Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, nu har jag visst gjort slut på min Medik8 Crystal Retinal 3, och beställde just hem Crystal Retinal 6... ska bli spännande att se om huden tolererar den lika bra som 3an, men jag har läst och hört att den också ger ganska lite irritation den också. Som jag nog skrev tidigare i tråden så upplever jag kanske att fina linjer etc. är liiite mindre framträdande. Sedan ser jag det lite som en bonus som jag inte räknat med att jag haft mindre finnar och oren hy sedan jag började, vilket inte varit mitt största problem direkt, men det händer ju lite då och då annars! Inte så att det inte varit en enda finne, men det har varit mindre och det har ofta lugnat ner sig över natten. Sedan har jag ärligt talat inte känt samma behov av att maxa all annan hudvård senaste tiden, vet inte om det är talande för att jag är nöjd med retinalen - eller om jag bara är off. :D Och det är väl lika bra om jag ska fortsätta, blir dyyyrt om jag kommer känna att jag MÅSTE ha 10an sen.
 
I brist på annat på landet tog jag igår Nivea (plåtburken) och smörjde in ansiktet med, då jag kände mig så himla torr. Ser strålande ut idag, får se hur det känns om en vecka 😜
 
Tre månader med Mantle och krämen börjar ta slut, har beställt mer + rengöring och mist som släpptes nu i augusti. Från detta precis innan mens:
3CD77E8B-41AC-47B1-86E0-B916056E72F5.jpeg
 
Hörni. Jag har läst igenom tråden och förstår att ni är många som testat mycket produkter.

För ett halvår sen bestämde jag mig för att prova lite mer strukturerad hudvård, tvätt, serum, dag och nattkräm. Jag gjorde test på skincity och fyllde i. Mina problem är dels torr hy men också känslig. Jag är ständigt rödblossig 😔 Fick tips om Medik8 och tycker att de varit bra fuktmässigt men är fortfarande lika röd i hyn 😔

Nån som har nåt bra förslag att börja kika efter?
 
Hörni. Jag har läst igenom tråden och förstår att ni är många som testat mycket produkter.

För ett halvår sen bestämde jag mig för att prova lite mer strukturerad hudvård, tvätt, serum, dag och nattkräm. Jag gjorde test på skincity och fyllde i. Mina problem är dels torr hy men också känslig. Jag är ständigt rödblossig 😔 Fick tips om Medik8 och tycker att de varit bra fuktmässigt men är fortfarande lika röd i hyn 😔

Nån som har nåt bra förslag att börja kika efter?
Jag har samma som du och ärligt talat har min hy varit bättre än någonsin sedan jag i somras bytte till att smörja med Niveas vanliga blåa burk. Det blev så då jag var på landet och inte tagit med mina vanliga hudvårdsgrejer (främst K-beauty) och var så jäkla torr så jag i ren panik tog Nivea. Och det funkade. Har fortsatt nu och är snart inne på 1,5 månad. Fortfarande inga finnar, rodnaden är borta och ingen yttorrhet, plitor i huden eller annat. Säger verkligen inte att det funkar för alla men jag kommer fortsätta med den just nu 😄

Annars gillar jag Klairs grejer. Deras Rich Moist Soothing Cream och Supple preparation toner.
 
Jag har samma som du och ärligt talat har min hy varit bättre än någonsin sedan jag i somras bytte till att smörja med Niveas vanliga blåa burk. Det blev så då jag var på landet och inte tagit med mina vanliga hudvårdsgrejer (främst K-beauty) och var så jäkla torr så jag i ren panik tog Nivea. Och det funkade. Har fortsatt nu och är snart inne på 1,5 månad. Fortfarande inga finnar, rodnaden är borta och ingen yttorrhet, plitor i huden eller annat. Säger verkligen inte att det funkar för alla men jag kommer fortsätta med den just nu 😄

Annars gillar jag Klairs grejer. Deras Rich Moist Soothing Cream och Supple preparation toner.

Du menar denna? Värt att testa!
 

Bifogade filer

  • 2BEEC37C-F497-4AD2-8EA6-F1B1BBD82E4F.png
    2BEEC37C-F497-4AD2-8EA6-F1B1BBD82E4F.png
    99,4 KB · Visningar: 2
Hörni. Jag har läst igenom tråden och förstår att ni är många som testat mycket produkter.

För ett halvår sen bestämde jag mig för att prova lite mer strukturerad hudvård, tvätt, serum, dag och nattkräm. Jag gjorde test på skincity och fyllde i. Mina problem är dels torr hy men också känslig. Jag är ständigt rödblossig 😔 Fick tips om Medik8 och tycker att de varit bra fuktmässigt men är fortfarande lika röd i hyn 😔

Nån som har nåt bra förslag att börja kika efter?
Om du använder produkter med lite färg i så kan jag rekommendera La Roche-Posay Rosaliac CC Creme SPF 30, jag har rätt rosiga kinder och näsa, och jag tycker den funkar helt ok! Blir ju inte helt... oröd, men bättre än andra liknande produkter jag testat
Finns annat i deras Rosaliac serie som ska passa känslig och röd hy med, har ej testat själv än, men har läst att dom ska vara bra iaf!
 
Hörni. Jag har läst igenom tråden och förstår att ni är många som testat mycket produkter.

För ett halvår sen bestämde jag mig för att prova lite mer strukturerad hudvård, tvätt, serum, dag och nattkräm. Jag gjorde test på skincity och fyllde i. Mina problem är dels torr hy men också känslig. Jag är ständigt rödblossig 😔 Fick tips om Medik8 och tycker att de varit bra fuktmässigt men är fortfarande lika röd i hyn 😔

Nån som har nåt bra förslag att börja kika efter?

La Roche posay!
de har en ”mirakelkräm” som heter cicaplast baume B5 och är perfekt att använda som tex sista steg i kvällsrutinen för att lugna huden. De har även andra lugnande produkter i serien ”rosaliac” som fungerar dämpande på rodnad.
 
Flippade ur på att vara 30+ och ha inflammerad akne så gjorde hundtestet på Skincity och köpte alla produkter de tipsade om. Köpte produkter för blandhy/fet hy/aknenenägen vilket jag aldrig någonsin blivit rekommenderad tidigare. Slits mellan att känna att det här är revolutionen i mitt liv och att jag precis spenderat drygt 1500spänn på något som kommer krascha min hy om möjligt ännu mer.
Har iaf köpt PC oil-reducing cleanser, PC anti-redness exfoliating solution, PC ultra-sheer dialy defense och PC water- infusing electrlyts moisturizer.
 
Flippade ur på att vara 30+ och ha inflammerad akne så gjorde hundtestet på Skincity och köpte alla produkter de tipsade om. Köpte produkter för blandhy/fet hy/aknenenägen vilket jag aldrig någonsin blivit rekommenderad tidigare. Slits mellan att känna att det här är revolutionen i mitt liv och att jag precis spenderat drygt 1500spänn på något som kommer krascha min hy om möjligt ännu mer.
Har iaf köpt PC oil-reducing cleanser, PC anti-redness exfoliating solution, PC ultra-sheer dialy defense och PC water- infusing electrlyts moisturizer.

Friskt vågat, hälften vunnet?

Det enda du vet är ju resultatet av det du gjort tidigare, så det känns ju värt att prova en annan väg.
 
Jag har gått tillbaka delvis till min gamla rutin, hittat några nya saker jag vill testa också… sapionic är bra, inget snack, jag kunde tex bara skölja av ansiktet och inte smörja vilket var underbart i sommar. Tyvärr fick jag under sommaren även en del nya latte fläckar och därför har jag nu lagt in lite blekande och därav gått tillbaka delvis. Jag skulle vilja kunna bleka vissa fläckar enskilt men inte hittat något som fungerar. Någon som har tips? Utan silikon eller petrulatum eftersom huden får spel av dessa två….
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kreditkort
  • GVFÖ 2024
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp