ut den med någon neutral kräm eller liknande. Den sticker/svider inte så som det står att det kan göra men det kliar något fruktansvärt verkligen, står typ inte ut. Jag blir inte alls rödflammig eller något sådant så tror inte jag reagerar negativt på den så.

Jag känner typ att det är fine att det svider lite men just att det kliar känns verkligen outhärdligt.
 
Fått en rabattkod på Lyko och tänkte lyxa till det lite.

Tips på ansiktsmasker som är bra mot förstorade porer och pormaskar?
 
Använder ju nu Ordinary vitamin C suspension 30% in silicone men tror jag måste blanda ut den med någon neutral kräm eller liknande. Den sticker/svider inte så som det står att det kan göra men det kliar något fruktansvärt verkligen, står typ inte ut. Jag blir inte alls rödflammig eller något sådant så tror inte jag reagerar negativt på den så.

Jag känner typ att det är fine att det svider lite men just att det kliar känns verkligen outhärdligt.
Fasar du in den? Jag gjorde misstaget att bara köra på med C-vitamin med ganska hög procent (från ett annat märke) som om det var mitt standardserum, det reagerade min annars tåliga hud på. Nu kör jag det nästan dagligen på morgonen, men inte på kvällen.
 
Fasar du in den? Jag gjorde misstaget att bara köra på med C-vitamin med ganska hög procent (från ett annat märke) som om det var mitt standardserum, det reagerade min annars tåliga hud på. Nu kör jag det nästan dagligen på morgonen, men inte på kvällen.
Jag provade "blanda" den med min dagkräm men det skar sig totalt, blev som vatten med klumpar i typ. Jag använde den igår och då kändes det inte så mycket så jag tänker att jag kanske kör varannan dag istället för kanske kan vara huden som säger ifrån ja. Jag använder ju inga produkter alls mellan fredag morgon - söndag kväll bortsett från dagkrämen med spf om jag är utomhus.

Jag skulle vilja ha någon riktigt bra och fet återfuktande nattkräm utan för mycket "aktiva ingredienser" eller hur jag ska säga, ingen syra och så dvs utan bara lugnande som ger fukt typ.

Har hört väldigt mycket gott om Beaute pacifique instant hydrating mask som alltså är en nattmask och funderar på om man skulle kunna använda något sådant istället för nattkräm och om det isåfall funkar att ha produkter "under" den så att säga eller om den ska köras ensam.
 
Jag provade "blanda" den med min dagkräm men det skar sig totalt, blev som vatten med klumpar i typ. Jag använde den igår och då kändes det inte så mycket så jag tänker att jag kanske kör varannan dag istället för kanske kan vara huden som säger ifrån ja. Jag använder ju inga produkter alls mellan fredag morgon - söndag kväll bortsett från dagkrämen med spf om jag är utomhus.

Jag skulle vilja ha någon riktigt bra och fet återfuktande nattkräm utan för mycket "aktiva ingredienser" eller hur jag ska säga, ingen syra och så dvs utan bara lugnande som ger fukt typ.

Har hört väldigt mycket gott om Beaute pacifique instant hydrating mask som alltså är en nattmask och funderar på om man skulle kunna använda något sådant istället för nattkräm och om det isåfall funkar att ha produkter "under" den så att säga eller om den ska köras ensam.
Vissa produkter gör sig inte så bra ihop, ett jäkla trixande när man vill sätta ihop en egen rutin. Inte testat den masken, men slår istället ett slag för Klairs Freshly Juiced Vitamin E Mask som är återfuktande och skön att ha som nattmask.
 
Vissa produkter gör sig inte så bra ihop, ett jäkla trixande när man vill sätta ihop en egen rutin. Inte testat den masken, men slår istället ett slag för Klairs Freshly Juiced Vitamin E Mask som är återfuktande och skön att ha som nattmask.
Tack för tipset!

Ja alltså detta är en djungel. Känns som jag har spenderat så mycket tid på att läsa på om hudvård nu att allt liksom känns.. hopplöst? Blivit sjukt nojig för att min dagkräm inte innehåller tillräckligt med spf och att jag typ kommer vara rynkig och ha cancer när jag är 40.

Sen känns det som att jag studerar min hud lite för mycket i spegeln. Hur ser "perfekt" hud ut egentligen? Jag får mindre plitor nu, "knottrorna" jag hade i käklinjen är borta och jag tycker faktiskt att pormaskarna på näsan minskat. I början kändes huden lite flottigare under dagen men det är definitivt bättre nu, jag är inte matt direkt men det ser inte oljigt ut heller. Men samtidigt känns det som att pormaskarna börjat leta sig ut på kindäpplena och upp i pannan nu, där har jag inte haft något tidigare, så nu är jag oroligt att jag bara förvärrar allt istället?

Så många bilder på folks hy på skönhetsbloggar osv men det är ju så svårt att veta vad som är "äkta". Alla man ser har ju porslinshy utan minsta antydan till por och alla recensioner för olika produkter lovar mIrAkElrEsUlTaT!! och perfektion medan jag liksom efter ett par månader tror att det kanske är bättre? eller sämre?

Funderar ibland på om det bästa bara vore att låta bli alla produkter helt. På ett plan känns det liksom underligt att vår kropp skulle vara så värdelöst konstruerad att vi behöver en miljard olika produkter för att rätta till det. Kanske gör vi bara mer skada än nytta?

Menar absolut inte att skamma någon (eller mig själv) utan det är bara funderingar. Mår inte så bra just nu och känner lite som att jag tar ut det på min hud :(
 
Jag är på G att byta ut mina ACO-produkter som jag just nu använder i min hudvårdsrutin (ansiktstvätt, ansiktsvatten, mjukgöring) som jag varit ganska nöjd med men inte fullt ut.

Jag älskar ansiktstvätten, den får min hud att kännas fräsch och ren:
5901-1.jpg


men det andra känns lite... skarpt, i brist på bättre ord, mot min hud. Nästan så det svider lite innan det lugnar sig (när det gått någon minut så känns det gött i huden) och det är inte den feelingen jag vill ha (har dessa hudkrämer, både Day och Night, och tycker att Night blir skarpare/svidande medans Day känns bra)

aco-face-moisturising-day-cream-50-ml-0.jpg


Så förutom att ha uppdaterat sminkväskan (skrev om det i sminktråden) så har jag även gjort ett inköp gällande hudvård; ett kit från Dermalogica :) .
8802329853982.jpg


Detta kit innehåller Special Cleansing Gel (tvålfria, löddrande rengöringsgel) , Skin Prep Scrub (exfoliering), Multi-Active Toner (ansiktsmist), Active Moist (oljefri, mjukgörande creme) samt Total Eye Care (multifunktionell ögoncreme).

Ska bli riktigt kul att testa fler produkter från Dermalogica och se om jag gillar dem lika mycket som jag gillar de två jag har (Daily Microfoliant och en mask, Skin Refining mask tror jag det är). Gillar jag (och min hud givetvis :D ) dem så kan man ju köpa större förpackningar, men priset för en stor förpackning är liiiiite för saftigt om det skulle visa sig att det inte känns bra :p !

Jag gillar att få tag i lite mindre förpackningar/travel size när jag ska testa något nytt :) !
 
Då mitt Vitamin C serum börjar tryta är det dags att kolla på ett nytt. Är det någon i tråden som använder Vitamin C, och vilket märke använder ni i sådant fall?
Är nöjd med mitt men det är hyfsat dyrt och tar lång tid att leverera.

Funderar även på att testa någon lite starkare AHA/BHA produkt, och tittar lite på The Ordinary, men tvekar ändå... Rädd att det skall bli för starkt och att jag ska bli röd i huden. Misstänker att jag har lätt rosacea och är därmed lite försiktig med produkter...
 
Jag provade "blanda" den med min dagkräm men det skar sig totalt, blev som vatten med klumpar i typ. Jag använde den igår och då kändes det inte så mycket så jag tänker att jag kanske kör varannan dag istället för kanske kan vara huden som säger ifrån ja. Jag använder ju inga produkter alls mellan fredag morgon - söndag kväll bortsett från dagkrämen med spf om jag är utomhus.

Jag skulle vilja ha någon riktigt bra och fet återfuktande nattkräm utan för mycket "aktiva ingredienser" eller hur jag ska säga, ingen syra och så dvs utan bara lugnande som ger fukt typ.

Har hört väldigt mycket gott om Beaute pacifique instant hydrating mask som alltså är en nattmask och funderar på om man skulle kunna använda något sådant istället för nattkräm och om det isåfall funkar att ha produkter "under" den så att säga eller om den ska köras ensam.
Kolla på Cerave!! Gillar den mycket, och den är billig. Vet inte om den är tillräckligt fet, men den åtefuktar bra tycker jag.
 
Då mitt Vitamin C serum börjar tryta är det dags att kolla på ett nytt. Är det någon i tråden som använder Vitamin C, och vilket märke använder ni i sådant fall?
Är nöjd med mitt men det är hyfsat dyrt och tar lång tid att leverera.

Funderar även på att testa någon lite starkare AHA/BHA produkt, och tittar lite på The Ordinary, men tvekar ändå... Rädd att det skall bli för starkt och att jag ska bli röd i huden. Misstänker att jag har lätt rosacea och är därmed lite försiktig med produkter...

Jag har c-vitaminserum från cicamed och Lumene, gillar båda två 😊 (och fyndade det från Lumene på rea för en hundring).

Gällande AHA/BHA, har du kikat på paulas choice? Jag har en AHA därifrån i en konsistens som är en mix av kräm och serum. Den ”rycker till” lite i huden men känns inte superstark, och ger fint glow. Jag har den över natten några gånger i veckan.
 
När vi ändå halkat in på ämnet; Serum!

Jag har aldrig testat serum, inte heller läst mig in på vad det ska göra/ge för effekt (finns ju säkert otaliga varianter) eller när man ska lägga in det i sin hudvårdsrutin (innan mjukgörande kräm? Efter?)

Hur använder ni serum, när använder ni serum och vilket är er favoritvariant :)?
 
Hahah, jag fortsätter prata för mig själv här i tråden :D !

Jag har fått hem börjat använda produkterna i Dermalogicakitet jag köpte, och är hittills väldigt nöjd :) ! Huden känns superfräsch och återfuktad, så fortsätter det så här så kommer jag nog slå till och köpa alla produkterna i större förpackning när småförpackningarna är slut :up: ! I förpackningen fick man även ett prov på Dermalogicas precleanser, en oljebaserad förtvätt som man använder först i sin hudvårdsrutin, som jag gillade skarpt och kommer införskaffa även den (tur att produkterna är dryga, för det här kommer gräva hål i plånboken :D ). Gillade även deras Skin Prep Scrub lite extra, den exfolierade precis lagom hårt för min smak :) .

Sen har jag köpt två kit till, efter detta får det vara SLUT med hudvård för den här månaden :D :p !

Köpte detta från Dermalogica för testa om de produkterna är bra & sköna, och med tanke att förebygga och stärka upp huden lite nu när jag börjar närma mig 40 (fyllde 36 i år) och det börjar komma lite kråksparkar och yttorrhet här och där :)

age_smart_skin_kit.jpg

Detta kit innehåller Skin Resurfacing Cleanser (exfolierande rengöring), Antioxidant HydraMist (strukturförbättrande fuktspray), Dynamic Skin Recovery SPF50 (avancerad mjukgörare med solskydd), MultiVitamin Power Recovery Masque (närande vitaminmask), MultiVitamin Power Firm (utslätande ögoncreme) samt prov på Renewal Lip Complex (mjukgörande läppbehandling). Av dessa är jag mest nyfiken på vitaminmasken, ögonkrämen och mjukgöraren med solskydd (har letat efter en bra, skön hudkräm med solskydd ett tag nu).

Sen har jag även köpt detta testkit med masker från Peter Thomas Roth, vilka jag hört mycket gott om! Jag ÄLSKAR ansiktsmasker, men det känns alltid bra att testa känslan genom småtuber innan man slår till och köper fullsize :)

1061117_1.jpg


Kitet innehåller 6 masker;

24K Gold Mask Pure Luxury Lift & Firm Mask: en ultimat lyxig anti-age mask, som innehåller rent 24 karats guld och kolloidalt guld.

Irish Moor Mud Purifying Black Mask: En djuprengörande och fuktgivande mask som drar ut smuts, talg och orenheter samtidigt som den slussar ner fukt och vitaminer i huden.

Pumpkin Enzyme Mask: Eliminerar effektivt gamla hudceller och gör huden omedelbart jämnare och slätare med ny fräschör.

Rose Stem Cell Bio-Repair Gel Mask: Denna anti-age mask innehåller rosoljor, stamceller från ros och rosextrakt som minskar fina linjer, gör huden plumpad och ger lyster.

Cucumber Gel Mask: Denna uppfriskande gelmask svalkar, mjukgör och lugnar omedelbart huden.

Blue Marine Algae Intense Hydrating: En intensivt fuktgivande och närande gelmask.
 
Men alltså funkar alla produkter verkligen? Ser ni på riktigt skillnad? Jag har provat en hel massa olika grejer från serum till dagkräm och nattmasker men aldrig märkt någon skillnad. Tvärtom brukar det bli sämre.
 
Men alltså funkar alla produkter verkligen? Ser ni på riktigt skillnad? Jag har provat en hel massa olika grejer från serum till dagkräm och nattmasker men aldrig märkt någon skillnad. Tvärtom brukar det bli sämre.

Jag kan bara svara för mig själv; ja, av vissa produkter ser jag verkligen skillnad, men framförallt känner jag verkligen skillnad :) .

Givetvis inte av alla, olika produkter fungerar ju olika beroende på vad man har för hudtyp (och vad det är för ingredienser i). Sen finns ju vissa människor som klarar sig på "enbart tvål och vatten" pga "perfekt" hy redan från början. Du kanske är en sån om du inte har hittat en enda produkt som gjort skillnad till det bättre utan bara till det sämre :)?

Jag ex har haft problematisk acne och hormonella problem som orsakat t.ex överproduktion av flottighet, stora porer, tilltäppta porer osv. Även när jag fått balans på det hormonella så har det lämnat kvar lite problem med min hy. Vissa produkter jag testat under åren (har testat allt från billighetsprylar till dyrare till receptbelagda) har gjort underverk, och vissa har inte gett något resultat alls.

Så effekt är en stor grej för mig när jag köper produkter, och sen så är feelingen en hög "must have" faktor för mig. Jag tycker det är gött och rogivande att pyssla med hudvård med goa produkter som lämnar en skön känsla och ett bra utseende på min hy :) .
 
Jag kan bara svara för mig själv; ja, av vissa produkter ser jag verkligen skillnad, men framförallt känner jag verkligen skillnad :) .

Givetvis inte av alla, olika produkter fungerar ju olika beroende på vad man har för hudtyp (och vad det är för ingredienser i). Sen finns ju vissa människor som klarar sig på "enbart tvål och vatten" pga "perfekt" hy redan från början. Du kanske är en sån om du inte har hittat en enda produkt som gjort skillnad till det bättre utan bara till det sämre :)?

Jag ex har haft problematisk acne och hormonella problem som orsakat t.ex överproduktion av flottighet, stora porer, tilltäppta porer osv. Även när jag fått balans på det hormonella så har det lämnat kvar lite problem med min hy. Vissa produkter jag testat under åren (har testat allt från billighetsprylar till dyrare till receptbelagda) har gjort underverk, och vissa har inte gett något resultat alls.

Så effekt är en stor grej för mig när jag köper produkter, och sen så är feelingen en hög "must have" faktor för mig. Jag tycker det är gött och rogivande att pyssla med hudvård med goa produkter som lämnar en skön känsla och ett bra utseende på min hy :) .
Jag har långt ifrån perfekt hy, tyvärr.

Kör skinoren enbart nu. Lägger jag till nåt blir det värre.
 
Men alltså funkar alla produkter verkligen? Ser ni på riktigt skillnad? Jag har provat en hel massa olika grejer från serum till dagkräm och nattmasker men aldrig märkt någon skillnad. Tvärtom brukar det bli sämre.
Absolut! Jag blir lätt yttorr och är känslig. Har inget problem med finnar etc. Men just att jag kan bli väldigt torr och få fina linjer om jag inte har rätt hudvård.
Jag har hittat produkter som funkar för mig. Där jag inte blir torr.
Jag tvättar med en mild löddrande ansiktstvätt från Dermalogica. Mycket annat blir jag torr av alt så känns det inte rent. Jag blandar också i lite ansiktsmask i min hudkräm och har 2 krämer jag använder.
Jag blir 40 nästa år och tror att iaf en del i att jag knappt har några linjer beror på hur noga jag varit med hudvård(sen kost, träning,gener etc absolut).
 
Men alltså funkar alla produkter verkligen? Ser ni på riktigt skillnad? Jag har provat en hel massa olika grejer från serum till dagkräm och nattmasker men aldrig märkt någon skillnad. Tvärtom brukar det bli sämre.
Absolut, speciellt med Retinol och C-vitamin märker jag en skillnad i hyn på ett ganska markant sätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp