Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till kvällshudvårdsrutinen implementerade jag tre av produkterna i det nya kitet jag köpte från Dermalogica; MultiVitamin Power Recovery Masque (närande vitaminmask), MultiVitamin Power Firm (utslätande ögoncreme) samt på Renewal Lip Complex (mjukgörande läppbehandling).

Det var WIN, WIN och WIN på de tre :D! Ansiktsmasken var verkligen superskön och gav massa fukt, huden kändes underbar efter den :)! Läppkrämen var också jättemjukgörande och ögonkrämen likaså. Väldigt nöjd med dessa tre!

Till morgonenrutinen ska jag bl.a testa ansiktskrämen med SPF 50 :)
 
För någon som genom alla år haft en totalt ”kass”/problematisk hud med akne, röda flammiga hudpartier, stora porer osv så känns det här som rena drömmen 😍!

A41F0A3D-F7C1-45E9-A905-076A2236B231.jpeg


#nofilter får inte glömma att sägas i dessa tider av instagramperfektion ( :D ) och endast några svep mineralpuder och rouge i ansiktet, ingen CC-cream eller annan foundation eller concealer 🥳!

Är SÅ nöjd att jag verkar ha hittat en hudvårdsrutin/produkter som passar mig och min hud 🙌!
 
För någon som genom alla år haft en totalt ”kass”/problematisk hud med akne, röda flammiga hudpartier, stora porer osv så känns det här som rena drömmen 😍!

Visa bifogad fil 32844

#nofilter får inte glömma att sägas i dessa tider av instagramperfektion ( :D ) och endast några svep mineralpuder och rouge i ansiktet, ingen CC-cream eller annan foundation eller concealer 🥳!

Är SÅ nöjd att jag verkar ha hittat en hudvårdsrutin/produkter som passar mig och min hud 🙌!
Ser jättefint ut :)
 
Till kvällshudvårdsrutinen implementerade jag tre av produkterna i det nya kitet jag köpte från Dermalogica; MultiVitamin Power Recovery Masque (närande vitaminmask), MultiVitamin Power Firm (utslätande ögoncreme) samt på Renewal Lip Complex (mjukgörande läppbehandling).

Det var WIN, WIN och WIN på de tre :D! Ansiktsmasken var verkligen superskön och gav massa fukt, huden kändes underbar efter den :)! Läppkrämen var också jättemjukgörande och ögonkrämen likaså. Väldigt nöjd med dessa tre!

Till morgonenrutinen ska jag bl.a testa ansiktskrämen med SPF 50 :)
Gillar också den masken, sovit med den emellanåt :)
 
Gillar också den masken, sovit med den emellanåt :)

Sjunker den in såpass i huden om man låter den vara kvar så den inte kladdar :) ? Jag gillar tanken på sovmask, men gillar inte att tänka på att kudden ska bli helt kladdig (jag ligger INTE som törnrosa och sover vackert på rygg när jag sover, utan snurrar mer som en tumlare i sängen :D !)
 
Sjunker den in såpass i huden om man låter den vara kvar så den inte kladdar :) ? Jag gillar tanken på sovmask, men gillar inte att tänka på att kudden ska bli helt kladdig (jag ligger INTE som törnrosa och sover vackert på rygg när jag sover, utan snurrar mer som en tumlare i sängen :D !)

Jag har Dermalogicas andra fuktmask. Den brukar jag efter jag smort in som vanligt med hudkräm dutta på lite på mina torrare områden där man lättare får linjer, tex skratt-linjer, arg-rynka etc.
Det kladdar inte ner ngt. Men gör skillnad i huden märker jag.
 
Jag fick en sheetmask från Klairs som gåva vid en beställning. Jag minns inte nu vad den heter men den skulle sitta på i en halvtimme typ så skulle man liksom massera in resterna efter och inte skölja av.

Jag har aldrig provat sheetmasks förut, har liksom tänkt att det är bökigt och att de inte kommer passa eller ramla av. Trots extremt kladdigt samt pappersliknande material som såg ömtåligt ut var det förvånansvärt lätt att få på den och liksom "passa in" den. Kände mig dock som han snubben från Hannibal som fick ansiktet uppätet av hundar eller hur det var, man ser för hemsk ut verkligen :D

Den var jätteskön att ha på verkligen, kändes lite som massage för ansiktet. Huden kändes relativt återfuktad efteråt men någon mirakelkur var det knappast, skulle kunna tänka mig att lägga en sån här mask för lite feel-good och avslappning men som ren fuktgivare så tycker jag det finns bättre alternativ. Trevligt att ha provat hur som! :)
 
Till kvällshudvårdsrutinen implementerade jag tre av produkterna i det nya kitet jag köpte från Dermalogica; MultiVitamin Power Recovery Masque (närande vitaminmask), MultiVitamin Power Firm (utslätande ögoncreme) samt på Renewal Lip Complex (mjukgörande läppbehandling).

Det var WIN, WIN och WIN på de tre :D! Ansiktsmasken var verkligen superskön och gav massa fukt, huden kändes underbar efter den :)! Läppkrämen var också jättemjukgörande och ögonkrämen likaså. Väldigt nöjd med dessa tre!

Till morgonenrutinen ska jag bl.a testa ansiktskrämen med SPF 50 :)

Jag är INTE glad på dig... jag har nu köpt två Dermalogica introduktionskit :cautious: :D Tur det var rabatt på dem :rofl: :rofl:
 
Jag tänkte att det kan vara kul att prova något nytt och det verkar ju som om flera med känslig hud tål Dermalogica så... :)

Kan fö meddela att Bangerhead har 20% på nästan all hudvård :devil: :D

Tack för tipset, med det vågade jag beställa från Bangerhead och sparade därför lite på storförpackningarna av de fuktkrämer jag använder från Dermalogica :up: !!
 
Sjunker den in såpass i huden om man låter den vara kvar så den inte kladdar :) ? Jag gillar tanken på sovmask, men gillar inte att tänka på att kudden ska bli helt kladdig (jag ligger INTE som törnrosa och sover vackert på rygg när jag sover, utan snurrar mer som en tumlare i sängen :D !)
Den sjunker in en del, men den kan färga av sig lite skulle jag tro. Inte tänkt på det ärligt talat, eftersom att jag oftast sover lite som en vampyr på rygg med händerna på bröstet :D
 
Alltså jag kan ju säga att 20% på hudvård på Bangerhead INTE var bra för min ekonomi :p ! Eller ja, det beror ju på hur man ser det, summan blev hög men jag sparade typ 800 kr på att beställa fler saker nu och inte vänta och portionera ut det som jag hade tänkt, så i långa loppet så är det nog en högvinst (man får intala sig själv saker för att bara se det positiva :D) !
 
Hämtade ut ett paket från Skincity idag, beställde igår så jag är sanslöst nöjd med leveransen :) !

FFA2D9CE-CC05-477A-BC46-3771069E657F.jpeg


Den här gången blev det ett serum från Klairs som jag läst mycket gott om och som jag ska testa i min kvällsrutin, samt en liten förpackning med extra vårdande rengöring från Akademikliniken som jag fått tips om och tänkte testa både morgon och kväll :) .
 
Det här med Dermalogica var inte bra... det fungerar alldeles för bra så nu blev min hudvårdsrutin genast dyrare! :cautious: :D

"Tyvärr" "råkade" jag testa Peter Thomas Roth också... för skarpa produkter generellt för mig men en del av maskerna fungerar och är bra :)
 
Det här med Dermalogica var inte bra... det fungerar alldeles för bra så nu blev min hudvårdsrutin genast dyrare! :cautious: :D

"Tyvärr" "råkade" jag testa Peter Thomas Roth också... för skarpa produkter generellt för mig men en del av maskerna fungerar och är bra :)

Tyyyyypiskt dåligt när produkter är så bra så man blir fast :D !!

Jag älskade testkitet med PTR-masker så man fick testa alla :) ! Jag köpte efter det en storförpackning med Pumpkin Enzyme-masken (ÄLSKAR!!), och är väääääldigt sugen på storpack av den rosmasken, den gillade min hud verkligen :love: ! De andra maskerna var mer... meh :p !
 
Tyyyyypiskt dåligt när produkter är så bra så man blir fast :D !!

Jag älskade testkitet med PTR-masker så man fick testa alla :) ! Jag köpte efter det en storförpackning med Pumpkin Enzyme-masken (ÄLSKAR!!), och är väääääldigt sugen på storpack av den rosmasken, den gillade min hud verkligen :love: ! De andra maskerna var mer... meh :p !

Pumpkinmasken fungerade... men den tog rätt hårt så det blir nog 1-2 ggr i månaden för min del :D Rosmasken är härlig och jag gillade gurk- och algmaskerna också. Guldmasken var verkligen meh! Den ser ju läcker ut men är inte mer än så.
 
Paulas choice är de produkter som gjort någon nytta i min acne och ärriga hud. Det enda som minskar acnen och bleker ärren. ( jag är 50) dyrt men drygt och värt pengarna.
 
Jag har de senaste månaderna snöat in totalt på hudvård. Det kanske lätt blir så om man har haft oren hy och akne sedan tidiga tonår och nu över tio år senare inse att det faktiskt finns produkter som hjälper. Jag undrar om det finns intresse hos er för en hudvårdstråd? Jag såg att det fanns en sminktråd där det skrivits en del om detta men om det finns fler som inte är så intresserade av smink kanske en renodlad hudvårdstråd är av intresse för fler?

Är det någon här som har mycket aknebenägen hy som upplever att AHA-syra fungerar bättre än BHA-syra? Jag börjar misstänka att det kan vara så i mitt fall men jag har ingen daglig AHA-produkt utan bara Peter Thomas Roths pumpamask (:love:) som jag försöker använda minst 1 gång/v. Är det någon som har någon rekommendation av en produkt med AHA-syra att använda dagligen? Jag har blandhy med fet T-zon men torr i övrigt. Nu använder jag Paulas Choice BHA exfoliant på 2 %.

Jag är mycket nyfiken på om det är någon som har erfarenhet av kultprodukten Biologique Recherche Lotion P50? Jag får intrycket av att den är amazing, men den är såklart dyr... Jag får nog lugna mig lite med att köpa den då det gått orimligt mycket pengar till hudprodukter senaste tiden. Skincitys julkalender var livsfarlig. :p

Vad har ni för ABSOLUTA favoritprodukter? Det enda jag hittat hittills som jag tycker är helt super är pumpamasken jag skrev om tidigare. :)
Jag använder Pevonia produkter sedan 3mån tillbaka och har aldrig haft så fin hy förut! Har tre produkter som bas, rengöring/scrub/dag och nattcreme (samma kräm både dag och natt)
Sen har dom en fantastisk liten produkt som tar bort fina linjer runt munnen och får läpparna fylligare.
Kanska dyra grejer men dryga och resultatet är för min del toppen, mkt mindre och framförallt riktigt rena porer och får fin lyster.
(Pevonia säljs bara hos hudterapeuter/spa)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp