Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
På vilket sätt? Jag fattar att en torr hy mår bra av fukt. Men en sämre hy?
C-vitamin får liksom hyn att bli klarare, hudtonen blir jämnare. Retinol (eller A-vitamin) är väl en av få saker som är kliniskt bevisat att det kan ge viss effekt på föråldrad hud, sedan kan det motverka acne osv. Sedan är väl så att även sämre hy tjänar på fukt. :) Sen är det ju klart att ingen _behöver_ hudvård på det sättet. Det är ju inget livsavgörande. Är man inte intresserad så är man inte, och klarar sig lika bra utan. Utom kanske SPF då.
 
Hur mycket pengar spenderar ni varje år på dessa hudvårdsprodukter?

Jag är skeptiskt till det mesta som finns på marknaden. Många av dessa är också väldigt dyra.
Blir det verkligen skillnad?

Jag har inga speciella hudproblem, det kommer finnar om jag äter mycket skräpmat och dricker alkohol. Justerar jag kosten och tränar så försvinner det. (För mig)

Jag använder bara vatten. Om jag blir lite väl torr tar jag lite av sambons body lotion i ansiktet. Inget smink.
 
Jag har mycket problem med acne och det enda som någonsin har hjälpt mot detta är receptbelagda läkemedel. Har lagt ner mååånga tusenlappar på dyr, ”bra” hudvård och har testat det mesta i form av syror(bha, aha, pha), retinol, niacinamide, diverse serum och masker.
Jag har även väldigt torr hy, och jag märker direkt om produkterna jag använder är för uttorkande och fuktfattiga. Faktum är att jag senaste månaderna nästan helt har slutat med aktiva ämnen och bara kör på extremt snälla, icke löddrande produkter samt fukt, fukt och fukt! (Och spf såklart!)
Gillar Klairs produkter!
Har slutat med serum, märker ingen skillnad när jag använder det. Har testat allt från svindyra serum från Verso och Exuviance till billigare från Klairs... Kör några lager rikt ansiktsvatten/essence istället. Tycker det ger samma effekt.
Tror man kommer väldigt långt på fukt och SPF!
 
Men alltså funkar alla produkter verkligen? Ser ni på riktigt skillnad? Jag har provat en hel massa olika grejer från serum till dagkräm och nattmasker men aldrig märkt någon skillnad. Tvärtom brukar det bli sämre.
Stor skillnad. Efter googlande och antagande från min hudterapeut har jag keratosis pilaris i ansiktet, och när jag inte tar hand om ansiktet med bra produkter ser jag ut som en finnig fjortis och är alldeles rödprickig.
Har precis börjat gå över till Exuviance och gillar verkligen deras produkter.

Att det känns sämre i början med nya produkter brukar vara i några veckor/nån månad under invänjning/utrensning. Så man får inte vara för snabb med att döma, och klokt kan vara att fasa in produkterna en i taget.
 
Hur mycket pengar spenderar ni varje år på dessa hudvårdsprodukter?

Jag är skeptiskt till det mesta som finns på marknaden. Många av dessa är också väldigt dyra.
Blir det verkligen skillnad?

Jag har inga speciella hudproblem, det kommer finnar om jag äter mycket skräpmat och dricker alkohol. Justerar jag kosten och tränar så försvinner det. (För mig)

Jag använder bara vatten. Om jag blir lite väl torr tar jag lite av sambons body lotion i ansiktet. Inget smink.

Jag köper väl en ansiktstvätt per år. Detsamma gällande fuktmask och fuktgivande kräm från samma märke, Dermalogica. Det är dryga produkter. Ansiktstvätt ca 400 kr, fuktmasken ca 400 kr och fuktkräm ca 550 kr. Har en ögonkräm från Dermalogica också som jag sporadiskt använder. Kostar strax över 500 kr tror jag.

Sen köper jag kanske 3-4 burkar A-kräm från hälsokosten per år. Den kostar under en hundring.

Jag använde serum förut, med hyaluronsyra. Men nu tar jag oral hyaluronsyra(för annat än huden). Och jag upplever huden mer fuktmättad och slipper serum.

Viktigt för mig är också att äta bra fetter. Jag märker skillnad annars i mer torrhet om jag ex dricker mkt te. Brukar ha i cocosfett i teet och blir då inte lika torr.
 
Jag köper väl en ansiktstvätt per år. Detsamma gällande fuktmask och fuktgivande kräm från samma märke, Dermalogica. Det är dryga produkter. Ansiktstvätt ca 400 kr, fuktmasken ca 400 kr och fuktkräm ca 550 kr. Har en ögonkräm från Dermalogica också som jag sporadiskt använder. Kostar strax över 500 kr tror jag.

Sen köper jag kanske 3-4 burkar A-kräm från hälsokosten per år. Den kostar under en hundring.

Jag använde serum förut, med hyaluronsyra. Men nu tar jag oral hyaluronsyra(för annat än huden). Och jag upplever huden mer fuktmättad och slipper serum.

Viktigt för mig är också att äta bra fetter. Jag märker skillnad annars i mer torrhet om jag ex dricker mkt te. Brukar ha i cocosfett i teet och blir då inte lika torr.

Ok, det blir ju en del pengar. Men ger produkterna bra effekt och är dryga förstår jag att det är värt det.

Intressant. Jag undrar hur mycket kosten påverkar generellt (för huden). Det är ju så mycket "issues" idag som kan kopplas till kost och tarmflora, så man undrar ju om det också påverkar huden.
 
Men alltså funkar alla produkter verkligen? Ser ni på riktigt skillnad? Jag har provat en hel massa olika grejer från serum till dagkräm och nattmasker men aldrig märkt någon skillnad. Tvärtom brukar det bli sämre.
Självklart funkar inte alla produkter på allas hud, men jag sällar mig till skaran som tycker rätt hudvård gör skillnad. Men så har jag atopiskt eksem bla i ansiktet, där sjukvården inte haft så mycket att tillföra.
Tycker jag hittat bra produkter för tillfället, och för mig innebär det att jag inte måste smörja precis varje dag utan huden håller sig ifrån torrsprickor ändå :)
 
Hahah, jag fortsätter prata för mig själv här i tråden :D !

Jag har fått hem börjat använda produkterna i Dermalogicakitet jag köpte, och är hittills väldigt nöjd :) ! Huden känns superfräsch och återfuktad, så fortsätter det så här så kommer jag nog slå till och köpa alla produkterna i större förpackning när småförpackningarna är slut :up: ! I förpackningen fick man även ett prov på Dermalogicas precleanser, en oljebaserad förtvätt som man använder först i sin hudvårdsrutin, som jag gillade skarpt och kommer införskaffa även den (tur att produkterna är dryga, för det här kommer gräva hål i plånboken :D ). Gillade även deras Skin Prep Scrub lite extra, den exfolierade precis lagom hårt för min smak :) .

Sen har jag köpt två kit till, efter detta får det vara SLUT med hudvård för den här månaden :D :p !

Köpte detta från Dermalogica för testa om de produkterna är bra & sköna, och med tanke att förebygga och stärka upp huden lite nu när jag börjar närma mig 40 (fyllde 36 i år) och det börjar komma lite kråksparkar och yttorrhet här och där :)

age_smart_skin_kit.jpg

Detta kit innehåller Skin Resurfacing Cleanser (exfolierande rengöring), Antioxidant HydraMist (strukturförbättrande fuktspray), Dynamic Skin Recovery SPF50 (avancerad mjukgörare med solskydd), MultiVitamin Power Recovery Masque (närande vitaminmask), MultiVitamin Power Firm (utslätande ögoncreme) samt prov på Renewal Lip Complex (mjukgörande läppbehandling). Av dessa är jag mest nyfiken på vitaminmasken, ögonkrämen och mjukgöraren med solskydd (har letat efter en bra, skön hudkräm med solskydd ett tag nu).

Sen har jag även köpt detta testkit med masker från Peter Thomas Roth, vilka jag hört mycket gott om! Jag ÄLSKAR ansiktsmasker, men det känns alltid bra att testa känslan genom småtuber innan man slår till och köper fullsize :)

1061117_1.jpg


Kitet innehåller 6 masker;

24K Gold Mask Pure Luxury Lift & Firm Mask: en ultimat lyxig anti-age mask, som innehåller rent 24 karats guld och kolloidalt guld.

Irish Moor Mud Purifying Black Mask: En djuprengörande och fuktgivande mask som drar ut smuts, talg och orenheter samtidigt som den slussar ner fukt och vitaminer i huden.

Pumpkin Enzyme Mask: Eliminerar effektivt gamla hudceller och gör huden omedelbart jämnare och slätare med ny fräschör.

Rose Stem Cell Bio-Repair Gel Mask: Denna anti-age mask innehåller rosoljor, stamceller från ros och rosextrakt som minskar fina linjer, gör huden plumpad och ger lyster.

Cucumber Gel Mask: Denna uppfriskande gelmask svalkar, mjukgör och lugnar omedelbart huden.

Blue Marine Algae Intense Hydrating: En intensivt fuktgivande och närande gelmask.

Jag fick Peter Thomas roth-kitet i present förut, kul att testa så många olika! Jag hade pumpkin-masken sedan förut och tycker väl fortfarande att det är den som gör ordentlig skillnad. De andra är ju trevliga och så men inget jag skulle köpa en stor burk av. Men jag måste säga att burkarna är otroligt dryga! Räcker i en evighet. :up: Har du hunnit testa några än? Vad tyckte du?
 
Har ni några tips på billig ansiktsrengöring? Jag har använt Paulas Choice i något år och gillar den "lena" konsistensen och att den inte luktar något. Nu har min budget blivit mindre så jag skulle behöva hitta någon ny.

Jag avskyr när det luktar parfym och om huden känns stram efteråt, och gillar inte när det löddrar. Vet ni något som kan passa? :)
 
Jag fick Peter Thomas roth-kitet i present förut, kul att testa så många olika! Jag hade pumpkin-masken sedan förut och tycker väl fortfarande att det är den som gör ordentlig skillnad. De andra är ju trevliga och så men inget jag skulle köpa en stor burk av. Men jag måste säga att burkarna är otroligt dryga! Räcker i en evighet. :up: Har du hunnit testa några än? Vad tyckte du?

Neeeej jag har inte fått hem dem än :p ! Men fick precis sms om att de kommit till utlämningsstället så förhoppningsvis hinner jag hämta paketet idag :banana: ! Jag ÄLSKAR såna här kit där man får testa på flera olika!

Kul att du gillar pumpkinmasken, jag har läst många bra recensioner om den :) ! Och skönt att de är dryga, sånt gillar jag :D !
 
Är det någon som testat GlamGlows masker och kan ge ett personligt utlåtande :) ? Jag funderar mest på effekt, känsla, dryghet? Nästa gång jag köper masker tänkte jag testa någon/några av dessa, de finns också i mindre förpackningar :) .

889809002299.jpg
 
Har ni några tips på billig ansiktsrengöring? Jag har använt Paulas Choice i något år och gillar den "lena" konsistensen och att den inte luktar något. Nu har min budget blivit mindre så jag skulle behöva hitta någon ny.

Jag avskyr när det luktar parfym och om huden känns stram efteråt, och gillar inte när det löddrar. Vet ni något som kan passa? :)
Cerave!
 
Är det någon som testat GlamGlows masker och kan ge ett personligt utlåtande :) ? Jag funderar mest på effekt, känsla, dryghet? Nästa gång jag köper masker tänkte jag testa någon/några av dessa, de finns också i mindre förpackningar :) .

889809002299.jpg
Jag skulle hellre kolla på en lermask från t.ex. Paulas Choice eller något salongsmärke. Jag körde Glamglow ett tag, men det finns bättre och drygare. :) Ett annat tips, om du gillar mindre förpackningar för att prova, är att hålla koll på tradera. Efter att exempelvis Skincity haft olika erbjudanden där man får ett gäng gåvor på köpet så dyker det nästan alltid upp där.
 
Jag skulle hellre kolla på en lermask från t.ex. Paulas Choice eller något salongsmärke. Jag körde Glamglow ett tag, men det finns bättre och drygare. :) Ett annat tips, om du gillar mindre förpackningar för att prova, är att hålla koll på tradera. Efter att exempelvis Skincity haft olika erbjudanden där man får ett gäng gåvor på köpet så dyker det nästan alltid upp där.

Tack för tips, känner igen namnet Paulas Choice men har inte kollat närmre på det. Ska göra det nu :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp