Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tips till supertorra läppar nu när kylan kommer? Får som hårda hudbitar på läpparna som jag drar loss för det är så obehagligt 🙁 Har redan börjat.

Laneige lip sleeping mask :love: ! Sover med den varje natt :) . Och så mild peeling på läpparna när jag känner att de är lite fnasiga.
 
Laneige lip sleeping mask :love: ! Sover med den varje natt :) . Och så mild peeling på läpparna när jag känner att de är lite fnasiga.

Går så snabbt på mig bara, räcker med att gå utanför dörren så känner man hur läpparna torkar ut och jag får som ett hårt skal på ytan som inte går att mjuka upp :( Antingen fårjagdra bort det eller så lossar det av sig själv efter ett tag. Så behöver något som verkligen skyddar när jag går ut också. Men ska iaf prova något att ha under natten med (visste inte ens att sånt fanns) så tack för tipset!
 
Ska kika på dessa!
Hurraws läppbalsam kostar inte många kronor på tex, apotea och torkar inte ut som mer klassiska lipsyl gör. De är ekologiska, veganska osv och mina personliga favoriter är lime och mint. Vill man ha lite färg är några varianter, som körsbär, tinted,
 
Hurraws läppbalsam kostar inte många kronor på tex, apotea och torkar inte ut som mer klassiska lipsyl gör. De är ekologiska, veganska osv och mina personliga favoriter är lime och mint. Vill man ha lite färg är några varianter, som körsbär, tinted,

Jag tycker de är bra men inte tillräckliga när det är som torrast i luften. Då behöver jag något som är riktigt tjockt, gärna med bivax i. Burt's Bees har tyvärr blivit skräp sedan företaget såldes, innan var de bra.
 
Jag tycker de är bra men inte tillräckliga när det är som torrast i luften. Då behöver jag något som är riktigt tjockt, gärna med bivax i. Burt's Bees har tyvärr blivit skräp sedan företaget såldes, innan var de bra.
Satan då, nu blir jag ju sugen på att testa By Terry Rose Balm. Jag litar ju liksom på ditt omdöme överlag (förutom att jag inte riktigt förstår böjelsen för Clinique :D ).
 
Hurraws läppbalsam kostar inte många kronor på tex, apotea och torkar inte ut som mer klassiska lipsyl gör. De är ekologiska, veganska osv och mina personliga favoriter är lime och mint. Vill man ha lite färg är några varianter, som körsbär, tinted,

Tänkte prova deras overnight! Jag bor i Finland så kan tyvärr inte köpa från Apotea :cautious: Det hade ju varit super för det finns så mycketdärifrån jag villha. Så jag hänger på Lyko just nu men allt säljs inte där och det som väl komme rin blir slutsålt direkt..
 
Jag tycker de är bra men inte tillräckliga när det är som torrast i luften. Då behöver jag något som är riktigt tjockt, gärna med bivax i. Burt's Bees har tyvärr blivit skräp sedan företaget såldes, innan var de bra.

Ja jag hade för mig att Burt's Bees skulle vara bra (hade testat det för längesen) men det funkar inte alls nu när jag provat det. Så är nog som du säger att det ändrats. :(
 
Tänkte prova deras overnight! Jag bor i Finland så kan tyvärr inte köpa från Apotea :cautious: Det hade ju varit super för det finns så mycketdärifrån jag villha. Så jag hänger på Lyko just nu men allt säljs inte där och det som väl komme rin blir slutsålt direkt..
Lyko brukar väl sälja Hurraw iaf? Vet med mig att jag köpt flera gånger därifrån. Inte testat overnight balmet dock, så återkoppla gärna om vad du tyckte om det :)
 
Satan då, nu blir jag ju sugen på att testa By Terry Rose Balm. Jag litar ju liksom på ditt omdöme överlag (förutom att jag inte riktigt förstår böjelsen för Clinique :D ).

Den har ju nästan gått över pga dig och @Miao (min plånbok förbannar er :D). Dock anser jag att deras Different-läppstift är outstanding samt några av deras gloss (seriöst, en del av färgerna är som gjorda för mig!).

By Terry är mitt nya make up-märke för läppar och ögon, deras ögonpenna är den enda som sitter kvar på mig. Däremot tycker jag inte om hudvården, den är för starkt parfymerad.
 
Lyko brukar väl sälja Hurraw iaf? Vet med mig att jag köpt flera gånger därifrån. Inte testat overnight balmet dock, så återkoppla gärna om vad du tyckte om det :)
Nattvarianten är den jag tycker är absolut bäst av Hurraws balm, jag använder bara den.

@Riru

Ja Hurraw finns så blir att prova :D
Hittade Lip Care från Maria Åkerberg som verkade intressant på svenska sidan men den verkar inte finnas på finska.
 
Tips till supertorra läppar nu när kylan kommer? Får som hårda hudbitar på läpparna som jag drar loss för det är så obehagligt 🙁 Har redan börjat.
Jag köpte eucerins soothing skin balm efter att jag fått nog och gick in på apoteket och utbrast ”INGENTING HJÄLPER!” Exfoliering och ”bra” läppbalsam hjälper inte ett smack när läpparna blir som torra kockor och spricker. Men denna hjälpte på två dagar! :love: Det lägger sig som en hinna över läpparna som skyddar så har haft på extra när jag går ut.
Nu är mina läppar jättefina och mjuka!
 
Nu har även jag gått in i hudvårdsträsket. Min hud jublar - plånboken gör det inte!
Har supermegapungtorr hud över hela mig och inbillar mig att jag är känslig i ansiktet.

Fram tills nu har det mest känts som att jag behövt hitta produkter som kan öppna huden så fukten kommer ner för det har varit som att vattna på uttorkad jord innan - det bara rann av. AHA-lotion från PC verkar hjälpa på huden även om jag måste använda den i kombination med body butter (från body shop, vilket jag misstänker inte är en höjdare bland de lärda) och mandelolja. Ansiktet börjar bli mättat nu efter många vändor av mandelolja och enzympeeling.

Men kul är det!
 
Jag köpte eucerins soothing skin balm efter att jag fått nog och gick in på apoteket och utbrast ”INGENTING HJÄLPER!” Exfoliering och ”bra” läppbalsam hjälper inte ett smack när läpparna blir som torra kockor och spricker. Men denna hjälpte på två dagar! :love: Det lägger sig som en hinna över läpparna som skyddar så har haft på extra när jag går ut.
Nu är mina läppar jättefina och mjuka!

Nu har jag ju beställt redan, hurraws som man har på natten samt Veleda skinfood för läppar, funderar även på att köpa Maria Åkerbergs Lip Care vanilla då jag hittade den på skincity. Men Jag ska nog köpa den här du tipsade om också! För ja, läpparna är ett stort problem så jag tänker testa allt jag kommer över nu.
 
Nu har jag ju beställt redan, hurraws som man har på natten samt Veleda skinfood för läppar, funderar även på att köpa Maria Åkerbergs Lip Care vanilla då jag hittade den på skincity. Men Jag ska nog köpa den här du tipsade om också! För ja, läpparna är ett stort problem så jag tänker testa allt jag kommer över nu.
Hoppas du hittar något som hjälper! Det är ett helvete när läpparna blir sånna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp