Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde en mild enzympeeling idag nu på kvällen och sedan ett Babor-serum. Skit samma eventuell antirynkeffekt, min hud är så len och mjuk :love: Den brukar börja vara ett torrt elände så här års annars.
Peeling är så nödvändigt för att få fram en bättre hy! Och för produkterna att kunna tränga in i huden, utan ett lager död hud som ligger som ett lock. :)
 
Eftersom att min hud blivit helt galen så har jag fått en kur antibiotika och finacea av hudläkare. Men behöver nog prova på en ny nattkräm som återfuktar mycket bra, är mild men ej allt för fet. Någon som har bra tips? :)
Lite av en chansning, men kanske Exuviances Evening Restorative Complex? Kanske är den inte riktigt så mild som du behöver, och den är kanske lite tråkig och basic men för mig har den varit ett tryggt alternativ som jag nästan alltid haft i badrumshyllan och varierat med. Den återfuktar mycket och är absolut inte fet, och visst den innehåller syra, men PHA är ju bland de mildare.
 
Jag gick till hud förra året och hade fått finacea tidigare och min hudläkare tyckte att det var helt galet att jag fått det utskrivet, det irriterade bara ytterligare och gjorde mig torrare. Jag blev kraftigt bättre när jag bytte ut den mot Propyless.
Får du vanligtvis finnar lätt? Jag får lätt finnar av krämer. Rynkor, finnar och torr hud, Kul!!
Nu funkar cerave men vill gärna växla lite. 😊

(vägrar numera köpa dyra krämer med parfym i)
 
Får du vanligtvis finnar lätt? Jag får lätt finnar av krämer. Rynkor, finnar och torr hud, Kul!!
Nu funkar cerave men vill gärna växla lite. 😊

(vägrar numera köpa dyra krämer med parfym i)
Jag har lite acne, men den har aldrig varit såhär bra som den är nu. :) Finacean skrevs ut mot typ utslag, som blev värre med den krämen. Min hudläkare som jag träffade efter det blev alldeles matt över att jag hade fått den utskriven.
Efter min hud var riktigt illa så fick jag en antibiotikakur och har efter det bara smörjt med Propyless morgon och kväll. Jag har nog aldrig haft så bra hud och då har jag provat dyra krämer i tio års tid. Det är minst ett halvår sen jag slutade med antibiotikan, då hade jag riktigt fula utslag på hakan/runt nästan och runt ögonen. Propyless kostar typ 40-50 kr.

:D
 
Eftersom att min hud blivit helt galen så har jag fått en kur antibiotika och finacea av hudläkare. Men behöver nog prova på en ny nattkräm som återfuktar mycket bra, är mild men ej allt för fet. Någon som har bra tips? :)

Har du provat Lumene?
Jag har kört på Lumenes typ mest basic nattkräm i tub, är inget speciellt utan bara fuktgivande nattkräm. Sedan efter det tänkte jag testa Cetaphil då jag hört så gott om det här på buke men mitt ansikte blev jätteflammigt. Vet inte om det bara var en reaktion och jag behöver vänja mig eller om Lumenes skulle vara mildare men jag fick gå tillbaka och min hy blev lugn igen. Och jag har för mig att du har kört på Cetaphil? Så kanske vore något att testa för dig med? (Lumene alltså) :)
 
Jag har lite acne, men den har aldrig varit såhär bra som den är nu. :) Finacean skrevs ut mot typ utslag, som blev värre med den krämen. Min hudläkare som jag träffade efter det blev alldeles matt över att jag hade fått den utskriven.
Efter min hud var riktigt illa så fick jag en antibiotikakur och har efter det bara smörjt med Propyless morgon och kväll. Jag har nog aldrig haft så bra hud och då har jag provat dyra krämer i tio års tid. Det är minst ett halvår sen jag slutade med antibiotikan, då hade jag riktigt fula utslag på hakan/runt nästan och runt ögonen. Propyless kostar typ 40-50 kr.

:D
Införskaffat!! Nu är jag redigt insmord och väntar med spänning på om jag får akne. Har iofs ätit både chips, choklad och vin så ska kanske inte enbart skylla på krämen om nån liten kvissla dyker upp!
Första intrycket är att krämen är dryg och känns lätt på huden.
 
Införskaffat!! Nu är jag redigt insmord och väntar med spänning på om jag får akne. Har iofs ätit både chips, choklad och vin så ska kanske inte enbart skylla på krämen om nån liten kvissla dyker upp!
Första intrycket är att krämen är dryg och känns lätt på huden.
Hoppas din hud gillar den! I "värsta fall" fungerar den säkert som handkräm om du inte gillar den. ;)
 
Propyless var bra, lätt på huden men inte tillräckligt för min hud, fortsätter med Cerave över!

Vet att det varit uppe innan, men skulle behöva tips på solskyddsfaktor för anisktet. Krav: parfymfri, 50 SPF, ska gå att använda nära ögonen och inte ge en blank hinna eller akne. Gärna prisvärd! Använder SPF även på vintern alltså, nu https://www.kronansapotek.se/La-Roc...PmB4nsVfWcCVYFCD8ze_pyveI-9tmxmsaApPGEALw_wcB

Den funkar och jag gillar den , men flaskan är liten och tar slut snabbt. De flesta innehåller parfym eller går inte att använda nära ögonen. Tips?
 
Propyless var bra, lätt på huden men inte tillräckligt för min hud, fortsätter med Cerave över!

Vet att det varit uppe innan, men skulle behöva tips på solskyddsfaktor för anisktet. Krav: parfymfri, 50 SPF, ska gå att använda nära ögonen och inte ge en blank hinna eller akne. Gärna prisvärd! Använder SPF även på vintern alltså, nu https://www.kronansapotek.se/La-Roc...PmB4nsVfWcCVYFCD8ze_pyveI-9tmxmsaApPGEALw_wcB

Den funkar och jag gillar den , men flaskan är liten och tar slut snabbt. De flesta innehåller parfym eller går inte att använda nära ögonen. Tips?

Är också ute efter SPF som du söker så hoppas du får svar :)
 
Propyless var bra, lätt på huden men inte tillräckligt för min hud, fortsätter med Cerave över!

Vet att det varit uppe innan, men skulle behöva tips på solskyddsfaktor för anisktet. Krav: parfymfri, 50 SPF, ska gå att använda nära ögonen och inte ge en blank hinna eller akne. Gärna prisvärd! Använder SPF även på vintern alltså, nu https://www.kronansapotek.se/La-Roc...PmB4nsVfWcCVYFCD8ze_pyveI-9tmxmsaApPGEALw_wcB

Den funkar och jag gillar den , men flaskan är liten och tar slut snabbt. De flesta innehåller parfym eller går inte att använda nära ögonen. Tips?

Jag ÄÄÄÄLSKAR Dr.Ceuracles Cica Regen Anti-dust Sun gel!

167194399-origpic-8463d4.png

Blandar den med min BB-cream på morgonen, och får både skydd, återfuktning och fin lyster :) . På mig är den lättarbetad och sjunker snabbt in i huden :up: !
 
Jag vaknade häromdagen med en ny djuuuuup rynka näsa - mungipa.

Hur gör jag den lite mindre framträdande? Jag har typ badat i min vanliga smörja och lite hjälper det men något mer bör jag ju kunna göra?
 
Jag ÄÄÄÄLSKAR Dr.Ceuracles Cica Regen Anti-dust Sun gel!

167194399-origpic-8463d4.png

Blandar den med min BB-cream på morgonen, och får både skydd, återfuktning och fin lyster :) . På mig är den lättarbetad och sjunker snabbt in i huden :up: !
Såg att den innehåller parfym, så den går tyvärr bort för min del. ☹️
 
Såg att den innehåller parfym, så den går tyvärr bort för min del. ☹

Typiskt! Jag har inte ens tänkt på att den innehåller det, den avger ingen lukt alls vad jag känner (eller så är min näsa helt död och okänslig :D ). Måste lukta lite extra på den när jag kommer hem!
 
Typiskt! Jag har inte ens tänkt på att den innehåller det, den avger ingen lukt alls vad jag känner (eller så är min näsa helt död och okänslig :D ). Måste lukta lite extra på den när jag kommer hem!
Det mesta innehåller parfym ☹️. Jag har aldrig tänkt på det innan jag började intressera mig för hudvård!
 
Min favorit SPF är COOLAs. "Bara" 30 SPF men är broad spectrum så den skyddar inte bara mot UVB utan mot UVA också vilket jag tycker är viktigare.

Min är parfymerad och ska då lukta "cucumber". Den luktar inte direkt gurka utan bara "fräscht" i brist på bättre ord, inte så starkt, den finns dock som parfymfri också.

Det bästa är att den är matt. Tar bort allt blänk ur huden som håller nästan hela dagen om man inte bättrar på (vilket man borde om man är ute). Precis när man applicerat den blir det som en vit hinna men det försvinner på några minuter.

Helt klart den bästa SPF för ansiktet jag haft.
 
Jag ar fruktansvart nyfiken pa the ordinary men tycker de ar svart att veta var man ska borja. Ar novis och anvander bara en tvatt och en oljerengoring for tillfallet.
Jag anvander Kiehls just nu. Dyrt, men drygt. Deras rare earth tvatt ar himelsk och att ga fran sminkborttagnings servetter till en oljerengoring ar de basta jag gjort i mitt liv.
Provade deras calendula toner men den var kli-ig och gav mig utslag =(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp