Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick en flaska Klairs Watery Oil Drop i en bundle på Tradera nyligen. Den är verkligen skitskum :D Jag har ju varit nyfiken men inte vågat köpa något så dyrt eftersom betygen/bloggutvärderingarna varit varierande, minst sagt.

Den känns verkligen som en vattnig olja och kan säkert låsa in fukt riktigt bra. Jag ska testa den några dagar men sedan lägger jag nog undan den till vintern, jag tror den kommer mer till rätt då.
 
Ja, men kornen är inte speciellt riviga. Jag tålde den utan problem och då har jag en superkänslig torr eksembenägen hud. Men lukten är som sagt inte trevlig även om funktionen är utmärkt.

Kolla gärna på By Wishtrends Green Tea Enzyme Powder Wash också. Sedan är den inte en enzympeeling som sådan men Dr Ceuracles Ganghwa Rice Granule Pack är jättehärlig. Det är lite av en multiprodukt som gör huden riktigt mjuk.

Och jag som älskar lukten på MÅs Papayapeeling :D

Tycker den är suverän, använder den ofta över natten ihop med någon fuktmask för att boosta.
 
Vet inte om jag frågat dig tidigare men har du testat någon K-beauty?

Sedan tvättar inte jag ansiktet i tid och otid heller (använder sällan smink). Oftast blir det bara oljerengöring (dvs inte dubbelrengöring) och det funkar jättebra.
Samma här, tvättar väldigt sällan ansiktet (jag är så jäävla lat, så blev glad när nån sån där hudvårdsmänniska skrev att det inte är bra att tvätta ansiktet på mornarna. Jag tog det som ett "bra fanny, då kan du sluta med det även på kvällarna", och gjorde så med gott samvete! 😅)
 
Samma här, tvättar väldigt sällan ansiktet (jag är så jäävla lat, så blev glad när nån sån där hudvårdsmänniska skrev att det inte är bra att tvätta ansiktet på mornarna. Jag tog det som ett "bra fanny, då kan du sluta med det även på kvällarna", och gjorde så med gott samvete! 😅)

Men eller hur?! Orka liksom :D
 
Vet inte om jag frågat dig tidigare men har du testat någon K-beauty?

Sedan tvättar inte jag ansiktet i tid och otid heller (använder sällan smink). Oftast blir det bara oljerengöring (dvs inte dubbelrengöring) och det funkar jättebra.
Lite, från Klairs. Finns varken tid ork eller pengar för en 10-stegsrutin och bara återfuktningen räckte inte till 😕 tänker att om inte Mantle funkar så tänkte jag kapitulera och prova lägga till några fler steg av nåt koreanskt :p tvättolja har mest lagt sig som ett lock på mig förr men det har säkert hänt en hel del sen jag provade sist för hundra år sen :laugh: kan gärna prova igen, vilken använder du?
 
Lite, från Klairs. Finns varken tid ork eller pengar för en 10-stegsrutin och bara återfuktningen räckte inte till 😕 tänker att om inte Mantle funkar så tänkte jag kapitulera och prova lägga till några fler steg av nåt koreanskt :p tvättolja har mest lagt sig som ett lock på mig förr men det har säkert hänt en hel del sen jag provade sist för hundra år sen :laugh: kan gärna prova igen, vilken använder du?

Man behöver ju inte köra hela rutinen... ;)

Jag blandar hej vilt mellan Klairs, Dr Ceuracle och Make P:rem, kryddat med lite Hyggee. Klairs rengöringsolja gillar jag inte riktigt, Dr Ceuracles är mycket bättre. Tonern från Make P:rem är hands down den mest lugnande jag använt, den kommer att kicka ut Klairs (jag köper inte ny när jag använt upp den jag har). Dr Ceuracles Hyaluronic Toner är trevlig men inte tillräcklig för att jag ska köpa den igen.

Hyggee All in One är ok och återfuktar rejält... MEN jag fick en reaktion när jag var lite retinolirriterad så den är inte för irriterad/skadad hud.

De serum jag främst använder från ovanstående är Klairs Midnight Blue (försöker använda den varje kväll), Make P:rem Safe Me Ampoule (lugnande och återfuktande) och Dr Ceuracle Propolis (ger en otrolig lyster).

Dagkräm är Klairs Rich Moist och nattkräm Klairs Midnight Blue, förstärkt med Klairs Freshly Juiced Juiced Vitam E Mask om jag är jättetorr.
 
Jag såg den just... och nä. Inte någon produkt som kändes villhöver och flera märken jag inte använder. Min plånbok är glad :D
Jag känner mig fortfarande positiv, särskilt att det var flera krämer med spf. Tycker de kan vara lite knepiga så perfekt att få prova.
men nej ändå, jag har för mkt jag behöver köpa till husbilen och den är prio. Känns som ett förnuftigt, vuxet och tråkigt beslut. :laugh:
 
Jag har beställt Physical filter från Makethemake. Ska bli mycket spännande att prova! Behövde något som är enkelt att applicera varje dag, eftersom jag annars har lätt för att slarva med solskydd.

Är det någon som testat den?
 
Jag shoppade lite vid 03-snåret. Behöver ny scrub till fejset så passade ju bra att det fanns lite på rea. Behöver också nytt schampo så testar Neal’s Yard Remedies.
 
Jag letar solskydd i spf 50 utan silikoner, caprylic/../triglycerider, parafiner och med fysikaliskt skydd, någon som har tips? Har en underbar till spf 30 men behöver något mer på axlar/näsa/kinder.
 
Sapienic ja, då har jag kört i några veckor och med mitt solskydd så räcker det! Tvättar av mig på kvällen, sprayar misten, på med olja (2droppar), på med serum (1pump). Morgonen sprayar jag, 1 droppe olja, liten pump serum och solskydd. Nöjd och glad hud! Fick finnar först med det var ytfinnar sas och försvann under dagen.

Har även använt bybi bukhrinol ibland på kvällen runt ögonen och ren olja verkar absolut fungera att lägga till.

Inte testat tvätten med smink ännu men skön i ansiktet och enkel att ha att göra med.
 
Jag såg den just... och nä. Inte någon produkt som kändes villhöver och flera märken jag inte använder. Min plånbok är glad :D
Vad är grejen med att man för tillfället har extra mycket av rengöring + SPF när det främst är det i gåvan? Vill minnas att det var samma fast med nattkräm ett tag, sedan serum. Nu hade jag velat ha något roligt serum + en mask i gåvan för att jag skulle slagit till. Gällande deras gåvor överlag tycker jag att sommargåvan och höstgåvan 2019 var de bästa hittills.
 
Vad är grejen med att man för tillfället har extra mycket av rengöring + SPF när det främst är det i gåvan? Vill minnas att det var samma fast med nattkräm ett tag, sedan serum. Nu hade jag velat ha något roligt serum + en mask i gåvan för att jag skulle slagit till. Gällande deras gåvor överlag tycker jag att sommargåvan och höstgåvan 2019 var de bästa hittills.

Ja, den här var jättetrist. Förra var helt ok tycker jag.
 
Hej! Här verkar ju finnas expertis. Får man slänga in en fråga om tips? Jag köpte för ett tag sedan min första enzympeeling. Den var bra men väldigt mild, för att inte säga mesig. Är det någon som vill tipsa om en som har lite mer "kräm" i sig men ändå inte är för stark? Nu pratar vi också budgetsegmentet, inte flera hundralappar. Helst vegansk, men åtminstone cruelty free.

Tillägg: den jag haft hittills är förresten Apolivas, för referens.
Jag gillar Emma S enzympeeling! Den är cruelty free :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp