Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, jag kan nyss ha klickat hem en order från Skincity precis över 1200kr. 🙈
Men jag skyller på deras erbjudande om att få ett serum på köpet vid köp av First concentrate. Och att jag trycker fram det sista ur min ögonkräm nu. Och önskan om en nattkräm utan retinol som det är i nuvarande från Medik8.
Många ursäkter och förklaringar! 😜
 
Okej, jag kan nyss ha klickat hem en order från Skincity precis över 1200kr. 🙈
Men jag skyller på deras erbjudande om att få ett serum på köpet vid köp av First concentrate. Och att jag trycker fram det sista ur min ögonkräm nu. Och önskan om en nattkräm utan retinol som det är i nuvarande från Medik8.
Många ursäkter och förklaringar! 😜

Ja, alltså... HÄR behöver du inte ursäkta dig! :rofl:

Jag sitter fortfarande på händerna för att inte utnyttja Make P:rem-erbjudandet... men det är inte så svårt, det mesta av det jag vill ha är slut :cautious:
 
Jag har beställt Physical filter från Makethemake. Ska bli mycket spännande att prova! Behövde något som är enkelt att applicera varje dag, eftersom jag annars har lätt för att slarva med solskydd.

Är det någon som testat den?

Har hunnit testa den här i snart en vecka nu, och är mycket positiv! Fin färg, har inte bränt mig något trots många timmar ute och fungerar även fint under min foundation. Mycket nöjd!
 
Jag undrar om någon har tips på nåt återfuktande solskydd som samtidigt har en liten brun utan sol-effekt? Eller bör jag köpa separata produkter för bra resultat?

Jag har känslig hud och är torris deluxe. Använder oftast Lumenes hydra rescue som återfuktande och inget mer men kikar runt lite efter nåt bra att ha över sommaren. Finns så mycket!
 
Är den lätt att smörja in? Den blir inte som en vit tjock hinna?

Det tycker jag! Den ger lite glow, men jag tycker inte att man blir :) den är tonad i en beige ton, så man blir inte vit :up:

Jag undrar om någon har tips på nåt återfuktande solskydd som samtidigt har en liten brun utan sol-effekt? Eller bör jag köpa separata produkter för bra resultat?

Jag har känslig hud och är torris deluxe. Använder oftast Lumenes hydra rescue som återfuktande och inget mer men kikar runt lite efter nåt bra att ha över sommaren. Finns så mycket!

Jag är jättenöjd det lilla jag hunnit testa Makethemakes Physical Filter som jag skrev om där uppe. Den är lätt tonad, så jag känner mig nästan makead när jag har den på. Har haft den under min vanliga foundation i ett par dagar nu, och tycker att sminket sitter bra på den. Blir också lätt yttorr, men ändå glansig, och tycker det fungerar bra :)
 
Sapienic ja, då har jag kört i några veckor och med mitt solskydd så räcker det! Tvättar av mig på kvällen, sprayar misten, på med olja (2droppar), på med serum (1pump). Morgonen sprayar jag, 1 droppe olja, liten pump serum och solskydd. Nöjd och glad hud! Fick finnar först med det var ytfinnar sas och försvann under dagen.

Har även använt bybi bukhrinol ibland på kvällen runt ögonen och ren olja verkar absolut fungera att lägga till.

Inte testat tvätten med smink ännu men skön i ansiktet och enkel att ha att göra med.
Kan fylla på med att jag kan kännas torr ibland men utan att jag är yttorr.. Insåg häromdagen att dubbelhakan minskat… Ta mig 17!
 
Det tycker jag! Den ger lite glow, men jag tycker inte att man blir :) den är tonad i en beige ton, så man blir inte vit :up:



Jag är jättenöjd det lilla jag hunnit testa Makethemakes Physical Filter som jag skrev om där uppe. Den är lätt tonad, så jag känner mig nästan makead när jag har den på. Har haft den under min vanliga foundation i ett par dagar nu, och tycker att sminket sitter bra på den. Blir också lätt yttorr, men ändå glansig, och tycker det fungerar bra :)
Den låter ju jättebra och har många bra recensioner dessutom :laugh: Ska definitivt testa den, tack för tips :D
 
Fått ett presentkort, råkade klicka hem det här, även om jag egentligen främst skulle behöva lite olika serum. :D
seasonal-box_summer_product-image.jpg
 
Sapienic igen då, jag har beställt påfyllning!

Nu har huden gjort något jag inte trodde möjligt! Jag kan duscha (tvättar inte av mig om jag inte har smink, mitt solskydd i ansiktet sköljs bort) och sedan behöver jag inte smörja mig direkt. Jag kan alltså köra enl principen att jag sprayar, olja och serum ihop för jag tar så lite samt solskydd på morgonen, sedan duscha/bada när som under dagen och på kvällen spraya, olja först ca 4 droppar, serum 1-2 pump och jag tar faktiskt bybis bakuchiol olja sist. Jag är slät, dubbelhakan borta och jag kan som sagt klara mig utan att smörja mig direkt. Det är för någon som alltid varit torr, torr och överkänslig så till den grad att väntar jag mer än någon minut så har jag sår/torra skorpor HELT otroligt.

Jag har alltid varit fet på ytan, torr under och eksembenägen. Den rutin jag hade innan klarade jag mig fint på utan reaktioner om jag var snabb nog varje gång att smörja mig samt såg till att jag tvättade mig ofta nog annars kom finnarna. Jag har ärr i hela ansiktet av allt detta.

Jag är så lyrisk! Märks det?!? :angel: :love: :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp