Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har använt The Ordinarys produkter över ett år nu och är så nöjd! Har aldrig tidigare använt en produkt som faktiskt ger synliga resultat!
Skulle nu vilja testa retinol. Ni som är bekanta med deras retinolprodukter, vilken skulle vara bäst att börja med så där lite försiktigt för att vänja huden ?

Jag använder granactive retinoid 2% emulsion, och är jättenöjd. Har hy som lätt blir väderkänslig, och men denna får jag effekt utan att vara konstant fjällig. Kombinerar med buffet eller hyaluronsyra beroende på om jag använder någon aktiv syra eller inte.
 
Hurra för Hurraw! :bow: Provade först Weleda skinfood lip balm men det gjorde ingenting, och torkade snabbt så gav inget skydd. Sen hade jag på Hurraw (den man skulle ha på natten men tog den på dagen) och det kändes som att läpparna mjuknade direkt, och sitter kvar länge! Nu är bara frågan om jag kommer klara mig på denna eller om jag behöver köpa något mer. Men tänkte vänta och se hur det går först :)
 
Bästa fotkrämen då? Jag kör med Cerave SA, den är bra! Men jag måste smörja varje dag om effekten ska hålla i sig. Fast så kanske det är på alla? Har astorra, hårda hälar.
 
Bästa fotkrämen då? Jag kör med Cerave SA, den är bra! Men jag måste smörja varje dag om effekten ska hålla i sig. Fast så kanske det är på alla? Har astorra, hårda hälar.
Jag testade exfolierande sockor i lördags. Nu ömsar jag skinn nåt vansinnigt på fötterna och om några dagar räknar jag med lena och mjuka fötter. 😍 Ett tips för att ge fötterna en nystart.
Jag gillar annars Heel & elbow krämen från Exuviance.
 
Jag testade exfolierande sockor i lördags. Nu ömsar jag skinn nåt vansinnigt på fötterna och om några dagar räknar jag med lena och mjuka fötter. 😍 Ett tips för att ge fötterna en nystart.
Jag gillar annars Heel & elbow krämen från Exuviance.
Det låter spännande! Uppdatera gärna om resultatet sen!
 
Tänkte prova deras overnight! Jag bor i Finland så kan tyvärr inte köpa från Apotea :cautious: Det hade ju varit super för det finns så mycketdärifrån jag villha. Så jag hänger på Lyko just nu men allt säljs inte där och det som väl komme rin blir slutsålt direkt..
Acos läppbalsam! Kostar typ 3 euro.
 
Eftersom att min hud blivit helt galen så har jag fått en kur antibiotika och finacea av hudläkare. Men behöver nog prova på en ny nattkräm som återfuktar mycket bra, är mild men ej allt för fet. Någon som har bra tips? :)
 
Eftersom att min hud blivit helt galen så har jag fått en kur antibiotika och finacea av hudläkare. Men behöver nog prova på en ny nattkräm som återfuktar mycket bra, är mild men ej allt för fet. Någon som har bra tips? :)
https://skincity.se/sv/skin-recover...ZeyxaqNk46TVCp3Mvcn8Ttf7dEGVDmx0aAko4EALw_wcB

Den här är fantastisk! Går att använda som fuktmask eller nattkräm. Jag använder den uteslutande som nattkräm när jag känner att det behövs. Jag har i perioder väldigt torr och känslig hy och denna kräm är bara snäll och mild tycker jag :)
 
Verso super eye serum verkar funka för många! Dyr, men dryg! Jag köpte en flaska i julas och den tog precis slut. Upplever att jag knappt aldrig behöver concealer sedan jag började med denna.

Crazy expensive!

Köpte efter satt hela veckan ha deppat över mina mörka ringar.
 
Eftersom att min hud blivit helt galen så har jag fått en kur antibiotika och finacea av hudläkare. Men behöver nog prova på en ny nattkräm som återfuktar mycket bra, är mild men ej allt för fet. Någon som har bra tips? :)
Jag gick till hud förra året och hade fått finacea tidigare och min hudläkare tyckte att det var helt galet att jag fått det utskrivet, det irriterade bara ytterligare och gjorde mig torrare. Jag blev kraftigt bättre när jag bytte ut den mot Propyless.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp